Visa fullständig version : Träna bort hängande ögon (hooded eyes)?
Tvådödalampor
2014-07-05, 22:19
Jag har hooded eyes och det är fruktansvärt fult, och jag har sett att många med hooded eyes väljer att plastikoperera ögonlocket för att få det snyggt, men detta är inget alternativ för mig så jag tänkte höra om någon av er här inne som förstår er på hur musklerna är uppbyggda i ansiktet skulle kunna berätta om det ens är möjligt att med träning träna sig till ett snyggt öga?
Jag fann denna sida väldigt intressant: http://www.shapeyourface.com/exercise_one.htm
På ett snyggt öga syns en linje av ögonlocket (http://i.huffpost.com/gen/1515037/thumbs/o-EYES-facebook.jpg)
Du har säkert forskat i det där mer än mig men det är väl mestadels fett som ansamlats där och det tror jag inte du kan träna bort.
Jag har ordentligt hooded eyes, säg till om du kommer på något bra!
Säg inte att ditt användarnamn också anspelar på dina ögonlock, kom igen.
Jobbar som optiker o stöter på detta ofta, jag kan salta din glass med att det blir värre när du kommer upp i åren, tycker du att det är slappt nu så vänta tills du är 50+ ;)
Det är hud och fett som gör det. Även om du skulle kunna få till hypertrofi på orbicularis oculi är det larvigt med tanke på hur tunn muskeln är, och det absolut bästa du skulle kunna hoppas på är att se mer ut som Steve Buscemi.
Gå till en plastikkirurg om det stör dig så mycket.
Tvådödalampor
2014-07-06, 10:35
Jobbar som optiker o stöter på detta ofta, jag kan salta din glass med att det blir värre när du kommer upp i åren, tycker du att det är slappt nu så vänta tills du är 50+ ;)
Användarnamnet kommer från min lampa i taket där endast en lampa av tre lyste.
Det är hud och fett som gör det. Även om du skulle kunna få till hypertrofi på orbicularis oculi är det larvigt med tanke på hur tunn muskeln är, och det absolut bästa du skulle kunna hoppas på är att se mer ut som Steve Buscemi.
Gå till en plastikkirurg om det stör dig så mycket.