Visa fullständig version : Träna bort hängande ögon (hooded eyes)?
Tvådödalampor
2014-07-05, 22:19
Jag har hooded eyes och det är fruktansvärt fult, och jag har sett att många med hooded eyes väljer att plastikoperera ögonlocket för att få det snyggt, men detta är inget alternativ för mig så jag tänkte höra om någon av er här inne som förstår er på hur musklerna är uppbyggda i ansiktet skulle kunna berätta om det ens är möjligt att med träning träna sig till ett snyggt öga?
Jag fann denna sida väldigt intressant: http://www.shapeyourface.com/exercise_one.htm
På ett snyggt öga syns en linje av ögonlocket (http://i.huffpost.com/gen/1515037/thumbs/o-EYES-facebook.jpg)
Du har säkert forskat i det där mer än mig men det är väl mestadels fett som ansamlats där och det tror jag inte du kan träna bort.
Jag har ordentligt hooded eyes, säg till om du kommer på något bra!
Säg inte att ditt användarnamn också anspelar på dina ögonlock, kom igen.
Jobbar som optiker o stöter på detta ofta, jag kan salta din glass med att det blir värre när du kommer upp i åren, tycker du att det är slappt nu så vänta tills du är 50+ ;)
Det är hud och fett som gör det. Även om du skulle kunna få till hypertrofi på orbicularis oculi är det larvigt med tanke på hur tunn muskeln är, och det absolut bästa du skulle kunna hoppas på är att se mer ut som Steve Buscemi.
Gå till en plastikkirurg om det stör dig så mycket.
Tvådödalampor
2014-07-06, 10:35
Jobbar som optiker o stöter på detta ofta, jag kan salta din glass med att det blir värre när du kommer upp i åren, tycker du att det är slappt nu så vänta tills du är 50+ ;)
Användarnamnet kommer från min lampa i taket där endast en lampa av tre lyste.
Det är hud och fett som gör det. Även om du skulle kunna få till hypertrofi på orbicularis oculi är det larvigt med tanke på hur tunn muskeln är, och det absolut bästa du skulle kunna hoppas på är att se mer ut som Steve Buscemi.
Gå till en plastikkirurg om det stör dig så mycket.
Om jag sätter fingrarna på mina ögonbryn och drar dem uppåt mot pannan så blir mina ögon som jag vill ha dem, då syns nämligen den där snygga linjen av ögonlocket.
Blir det mindre hängande om man deffar, med tanke på att det är fett där?
Om jag sätter fingrarna på mina ögonbryn och drar dem uppåt mot pannan så blir mina ögon som jag vill ha dem, då syns nämligen den där snygga linjen av ögonlocket. Blir det mindre hängande om man deffar, med tanke på att det är fett där?
Inte så att du kommer att märka det. Du lagrar inte direkt nödreserver på ögonlocken. Det mesta som hänger där är hud, och när du sätter fingrarna på ögonbrynen och drar dem uppåt så lyfter du huden. Man kan plastikoperera, men jag skulle vänta tills jag var 50+ eftersom huden blir så pass mycket slappare med åren (d.v.s. det kan börja hänga mycket mer). Alternativt till dess att det störde synen.
Lol, bra bidrag till tråden.
PureWhey
2014-07-06, 12:33
Har det på ena ögat. Osäker på om jag fick det vid en rejäl smäll på huvudet eller inte. Kan dock vara så, läskigt.
Inte så att du kommer att märka det. Du lagrar inte direkt nödreserver på ögonlocken. Det mesta som hänger där är hud, och när du sätter fingrarna på ögonbrynen och drar dem uppåt så lyfter du huden. Man kan plastikoperera, men jag skulle vänta tills jag var 50+ eftersom huden blir så pass mycket slappare med åren (d.v.s. det kan börja hänga mycket mer). Alternativt till dess att det störde synen.
När jag googlade lite igårkväll så stod det att ifall man är mycket överviktig "kan" det minska något vid en viktnedgång.
Däremot stod det att det aldrig stör synen. Ska vara väldiga extremfall då kan jag tänka.
Tvådödalampor
2014-07-06, 13:31
Hon här verkar ju ha lyckats förbättra utseendet på sina ögon:
http://www.dempeaux.com/?p=6788
http://www.cynthiarowland.com/free-eye-lift.php
Har det på ena ögat. Osäker på om jag fick det vid en rejäl smäll på huvudet eller inte. Kan dock vara så, läskigt.
Låter som att du haft det så länge? Har det däremot inträffat nyligen, och det plötsligt börjat hänga efter en smäll i ansiktet/huvudet kan en nerv vara i kläm eller skadad o bör absolut kollas upp.
Och till TS, överväger du kirurgi så är det ju ett relativt vanligt ingrepp med snabb återhämtning. Men läs på folks var folk erfarit post-op, en känsla av torra ögon är inte ovanligt till exempel. Sen kan det ju bli för mycket av det goda också. Har alltid tyckt Elijah Wood ser otäck ut
http://www.nme.com/images/gallery/ElijahWoodPA130411.jpg
Återkom gärna med hur det gick med övningarna, ögonlocken kan ju absolut spärras upp mer än sitt normalläge så säkert kan muskelkontrollen övas upp där. Men att sedan få dem att inte falla tillbaka vid avslappning, däri ligger ju utmaningen.
Armed Dingo
2014-07-06, 17:04
Lustigt nog tänkte jag precis samma sak. Två döda lampor = två döda ögon. hahhaha.
TS nu har jag ingen aning om din livssituation men min tvåsekunders analys, eller fördom som det kallas, säger att du lägger fokus vid fel saker. Ingen bryr sig om dina hooded eyes. Om du har problem socialt så beror det på hur du är och inte hur du ser ut.
Ursäkta om jag är helt off track.
Tvådödalampor
2014-07-06, 17:17
Låter som att du haft det så länge? Har det däremot inträffat nyligen, och det plötsligt börjat hänga efter en smäll i ansiktet/huvudet kan en nerv vara i kläm eller skadad o bör absolut kollas upp.
Och till TS, överväger du kirurgi så är det ju ett relativt vanligt ingrepp med snabb återhämtning. Men läs på folks var folk erfarit post-op, en känsla av torra ögon är inte ovanligt till exempel. Sen kan det ju bli för mycket av det goda också. Har alltid tyckt Elijah Wood ser otäck ut
http://www.nme.com/images/gallery/ElijahWoodPA130411.jpg
Återkom gärna med hur det gick med övningarna, ögonlocken kan ju absolut spärras upp mer än sitt normalläge så säkert kan muskelkontrollen övas upp där. Men att sedan få dem att inte falla tillbaka vid avslappning, däri ligger ju utmaningen.
Det är inte själva ögonlocken som hänger utan det är huden ovanför ögonen men under ögonbrynen (pannan?) som skymmer 10% av ögat.
Lustigt nog tänkte jag precis samma sak. Två döda lampor = två döda ögon. hahhaha.
TS nu har jag ingen aning om din livssituation men min tvåsekunders analys, eller fördom som det kallas, säger att du lägger fokus vid fel saker. Ingen bryr sig om dina hooded eyes. Om du har problem socialt så beror det på hur du är och inte hur du ser ut.
Ursäkta om jag är helt off track.
Jag skulle bli fan så mycket snyggare om jag inte hade hooded eyes, för det är fult på dom flesta.
Lägg upp en bild på ögonen? Du kan klippa bort resten.
Tvådödalampor
2014-07-06, 18:09
Lägg upp en bild på ögonen? Du kan klippa bort resten.
Hur skulle det hjälpa?
Så kan vi se hur illa det är. Inte alls ovanligt att folk gör trådar där det står "Min [random kroppsdel] är konstig/ful/onormal" och när man väl tittar på det så ser det helt jävla vanligt ut. Det enda som kan åtgärda det om det skulle behövs är nog operation. Men som Tolkia skrev är det knepigt när man är ung.
Tvådödalampor
2014-07-06, 20:11
Så kan vi se hur illa det är. Inte alls ovanligt att folk gör trådar där det står "Min [random kroppsdel] är konstig/ful/onormal" och när man väl tittar på det så ser det helt jävla vanligt ut. Det enda som kan åtgärda det om det skulle behövs är nog operation. Men som Tolkia skrev är det knepigt när man är ung.
Det är inget överdrivet, de ser ut som helt vanliga hooded eyes. Och jo, det är fult. Finns många som opererar bort det.
Ser typ ut såhär (http://ramp.ie/wp-content/uploads/2012/10/before.jpg) och det är förjävla fult. Man ser alltid trött och dryg ut.
Diomedea exulans
2014-07-06, 20:20
Jag hoppas jag inte låter nedlåtande nu, men jag tycker det vore bättre om du försökte jobba på att acceptera dig själv.
Men jag vet hur svårt det är, jag överväger själv att laseroperera bort mitt rygghår.
R Scarpa27
2014-07-06, 20:20
typ som Michelle Rodríguez ? menar du?
Tvådödalampor
2014-07-06, 20:33
typ som Michelle Rodríguez ? menar du?
Jepp.
Det är inget överdrivet, de ser ut som helt vanliga hooded eyes. Och jo, det är fult. Finns många som opererar bort det.
Ser typ ut såhär (http://ramp.ie/wp-content/uploads/2012/10/before.jpg) och det är förjävla fult. Man ser alltid trött och dryg ut.
Jaha, så nu är man ful också?
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/zv0po.jpg
Derbel McDillet
2014-07-06, 21:34
Aaaah nu fattar jag. Googlade hooded eyes men begrep inte problemet utan trodde du snackade om nån slags påsar under ögonen. Trösten är väl att jag och troligtvis många tycker att tjejen på bilden du länkade ser helt normal ut. Å andra sidan är jag extremt medveten om hur komplex funkar. Jag tycker du ska operera bort det om det verkligen stör dig så mycket och du kan avvara pengarna förstås.
Jag har aldrig ens tänkt på fenomenet på någon människa jag någonsin träffat eller sett på bild, plus att jag tyckte Alfers har snygga ögon. Tror def. att du gör bergskedjor av mullvadskullar.
Ser typ ut såhär och det är förjävla fult
Lol, det där var ju ingenting.
Jag har aldrig ens tänkt på fenomenet på någon människa jag någonsin träffat eller sett på bild
+1
Var tvungen att klicka på 5 olika google-bilder för att ens fatta vad det syftade på. Tittat på Michelle Rodriguez en miljon gånger utan att ens tänka tanken.
C h r i s
2014-07-06, 23:11
Tvivlar inte på att du säkert mår dåligt över detta, men så som många andra har sagt är det en tankefixering du lider av, jag kan lova dig att ingen annan bryr sig ett skit om hur dina ögonlock ser ut.
Jag har funderat på det enbart för det är så mycket så det typ börjar hänga över ögonlockskanten på ena ögat nu.
Så här
http://chiefwritingwolf.files.wordpress.com/2012/08/james-hetfield-278912-1-402.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.