Logga in

Visa fullständig version : Ny i Umeå, 24/7?

Umepls
2014-07-04, 15:30
Tjo! Bor i Umeå till slutet av augusti, förhoppningsvis längre beroende på hur det ser ut med jobb... Nu är det så att jag inte känner någon i Umeå och det är ganska trist, speciellt på en fredag. Tips på vart man kan gå, vad man kan göra för att träffa lite nytt folk? Är förövrigt 20 år, har bärs och en sjua Kronvodka om det är till någon hjälp...

Och är det någon som har använts sig av Fitness24Seven som är i stan? Funderar på att skaffa kort där tills slutet av augusti men det såg nästan litet ut. Någon som använt och kan rekommendera? Lutar mot det eftersom det är väldigt nära och öppet 24/7 så när jag slutar på kvällen kan jag fortfarande gymma.

Linjedomarn
2014-07-04, 19:20
Min sambo tränar där och hon tycker det funkar, det är till bra pris och att det går att träna där. Kan dock va rätt fullt med folk vid 4-5 men senare så är det ganska tomt.

För att träffa folk får du väl gå på någon krog och mingla t.ex allstars eller REX

vicarious
2014-07-05, 16:16
Tjo! Bor i Umeå till slutet av augusti, förhoppningsvis längre beroende på hur det ser ut med jobb... Nu är det så att jag inte känner någon i Umeå och det är ganska trist, speciellt på en fredag. Tips på vart man kan gå, vad man kan göra för att träffa lite nytt folk? Är förövrigt 20 år, har bärs och en sjua Kronvodka om det är till någon hjälp...

Och är det någon som har använts sig av Fitness24Seven som är i stan? Funderar på att skaffa kort där tills slutet av augusti men det såg nästan litet ut. Någon som använt och kan rekommendera? Lutar mot det eftersom det är väldigt nära och öppet 24/7 så när jag slutar på kvällen kan jag fortfarande gymma.

Vart i Umeå bor du? Vars man träffar nytt folk beror väl lite på vad man har för hobbys.

Vill man gå på krogen så finns det ganska bra med alternativ. Allstar (sportbar), REX och TC (Teatercafét) är några av inneställena, minns inte hur det är med åldersgränserna men det går ju kolla upp.

Jag har aldrig varit på Fitness24Seven men om du går dit under bemannad tid så får du säkert gå en rundvandring och kolla in gymmet, kanske till och med provträna innan du bestämmer dig.

Det finns ett annat gym som har öppet dygnet runt, Sensia24 heter det. Ligger också väldigt centralt. Det är billigt, runt 200kr per månad men utrustningen är lite sämre kvalité. Inte Eleiko eller Casall om man säger så.

Annars finns USM (Umeå Sport och Motion), Träna och Tenton, alla med ganska centralt läge.

Thelvino
2014-07-05, 17:46

Har varit där två eller tre gånger. Städat, fräscht omklädningsrum, inga maskiner eller vikter som var sönder när jag var där i vintras, samma maskiner som resten av de mindre Fitness24Seven gymmen. (Man kör bänk, mark och böj samt alla kabelmaskiner längst in och sen till vänster, man ser inte det utifrån.)

Använder 24 när jag reser runt i landet och av de ca 15 st jag varit på så är det ett av de bättre och ska du bara vara där till slutet av augusti så funkar det helt klart.

Umepls
2014-07-08, 14:38
Bor på Ålidhem men jobbar typ 100m från Fitness24 så jag körde på det! Inte gymmat på ca. 4 månader, fattar hur skönt det var idag :D!

vicarious
2014-07-08, 17:08
Bor på Ålidhem men jobbar typ 100m från Fitness24 så jag körde på det! Inte gymmat på ca. 4 månader, fattar hur skönt det var idag :D!

Härligt. Kunde man köpa månadskort där eller köpte du ett helt år? Annars finns ju IKSU ett stenkast från Ålidhem. Lite dyrare men bättre, dock ganska mycket folk vilket kan vara jobbigt ibland.

Umepls
2014-07-12, 01:12
Härligt. Kunde man köpa månadskort där eller köpte du ett helt år? Annars finns ju IKSU ett stenkast från Ålidhem. Lite dyrare men bättre, dock ganska mycket folk vilket kan vara jobbigt ibland.

Dom drar 199kr i månaden via autogiro och det är två månaders uppsägningstid så jag sa upp det direkt så då tar det slut i början på september.