Logga in

Visa fullständig version : Artikel: Träna Med Fasta Eller Mat, vad bränner mest?

Agitator
2014-06-26, 23:26
http://ironmanmagazine.se/kost/fasta-eller-inte-fasta-vad-branner-mest-fett/

Vad tycker folket om denna artikel?

Själv har jag fått intrycket av tidigare rapporter om att träna fastande bränner mer.

cero
2014-06-26, 23:48
Blir samma sett över en hel dag, vad jag har förstått.

King Grub
2014-06-27, 06:56
Att göra det fastande kanske förbränner mer fett under aktiviteten, men det finns inga belägg för att dygnets fettförbränning skulle bli större.

Sniggel
2014-06-27, 08:51
Termen "bränner mest fett" är en lömsk en och ganska oväsentlig.
Det är lätt att vilseleda med dessa ord.

King Grub
2014-06-27, 08:55
http://www.lookgreatnaked.com/articles/does_cardio_after_an_overnight_fast_maximize_fat_l oss.pdf

Knatcharn
2014-06-27, 10:04
Träning med mat i magen borde förbränna mer energi (fett) eftersom man bär runt på mer vikt.

PureWhey
2014-06-27, 14:09
Nu vet jag inte huruvida denna artikeln stämmer inte men den sidan har en del roliga artiklar...
Extremt dåligt skrivna.

Agitator
2014-06-27, 14:52
Nu vet jag inte huruvida denna artikeln stämmer inte men den sidan har en del roliga artiklar...
Extremt dåligt skrivna.

Eller extremt förenklade och sedan dåligt skrivna.

Tompann
2014-06-27, 15:26
Träning med mat i magen borde förbränna mer energi (fett) eftersom man bär runt på mer vikt.

Om något skulle stämma så skulle det nog vara detta. Borde även öka förbränningen att hålla sig så länge från att gå på toa som möjligt också för att få med extravikt vart man än går.

PureWhey
2014-06-27, 16:00
Nya supermetoden: Bajsa inte, öka förbränningen med 300%

Skickat ifrån böjracket

Sniggel
2014-06-27, 22:20
Att äta något innan man drar ut kan säkert förbränna mer energi under aktiviteten. Men grejen är ju att man faktiskt intagit kalorier när man äter, vilket man inte gör när man fastar (:Virro)
Det är rätt så ointressant med en så kort mätperiod. Även om man det är säkerställt att man bränner mer fett med tillvägagångssätt X så kvarstår fortfarande frågan "men förlorar man mer fett under en diet om man gör så?".
Är väldigt sällan någon har nytta av att veta hur man förbränner mest fett under aktivitet. Eller hur mycket fett som förloras just då. Kanske t om ganska oväsentligt att veta hur mycket fett man förlorar på ett dygn då man har en glykogenbuffert som kan inverka på vad man förlorar dagen därpå.

Gör det enkelt och räkna kalorier. Det är alltid tillförlitligt ;)