Logga in

Visa fullständig version : Sökes-Sätt att frakta från Danmark till Sverige

Vivaldi
2014-06-26, 16:34
Hej allesammans, gått upp ögonen för en köksmaskin i Damark, tyvärr finnes ej denna i Sverige och jag undrar därför hur jag borde gå tillväga för att frakta denna till Svea rike (mailforwarding etc.) , om någon dansk medborgare kan tänka sig att hjälpa mig kan jag självklart slänga på lite extra för att kompensera för frakten.

MVH. Vivaldi!

bladhet
2014-06-26, 16:48
Postnord logistic

Vivaldi
2014-06-26, 16:48
Något jag övervägt är att frakta via att skicka till ett paketombud från företaget och sedan beställa frakt från dem (exempelvis bring, dhl, schenker) .
Någon gjort detta ?

Vivaldi
2014-06-26, 17:17
Postnord logistic

Måste man inte vara företagskund för budupphämtning ?

Mart|n
2014-06-26, 17:43
Ska du köpa den från ett företag eller en privatperson?

Vivaldi
2014-06-26, 19:55
Ska du köpa den från ett företag eller en privatperson?
Företag

R Scarpa27
2014-06-26, 20:28
vafan gör det enkelt spendera en resa till danmark campa lite, käka pölse, drick öl och käkar våfflor.
passa på att lyssna på danskarnas härliga språk lika underbart som fågelkvitter.

på vägen hem köper du med dig lite öl , toms godis & din maskin!!!!!!!
massa flugor i en smäll.

Vivaldi
2014-06-26, 20:37
vafan gör det enkelt spendera en resa till danmark campa lite, käka pölse, drick öl och käkar våfflor.
passa på att lyssna på danskarnas härliga språk lika underbart som fågelkvitter.

på vägen hem köper du med dig lite öl , toms godis & din maskin!!!!!!!
massa flugor i en smäll.

No Vacay :/

dauit
2014-06-26, 20:39
Företaget ifråga måste ju ha ett fraktbolag dom samarbetar med. Mot en liten extra kostnad ska det inte vara några problem. Eftersom det är inom EU slipper du massvis med tullpapper och skit för att kunna frakt in det.

R Scarpa27
2014-06-26, 20:48
No Vacay :/

take a weekend =P

Vivaldi
2014-06-27, 15:11
Företaget ifråga måste ju ha ett fraktbolag dom samarbetar med. Mot en liten extra kostnad ska det inte vara några problem. Eftersom det är inom EU slipper du massvis med tullpapper och skit för att kunna frakt in det.

Vad jag tycker med, men no luck so far alla hävdar att de ej fraktar till Sverige :/

dauit
2014-06-27, 16:53
Vad jag tycker med, men no luck so far alla hävdar att de ej fraktar till Sverige :/

Vad är det för fraktbolag dom samarbetar med?

Dom upplevs en aningen arroganta. Skriv bara att du har hittat en liknande produkt från Danmark där dom är villiga att skicka till Sverige.

Ett alternativ är att kontakta fedex, ups osv men det kmr kosta skjortan.

Sent from my iPhone using Tapatalk