handdator

Visa fullständig version : Varför är jag så vätskefylld?

cryx
2014-06-26, 10:58
Har nu deffat några månader och är nöjd med min form. Jag ser alla mina magrutor och benen har separationer. Ett problem är dock att jag är så jävla vätskefylld under huden. Vad beror detta på? Jag har läst runt lite på internet och insett att jag måste öka mitt vattenintag och salt för att påverka Aldosteron, för att sedan sluta med saltet och halvera vätskan och då tömmer man ut det.

Jag har dock hela tiden druckit kanske för lite vatten under min deff. Skulle det kanske räcka att jag bara dricker mer vatten. Jag började igår att dricka 5-6 liter. Innan kanske jag drack 2-3 liter.

Har ni några andra tips eller idéer? Någon som har haft samma problem?

Ja, jag vet med säkerhet att det är vätska och inte fett. Jag har dock lite fett kvar I ländryggen, men det är en annan sak. Det känns som vätska ska göra. Jag kan dra skinnet en bit långt ut, det är inte fast form.

nippman
2014-06-26, 12:47
prova med att dricka massa grönt thé/kaffe/basta/svettas samt dricka mycket vatten så löser det sig nog efter någon dag...

Sheogorath
2014-06-26, 12:59
Kör du mycket konditionsträning, TS? Jag är alltid blöt som en säl efter kondis, särskilt samma kväll men även dagen efter.

cryx
2014-06-26, 13:38
Nja, jag skiftar mellan 50 minuters promenad eller 30 min cykling på gymmet.

Stylaren
2014-06-26, 15:10
Har nu deffat några månader och är nöjd med min form. Jag ser alla mina magrutor och benen har separationer. Ett problem är dock att jag är så jävla vätskefylld under huden. Vad beror detta på? Jag har läst runt lite på internet och insett att jag måste öka mitt vattenintag och salt för att påverka Aldosteron, för att sedan sluta med saltet och halvera vätskan och då tömmer man ut det.

Jag har dock hela tiden druckit kanske för lite vatten under min deff. Skulle det kanske räcka att jag bara dricker mer vatten. Jag började igår att dricka 5-6 liter. Innan kanske jag drack 2-3 liter.

Har ni några andra tips eller idéer? Någon som har haft samma problem?

Ja, jag vet med säkerhet att det är vätska och inte fett. Jag har dock lite fett kvar I ländryggen, men det är en annan sak. Det känns som vätska ska göra. Jag kan dra skinnet en bit långt ut, det är inte fast form.

Jag har haft precis samma problem som dig i flera veckor. Senaste veckan har jag dock tränat med mycket kläder samt druckit 5-6 liter vatten per dag och detta har verkligen gjort skillnad i både spegel och på vågen. Har en app som heter "Drink Water". Enkelt att sätta upp dagliga mål och den påminner en lite då och då om att dricka! Har även börjat använda mer kryddor som inte innehåller så mycket salt! :)

cryx
2014-06-26, 15:54
Jag har haft precis samma problem som dig i flera veckor. Senaste veckan har jag dock tränat med mycket kläder samt druckit 5-6 liter vatten per dag och detta har verkligen gjort skillnad i både spegel och på vågen. Har en app som heter "Drink Water". Enkelt att sätta upp dagliga mål och den påminner en lite då och då om att dricka! Har även börjat använda mer kryddor som inte innehåller så mycket salt! :)

Intressant. Ska se vad jag kan göra. Tack. :)

cero
2014-06-26, 16:03
Hur mycket vätska man har under huden kan vara lite individuellt, säkert på att det inte ska vara så? Och det krävs ett ganska bra öga för att kunna skilja på fett och vatten.

Att mecka med saltnivåer är något man gör inför tävling, inte bara för att man vill se bättre ut. Då blir risken att du går runt och har vätskebrist.

Spjuven
2014-07-20, 17:49
Istället för att skapa en ny tråd skriver jag här om det är okey för TS.

Påverkas vätskebalansen i kroppen vid sömnbrist? Jag har under denna vecka arbetat 14tim övertid vilket lett till minskad sömn och ökad stress, känner mig uppblåst i ansiktet samt armar.

Är det stressen i sig, eller kan sömnen påverka?

King Grub
2014-07-20, 18:08
Ja, en enda natts sömnbrist kan orsaka ett inflammatoriskt tillstånd i kroppen, och det i sin tur kan ge ödem.

anvihl
2014-07-20, 18:35
Ja, en enda natts sömnbrist kan orsaka ett inflammatoriskt tillstånd i kroppen, och det i sin tur kan ge ödem.

Kan man efter flera års tillvänjning av nattarbete tänka sig att kroppen fortfarande blir så vätskefylld av detta? Det kan förklara mycket av mina vätskefluktuationer i så fall... dumma dumma nattskift.

King Grub
2014-07-20, 18:49
Nattarbete är negativt för i princip allt, från ökad risk för diabetes och kardiovaskulära sjukdomar till övervikt.

anvihl
2014-07-20, 21:16
Nattarbete är negativt för i princip allt, från ökad risk för diabetes och kardiovaskulära sjukdomar till övervikt.

Jepp är sorgset medveten om det, men det jag främst tänkte på är om man kan tänka sig att kroppen binder vätska efter flera år av nattarbete till följd av just nattarbetet eller att kroppen "vänjer" sig vid det tillståndet man sätter kroppen i och släpper på det inflammatoriska tillståndet efter en tid eller om man kan gå runt med ödem i flera år utan att kroppen reglerar det?

Spjuven
2014-07-21, 09:06

Tack för ditt svar. Besitter du inne med någon faktalänk så man kan läsa på ang vätskesamlingar?

F Ultra
2014-07-21, 22:42

Även om man är en sk B-människa? Om jag låter min interna klocka diktera dygnsrytmen så är det nattinatt vid 06-07 på morgonen och uppgång vid 13-14. Följer jag dock vanliga av staten fastställda rutiner med 22/06 så är jag dödstrött hela dagen. Antar då att personer som jag faktiskt riskerar allt det där i citatet när vi försöker anpassa oss till alla andra människor?

thure
2014-07-22, 08:45
Även om man är en sk B-människa? Om jag låter min interna klocka diktera dygnsrytmen så är det nattinatt vid 06-07 på morgonen och uppgång vid 13-14. Följer jag dock vanliga av staten fastställda rutiner med 22/06 så är jag dödstrött hela dagen. Antar då att personer som jag faktiskt riskerar allt det där i citatet när vi försöker anpassa oss till alla andra människor?

Är det inte du som har dåliga vanor bara? :smash:

Depzon
2014-07-22, 21:13
Har aldrig haft så mycket energi och lust till träning som efter avslutade nattpass 06.30.