Visa fullständig version : Svårt att ha flera intressen.
wilhelmblomgren
2014-06-24, 02:17
Hej! Sedan jag var ett barn så har det alltid varit så att jag har blivit intresserad av endast specifika intressen och då fokuserat på dessa till 100%, samtliga av dessa har dock en rödtråd genom teknik och vetenskap. Men många gånger då jag hittar ett nytt intresse så släpper jag helt intresset för det andra, dock går de olika intressena i olika perioder. Men de två intressen som jag har lyckats behålla vilket är teknik/vetenskap samt träning, men när jag "utför" en av dem så tappar jag oftast helt intresset för den andra under denna utförda tid. Är det fler som upplever detta? Är det ett tecken på asperger?
Tacksam för svar.
Mvh!
Kan definitivt känna igen mig i det du beskriver, men det har blivit bättre med åren då jag inser att jag måste lägga ned tid på det jag vill åstadkomma om det ska bli av något.
Men ibland försvinner jag i perioder och då får de gråa hårstråna knacka på min hjässa och påminna hjärnan att fånga upp rätt spår igen.
Sådan är jag också. Är nog helt normalt.
Har då aldrig funderat på om jag har assburgers.
Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk
Tricklew
2014-06-24, 06:57
Har varit sådan hela mitt liv, inte fören de senaste åren jag stegvis börjat arbeta upp disciplinen att sätta mig och fortsätta arbetet, även om en ny passion eldat upp.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.