handdator

Visa fullständig version : Träningsschema som ev. kräver justeringar

HästN
2014-06-23, 21:40
Hej. Jag skulle vilja att några kunniga här på Kolozzeum delar med sig av sin erfarenhet och kommenterar mitt träningsschema. Börjar med lite info om mig och sedan följer mitt träningsschema för att ni ska hjälpa mig på bästa sätt. Jag har hållit på med detta träningsschema ett tag nu och känner att i vissa muskler gör jag riktigt br framsteg(bröst och rygg) men i andra går det sämre ( axlar framförallt men lite biceps också).

Mitt mål med träningen för tillfället är att bygga mer muskelmassa på hela kroppen.

Ålder:17
Vikt: 72kg
Längd: 180cm

Jag har spelat en hel del fotboll tidigare men tränat på gym i 7-8 månader.
Jag tränar på gym 4 gånger i veckan(ibland 5) och löptränar en gång i veckan(inte samma dag som någon av dagarna jag gymmar).

PS:Förlåt för att jag postar en enskild tråd här trots att det finns en samlingstråd för feedback för träningsscheman men då majoriteten av inläggen där inte läses av många så startade jag en ny tråd här.

Pass 1 Armar - Triceps/Biceps

Triceps:
Dips med vikt. 3 * 10
Skullcruscher 4 * 10
Rope Pulldown 3 set av dropsets. 10 - 10 -10 = 1 set. Så de blir 90 repetioner totalt.
--------
Biceps
Seated Dumbell Curl 4 * 10
Hammercurl 3 * 10
Preachercurl 3 * 10 (Alternativt ''21:an'' istället för preacher curl)

Pass 2 - Löpning

Pass 3 - Axlar
Militärpress 4 * 10
Axellyft( Lateral raise) 3 * 10
Dumbell Front Raise 3 * 10
Axelpress - Sittande 3 * 10
Rear Delt Machine 3 * 10

Pass 4 - Bröst
Bänkpress 3 * 10
Hantelpress - rak bänk 3 * 10
Vinklad hantelpress 3 * 10
Valfri maskinövning för brösten 3 * 10

Pass 5 - Rygg
Chins 3 * 10 (Assisterade chins i slutet av seten)
Lat pulldown 3 * 10
Lat pulldown tight grip 3 * 10
Kabelrodd - 3 * 10
Rodd, sittande, högt drag (maskin) 3 * 10

Det här är alltså mitt träningsschema, brukar även köra ben men det kör jag tillsammans med löpningen och använder mig utav min kroppsvikt. Vill få lite feedback nu om ev. ändringar eller övningar jag inte borde köra eller övningar som jag bör lägga till i mitt schema.

HästN
2014-07-03, 22:03
någon?

Kedaran
2014-07-03, 22:09
Mitt mål med träningen för tillfället är att bygga mer muskelmassa på hela kroppen

Men inte benen?

HästN
2014-07-03, 22:15
Men inte benen?

Läs sista stycket så förstår du att jag tränar benen också. Har ont i knäna därutav undviker jag viftade knäböj och marklyft osv. Men feedback tack på det jag skrev.

Giganten
2014-07-03, 23:31
Kör marklyft och benböj.. Finns inga övningar som dem.

Kedaran
2014-07-04, 06:27
Läs sista stycket så förstår du att jag tränar benen också. Har ont i knäna därutav undviker jag viftade knäböj och marklyft osv. Men feedback tack på det jag skrev.

Jag läste hela inlägget men eftersom du inte nämnde något om smärta i OP misstänker man kanske lathet/disco innan man tror att du har ont.
Finns det ingen benövning du kan göra utan att det gör ont?

Vill du inte träna kroppen men än 1 gång i veckan på 6 pass?