Logga in

Visa fullständig version : Vägning :P

Callister
2004-03-23, 13:21
Hur ofta brukar ni väga er om ni håller på att tappa vikt?
Jag brukar bli hemskt irreterad ibland.
T.ex vägde mig i helgen, käkar likadant tills idag, kollar vikten.. Och har gått upp 4kg(!), jag vet ju att det inte är fett man har gått upp i. Men iaf, får se om några dagar om den är kvar. :nono:
Sen en fråga till, jag går på gym också, hur snabbt tar det innan man börjar öka i muskler? För jag kanske gått upp i muskler lite på senaste tiden, om det är möjligt? Vet inte alls hur länge det tar.. Bara en fråga

Herkulez
2004-03-23, 13:24
Väger mig nästan aldrig, går efter spegeln istället

kommer ihåg när man var ung, typ 18-20 :D , då vägde man sig konstant, gick man ner 1kilo så blev man bara knäckt, FAST man hade kunnat tappa 1kilo fett

oh those where the days:rolleyes:

King Grub
2004-03-23, 13:25
Det är helt omöjligt att säga när eller ens om du ökar i muskelmassa.

Allt måste stämma: överbelastande träning, rätt och tillräcklig näringstillförsel, tillräckligt med vila... då finns förutsättningarna för muskeltillväxt, och det är inte frågan om några kilo per dag, snarare några enstaka gram.

Callister
2004-03-23, 13:26
Heh, vägde mig 2 timmar efter ( NU ) och hade gått ner 2kg igen.
Utan att äta eller dricka något.. Shit min förbränning är bra :bpump: :hbang: :nono: ;) ;)

Hehe ne, man får väga sig varje månad lr nåt, men kan inte motstå att hoppa på vågen ibland

Prankie
2004-03-23, 13:30
Har blivit vana att väga varje morgon efter piss. Deff eller inte. Sen bryr jag mig inte om det skiljer några kilo. Det har bara blivit en vana.

Callister
2004-03-23, 13:32
Skulle kännas onödigt att inte väga mig, köpte en våg förra årret för 1400 kr. Nojjig. :D

maximuscle
2004-03-23, 13:34
fan man e ju våg-beroende ibland men försöker sluta med det...

kanske finns nån anonyma våg-beroende grupp man kan börja gå i...;)

Assazel
2004-03-23, 14:17
jag ser då aldrig ngt i spegeln.

Aeis
2004-03-23, 14:48
Bästa är nog att ta ett helkropps foto när man är i sämst form (före man börjar träna).
Sen när man börjat träna etc å någon dag du känner dig svag eller så, då tar du fram kortet å kan förhoppningsvis känna dig nöjd ändå=)

stinan
2004-03-23, 15:15
Säkrast är väl också att inte bara ställa sig på vågen 1 gång, utan 2-3ggr vid vägningstillfället. Ibland är vågar inte att lita på....

Aeis
2004-03-23, 17:04
Inte vikten som är det viktigaste utan hur man ser_ut/känner_sig.

Herkulez
2004-03-23, 17:07
glömde säga att under deff så väger jag mig 1gång i veckan

owster
2004-03-23, 18:32
Originally posted by Herkulez
glömde säga att under deff så väger jag mig 1gång i veckan

Samma här, en gång i veckan. Väger man sig oftare så säger resultatet inte så mycket.

no1fitness
2004-03-24, 05:27
Sen är det ju också viktigt att väga sig under samma förutsättnignar hela tiden. Jag kan gå upp 2-3 kg bara efter min vanliga frukost om jag vägt mig direkt jag gått upp...
Tycker det låter lite nojjigt att väga sig hela tiden...:smash:
Väg dig en gång per vecka, på morgonen och efter toalettbesök så har du något jämförbart.

z_bumbi
2004-03-24, 09:38
Invägning varje gång jag är på gymet, har blivit en vana och det visar mer på hur jag har ätit under dagen och hur jag ligger med vätskan än något annat. Sen vägning efter passet och då ska jag inte väga mindre pga vätskeförlust.

Precis som no1fitness skriver så ser man det i perspektivet för viktminskning så är väl en gång i veckan under exakt samma förhållanden det som kanske kan ge någon ledtråd om man kollar under en längre tid. Innan frukost och efter toabesök är nog det som är mest exakt men det är bara ett av verktygen för att se vad som händer.

no1fitness
2004-03-25, 00:59
Kan ju tillägga att jag själv väger mig ganska ofta, nästan varje dag, men det är innan chinsen eller dipsen och inte i samband med att jag vill kolla om jag minskat i fett eller så de senaste tre timmarna...:rolleyes:
:D