Logga in

Visa fullständig version : Smal kille med ölkagge. behöver tips!

MyOwnSummer88
2014-06-21, 19:57
Tjenna!

efter att ha googlat runt lite utan att hitta något svar för just mig tänkte jag att kanske någon på detta forum kan hjälpa mig!

jag är ganska ny till träning, skaffade ett årskort på Fitness24 och har gått dit 2gr i veckan!

Jag är 185 lång och väger 85kg, men allt sitter på magen, och lite på halsen möjligtvis. annars är jag ganska smal.
jag vill gå ner i vikt, bli av med kaggen men man läser så mycket olika saker på nätet så vet inte vart man skall vända sig. vissa säger att om man tränar magen hårt så kommer den inte försvinna utan bara bli hård(?)

någon som har ett bra träningsschema eller tips jag kan göra för att bli av med kaggen på bästa sätt?

jag springer mycket på bandet och använder "magövningarna" som finns där.

tack på förhand!

awesomooo
2014-06-21, 20:02
Många verkar tro att det är magövningar som specifikt plattar till magen. Du vill alltså bli av med kaggen, träna hårt och ligg på underskott av energi så kommer du förbränna fettet som är både på "halsen" och magen.

Acosta
2014-06-21, 20:55
Det är olika vart fettet sitter på personer. Magövningar tar inte bort fettet på magen. Armövningar tar inte bort fettet på armarna. Energiöverskott är det du behöver skapa.

smolk
2014-06-21, 20:58
Det är olika vart fettet sitter på personer. Magövningar tar inte bort fettet på magen. Armövningar tar inte bort fettet på armarna. Energiöverskott är det du behöver skapa.

Detta, fast UNDERSKOTT som Acosta antagligen menade :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

cero
2014-06-21, 21:03
Stämmer in i kören: energiunderskott så försvinner fettet. Börja med att ta bort 5 KG.

Acosta
2014-06-21, 21:05
Detta, fast UNDERSKOTT som Acosta antagligen menade :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Haha oj, självklart menar jag det :D
Är för van vid bulk nuförtiden ;)

cero
2014-06-21, 21:08
Haha oj, självklart menar jag det :D
Är för van vi bulk nuförtiden ;)

Det syns. ;)

Animalisk
2014-06-22, 12:21
Bra val att köra styrka under viktnedgång, underskott och styrketräning kombinerat med raska promenader är allt som behövs. Du kan säkert börja köra tre dagar i veckan på gymmet, försök hitta ett enkelt schema där du höjer vikter/ökar reps med jämna mellanrum.

EnergiÖverskott
2014-06-22, 12:35
Bra val att köra styrka under viktnedgång, underskott och styrketräning kombinerat med raska promenader är allt som behövs. Du kan säkert börja köra tre dagar i veckan på gymmet, försök hitta ett enkelt schema där du höjer vikter/ökar reps med jämna mellanrum.

Raska promenader behövs inte för att gå ner i vikt och förändra kroppskompositionen till det bättre. Visst, det ökar energiförbrukningen och är hälsosamt men, absolut inget måste.

Styrketräning + en väl sammansatt diet och man är i hamn.

Kvicksilver
2014-06-22, 17:36
Raska promenader behövs inte för att gå ner i vikt och förändra kroppskompositionen till det bättre. Visst, det ökar energiförbrukningen och är hälsosamt men, absolut inget måste.

Styrketräning + en väl sammansatt diet och man är i hamn.

Håller med. För många är det svårt att hinna med både styrketräning och konditionsträning/promenader.

Det viktigaste för att få bort din mage är kaloriunderskott.
Tränar du dessutom styrketräning så får du en fin efterförbränning som hjälper dig att nå kaloriunderskott.
Styrketräningen får dessutom din kropp att fokusera på att bygga muskler och inte att lagra in fett.
När muskelmassan ökar så ökar även din förbränning.

Stärkt muskulatur runt bålen kan ge ett smalare intryck och lite större/fastare bröstparti ger ett mer vältränat utseende.