handdator

Visa fullständig version : Motivationsbrist & eventuell axelskada

stoffeleijon
2014-06-18, 01:36
Som rubriken lyder så har jag nu sen efter studenten tappat motivation till en viss del.. (visste ej vart ämnet skulle läggas in)
Brukar i vanligtvis inte dricka alkohol överhuvudtaget då jag tar träningen så pass allvarligt, sorgligt nog vart de nog 3-4 dagar jag drack runt studenten..
Käkade extremt dåligt och vart lite träning, vägde innan dessa dagar 91kg och nu på en ren chansning skulle jag säga att jag minskat till så pass lite som 85kg och formen känns rent sagt katastrofal..

När jag kör mina bröstpass och kör hantelpress brukar jag vanligtvis ligga runt 42,5kg och göra 10or, nu senaste passen har jag knappt kunnat legat på 30kgs hantlarna då axlarna säger ifrån redan vid 4-5reps, likaså i flyes övningar känner jag en brinnande smärta i axlarna, kan nätt och jämt gå över 10kg där, eftersom att jag gått ner mig så pass i vikter på just bröstpassen går dom rent sagt åt helvete, ger upp snabbt och blir bara sinnessjukt irriterad på mig själv..
Ska jag byta ut alla push övningar eller ska jag kolla upp axlarna eller vad hade ni gjort?
Högreps lågreps?
Kan detta bero på att mina axlar är svagare än brösten/triceps?
Och vad gör ni själva när ni står på en platå med dålig motivation? :/

Det här skulle garanterat kunna va den jobbigaste situationen jag vart i på 1,5år, tänker absolut inte ge upp men tänker heller inte acceptera att låta det tära på utvecklingen!

:cryout::cryout:
:(

NiklasAlm
2014-06-18, 04:48
Ta en vilovecka du har tränat för hårt och är sliten. Sen dra ner på volym rejält och gör massa andra roliga saker nu under sommaren så ska du se att motivationen kommer tillbaka mer än nånsin när du börjar satsa igen.

spas
2014-06-18, 07:14
Det var ju en jäkla tur att det blev lite fest kring studenten, hoppas du hade kul. Om 20 år kommer du inte tänkta tillbaka och minnas om du pressade 37.5 eller 42.5. Du kommer däremot komma ihåg allt kul du hade, missa för tusan inte det.