Visa fullständig version : magmuskler
Hej!
Jag ( som alla andra? ) vill ha en najs tvättbräda...
Vet ni några bra övningar som man kan göra i hemmet utan redskap?
Crunches? (http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtCrunch.html)
Min favorit dock (som du måste ha en cable till) är cablecrunches. (http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html)
Och du får ingen fin tvättbräda genom specifik magträning, det handlar om underhudsfett och genetik.
Nja inte bara man måste ju träna också...man "har" ju inte bara en bräda utan att träna...
Originally posted by guggeli
Hej!
Jag ( som alla andra? ) vill ha en najs tvättbräda...
Vet ni några bra övningar som man kan göra i hemmet utan redskap?
Vad jag förstått måste Du belasta magen på något vis för att få fram musklerna. Bara situps räcker sas inte. Testa att ligga på rygg och lyfta benen något från golvet ett antal set. Belasta benen med böcker eller vad Du har tillgängligt. Öka belastningenen.
Kolla på Maggen (http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html)
Ironbabe
2004-03-23, 09:17
Originally posted by SeWs
man "har" ju inte bara en bräda utan att träna...
Jo, faktiskt finns det de som har en tvättbräda utan att träna den..Som anabolicprotein säger (posten ovan) så är det en fråga om genetik och underhudsfett!
När du tränar magen (med vikt) så växer magmusklerna som vilken annan muskelgrupp. Sen bestämmer genetiken hur stora de kan bli. Själv har jag slutat träna magmusklerna med vikt eftersom jag inte anser att det är snyggt med utstående magmuskler! Det blir bara underhållsträning numer med min egen kropp som belastning. Crunches, sidocrunches, rumplyft mm. Det räcker bra med det :D
Originally posted by AnabolicProtein
Min favorit dock (som du måste ha en cable till) är cablecrunches. (http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html)
Fråga: är det där "korrekt" sätt att utföra övningen på? Jag kör tills armbågarna nuddar knäna.
Det är f.ö min favoritövning för magen med, gillar inte maskiner överdrivet mycket.
Originally posted by Pont
Fråga: är det där "korrekt" sätt att utföra övningen på? Jag kör tills armbågarna nuddar knäna.
Det är f.ö min favoritövning för magen med, gillar inte maskiner överdrivet mycket. '
Du ska gå ner så pass mkt så du känner att det tar bra. Förlora aldrig spänningen genom hela rörelsen. Många sträcker sig upp alldeles för långt tillbaka och vilar innan de kör nästa rep.
Jag brukar med fördel ha en bänk mot cablen som jag ska köra övningen på, och på det sättet fäster jag fötterna på bänkens ena ände, och slipper flyga upp om jag använder tunga vikter.
Åse Columbus
2004-03-23, 11:37
Originally posted by Ironbabe
Jo, faktiskt finns det de som har en tvättbräda utan att träna den..Som anabolicprotein säger (posten ovan) så är det en fråga om genetik och underhudsfett!
När du tränar magen (med vikt) så växer magmusklerna som vilken annan muskelgrupp. Sen bestämmer genetiken hur stora de kan bli. Själv har jag slutat träna magmusklerna med vikt eftersom jag inte anser att det är snyggt med utstående magmuskler! Det blir bara underhållsträning numer med min egen kropp som belastning. Crunches, sidocrunches, rumplyft mm. Det räcker bra med det :D
Håller helt med!!!!
Många som tror att om man belastar magen så blir den mindre.....suck!!!
Om alla andra muskler blir större av belastning ...varför skulle just magen bli MINDRE?????
:rolleyes:
PS. Vi ses på WC i sumpan ibland....jag den lite äldre, korta, blonda tjejen.
Du har fått toppen form! Grattis!
Läs magtråden i Best of...
allan
Limstift
2004-03-23, 20:45
jag kör med en liten tvättmaskin istället ;) lyckas fan inte få bort allt underhudsfett! kanske beror på att jag inte orkar.. hehe
Originally posted by SeWs
Nja inte bara man måste ju träna också...man "har" ju inte bara en bräda utan att träna...
Det beror ju på hur man definierar bräda...magmusklerna kan ju synas eftersom man har tillräckligt lite fett runt magen, även om man inte tränat magen någonting...Musklerna ser ju ut på ett visst sätt, så alla har ju tvättbräda under allt fett?
EDIT: Sen kan man ju ha olika lätt för att tappa fettet, men det är en annan sak.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.