handdator

Visa fullständig version : 3.5mm till USB - lösning?

Exdiaq
2014-06-15, 16:15
Skulle vilja koppla in min iPhone till bilstereon. Problemet är att där enbart finns USB. Finns det någon eventuell lösning? Förutom radiosändare som jag helst undviker då kvalitén brukar bli sådär.

Jens.Andersson
2014-06-15, 21:53
Denna kanske skulle funka: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkomponenter/ljudkort/usb-ljudkort-p31624

Kimball
2014-06-15, 22:32
Ev. kanske en bluetooth usb-dongle kan funka? Ren chansning då jag inte vet hur bilstereor beter sig i sammanhanget dock!

Olegh
2014-06-15, 22:37
Alltså, för att få stereon att spela upp något från usb-ingången måste den hitta filer i lämpligt format*. Som t.ex. mp3-filer på ett usb-minne.

*Med undantag för någon specialspecialfunktion som jag inte känner till.

tldr; Det går inte.

Minimjölk
2014-06-16, 11:45
Om Iphonen sätts i ett mode så att den ser ut som ett vanligt USB-minne då? Kopplad med den Iphone-specifika USB-kabeln till stereon då?

hahavaffan
2014-06-16, 12:05
Vad är det för bil och bilstereo?

Det korta svaret är som Olegh är inne på att det inte går. Stereon vill ha ett (troligen) FAT32-formaterat minne med mp3-filer på. Tror inte en iPhone går att använda på det sättet.

Figurenha
2014-06-16, 14:18
Minns att jag kopplade in min iPhone i min eftermarknadsstereo i min gamla bil, funkade att spela upp mp3-filerna från itunes iallafall.

r1kkie
2014-06-16, 14:32
Brorsan kör spotify via sin iphone med usb- iphone utaget.

Exdiaq
2014-06-16, 20:30
Denna kanske skulle funka: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkomponenter/ljudkort/usb-ljudkort-p31624

Gäller tyvärr ljud från datorn till hörlurar. Vill ha det på andra hållet!

Ev. kanske en bluetooth usb-dongle kan funka? Ren chansning då jag inte vet hur bilstereor beter sig i sammanhanget dock!

Tänkte jag också, men har inte hittat något.

Alltså, för att få stereon att spela upp något från usb-ingången måste den hitta filer i lämpligt format*. Som t.ex. mp3-filer på ett usb-minne.

*Med undantag för någon specialspecialfunktion som jag inte känner till.

tldr; Det går inte.

Samma sak som tjejen på Clas Ohlson sa när jag frågade henne.

Vad är det för bil och bilstereo?

Det korta svaret är som Olegh är inne på att det inte går. Stereon vill ha ett (troligen) FAT32-formaterat minne med mp3-filer på. Tror inte en iPhone går att använda på det sättet.

Det är en lastbil. Mercedez och stereon är Bang&Olufsen vill jag minnas.

Om Iphonen sätts i ett mode så att den ser ut som ett vanligt USB-minne då? Kopplad med den Iphone-specifika USB-kabeln till stereon då?

Minns att jag kopplade in min iPhone i min eftermarknadsstereo i min gamla bil, funkade att spela upp mp3-filerna från itunes iallafall.

Brorsan kör spotify via sin iphone med usb- iphone utaget.

OK, hur gick ni tillväga för att göra det?