Visa fullständig version : minska fettmängd ridbyxlår/underviktig i övrigt? träna hur?
madebylisa
2014-06-12, 08:23
Jag är 177 och väger 54 kg alltså lite underviktig (kvinna 33 år) just nu tränar jag ingenting alls men har tränat ordentligt innan,, jag har fått reda på att jag har diskbråck som ska undersökas mer (ev. OP) jag kan inte springa alls! jag kan gå thats it!
Nu till min fråga: Hur sjutton ska jag träna/fettförbränna för att få bort ridbyxlåren? jag är medveten om att man inte kan punktförbränna men känner mig orolig över retserande kroppsmassa då jag redan är för smal.
Jag har extremt svårt att öka i vikt!
Kommer jag bli anorektisk om jag börjar med träning för baken och låren?
Alltså rör jag kroppen för benens skull så kommer ju även resten av kroppen bränna eller hur?
Känns knasigt att vara sjukt smal men ha ridbyxlår, det sitter licksom fast verkar det som? borde inte det också försvinna?
Vad är bäst träning som inte innefattar gym? (jag bor brdvis både berg och massor av skog) det är alltså benen överlag som jag måste stärka samt trimma...*gah!*
Du är toksmal, är du säker på att det inte är något som sitter i ditt huvud?
madebylisa
2014-06-12, 09:06
Du är toksmal, är du säker på att det inte är något som sitter i ditt huvud?
Jag är ganska säker på det ja, alla kvinnor i min familj har detta fenomen dock är jag den enda som är väldigt smal.
Jag har alltid vart atletiskt byggd men nu är jag väldigt smal men har ändå en mindre muskelmassa....jag bränner extremt lätt då jag lever med en inre stress som är mer eller mindre kronisk (diagnos)
hur som helst, fettet som sitter på utsidan av lårets övre del vägrar ge med sig, det ser väldigt knasigt ut i mina ögon medan sambon tycker det är kvinnligt*rolleyes* jag tycker det är ett störningsmoment då jag inte har detta fett någon annan stans*grr27* (har alltid stört mig på detta)
Du behöver inte lägga upp en bild, men det kan vara bra så man får se hur det faktiskt ser ut, jag tror inte att det är som du tror.. utan snarare som din sambo säger. + att jag håller med honom/henne.
Jag tror det är en godare idé för dig att gå upp i vikt snarare än att gå ner om du vill bli mer symmetrisk.
Jag är ganska säker på det ja, alla kvinnor i min familj har detta fenomen dock är jag den enda som är väldigt smal.
Jag har alltid vart atletiskt byggd men nu är jag väldigt smal men har ändå en mindre muskelmassa....jag bränner extremt lätt då jag lever med en inre stress som är mer eller mindre kronisk (diagnos)
hur som helst, fettet som sitter på utsidan av lårets övre del vägrar ge med sig, det ser väldigt knasigt ut i mina ögon medan sambon tycker det är kvinnligt*rolleyes* jag tycker det är ett störningsmoment då jag inte har detta fett någon annan stans*grr27* (har alltid stört mig på detta)
Då är det som det är, gilla den person du är och bygg muskler. Win-win. :thumbup:
Diomedea exulans
2014-06-12, 10:46
Nej, det går inte att punktförbränna. Och liksom tidigare talare tror jag att det är en dum idé att gå ner i vikt.
Jag tror det bästa du kan göra för att "bli snygg" (vad "snygg" nu är) är att försöka lägga på dig muskler (och kanske fett) på hela kroppen. Om du kollar på "snygga fitnesstjejer" så brukar de ha jättestora rumpor och tjocka lår, men de är väldigt snygga ändå (enligt mig och många andra).
madebylisa
2014-06-12, 10:48
Du behöver inte lägga upp en bild, men det kan vara bra så man får se hur det faktiskt ser ut, jag tror inte att det är som du tror.. utan snarare som din sambo säger. + att jag håller med honom/henne.
jag lägger gärna inte ut bilder å mig själv men jag hittade en bild på en annan kvinna som ser nästan ut som jag, om man scrollar ner lite så ser man en före och efter bild!!
dock har jag mellanrum insida lår och fett enbart utsida där det "går ut" min rumpa är inte lika fast som hennes heller.
http://www.loseinnerthighfats.com/how-to-get-rid-of-inner-thigh-fat
bildkälla: google
Det är ju olika beroende på benstruktur och höftbyggnad. Jag tror ju knappast det kan sitta några mängder fett på dina utsida lår med tanke på att du är ganska underviktig.
Men för att svara på din fråga: nej, det går inte förbränna fett just där och mer träning kommer ju inte göra låren mindre.
Inte för att låta elak nu, men det där är så du ser dina lår, det behöver inte betyda att det är så det ser ut.
Som tidigare personer pratat, och som du själv är medveten, om så väger du rätt så lite vilket gör att jag tror att det inte är så farligt och att du egentligen bara bör bekämpa hjärnspökena. Med det sagt så kan du absolut träna, det kommer ändra formen något och är bra för allmänhälsan. Benen kommer inte se anorektiska ut för att du tränar dom, troligtvis bättre. Baserat på att du säger att du bor bredvid skog och berg så antar jag att du är friluftsmänniska så kanske movnat är något för dig?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.