Visa fullständig version : Gym i/nära hässelby?
Har precis flyttat ner till Hässelby strand och kommer bo här under sommaren, var i närheten finns det bra gym? Hellre ett billigt hardcore källar-gym än dyrt och lite fint i kanten..
tossefar
2014-06-14, 11:18
Jag tycker att du ska träna på Forma, endast baserat på denna bild.
http://www.formatraningscenter.se/wp-content/uploads/2013/10/MoveStrong1.jpg
Mackie Messer
2014-06-14, 12:08
Har precis flyttat ner till Hässelby strand och kommer bo här under sommaren, var i närheten finns det bra gym? Hellre ett billigt hardcore källar-gym än dyrt och lite fint i kanten..
Jag bodde i Vällingby för några år sen och där finns det tre gym, som jag tränade på ett antal gånger. Ett SATS-gym i centrum, ett SATS-gym vid ÖoB och ett Fitness24Seven i centrum. Alla är undermåliga och duger knappt. Det bästa av de tre är SATS vid ÖoB men det är ett litet gym, dock har de utnyttjat ytan på bästa sätt. Köper du kort på SATS får du träna på båda anläggningarna.
SATS i centrum har riktigt dålig utrustning. Maskinerna är från början på 90-talet och är av budget-snitt och tveksam biomekanisk konstruktion dvs. osköna maskiner. De har dock aerobics och spinning vilket attraherar den publiken, vilket jag inte tror att du gör.
F24S är ett av de sämre, litet gym med många oseriösa tränande medlemmar som vanligt.
Sats i centrum har ju byggt om nyligen.
Mackie Messer
2014-06-14, 13:44
Sats i centrum har ju byggt om nyligen.
Vällingby centrum? Isf visste jag inte det, eftersom jag har flyttat från Vällingby. (vilket jag är glad för).
Du får gärna berätta om nya Sats.
Le Havre
2014-06-14, 16:09
Det finns ju ett kommunalt gym precis vid t-banan i Vällingby som är ok. Inte så mycket folk bland de fria vikterna när jag tränade där för x antal år sedan. Har hört en del skräckhistorier från Fitness24Seven i Vällingby...
Vällingby centrum? Isf visste jag inte det, eftersom jag har flyttat från Vällingby. (vilket jag är glad för).
Du får gärna berätta om nya Sats.
Japp.
Har inte varit där sedan dom byggde om, men det ska vara mycket större o fräschare.
Mackie Messer
2014-06-14, 17:16
Det finns ju ett kommunalt gym precis vid t-banan i Vällingby som är ok. Inte så mycket folk bland de fria vikterna när jag tränade där för x antal år sedan. Har hört en del skräckhistorier från Fitness24Seven i Vällingby...
Just det, det finns ett litet gym inne i Vällingbyhallen. Jag var inne där och tittade om det var något för mig när jag bodde där men jag tränade aldrig. Jag tyckte bara att det var en överdriven mängd med cardio-maskiner, löpband och cross-trainers och sånt. Det såg ut att vara mycket folk också i ett så pass litet gym så jag kände endast avsmak och gick därifrån.
Du får gärna dela med dig av historierna från F24S. Jag tränade där en 4-5 gånger och tyckte inte om det, mest pga den oseriösa stämningen.
Herr Oberst
2014-06-14, 20:34
Bor själv i Hässelby och kör på F24S i Vällingby och tycker väl att det fungerar. Men visst, dom flesta som tränar där är clowner. Fast å andra sidan är det inte för deras skull jag tränar. Utrustningen är som på dom flesta F24S lite lätt undermålig, men det duger oftast.
Finns även ett World Class men vet inte om det är så mycket bättre.
Bästa stället jag varit på i området är annars den atletklubben(?) som ligger vid Järfälla simhall, men då får man åka lite. Sen finns Fairing i Veddesta också ju
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.