Logga in

Visa fullständig version : Snabba deff-tips

sandrass
2014-06-08, 09:29
Hej,

Jag behöver lite hjälp och tips.

Mål: Jag vill på ca. två veckor tappa så mycket fettmassa som möjligt.

Förutsättningar: 23 år, väger 59 kg, är 173 cm. Fett% på ca. 16, inte mätt på ett tag men skulle uppskatta detta. Relativt mycket vätska för tillfället.

Är på gymmet 6 dagar i veckan, kan inte löpträna för tillfället då jag har en inflammation i min fot men promenader och spinning får funka så länge.

Äter enligt ISO (30% från varje näringsämne i varje måltid, 1600 kcal/dag) i grund och botten, men har slarvat en hel del det senaste.

Undrar hur det funkar att plocka bort kolhydrater? Är det verkligen en bra idé eller minskar kroppen sin förbränning då? Jag har inga problem med att äta "tråkig" eller samma man varje dag. Mitt intresse för matlagning är i princip obefintligt! Kan absolut äta kyckling+broccoli varje dag.

VH!

J3T69
2014-06-08, 10:52
Hej,

Förutsättningar: 23 år, väger 59 kg, är 173 cm. Fett% på ca. 16, inte mätt på ett tag men skulle uppskatta detta. Relativt mycket vätska för tillfället.

Är på gymmet 6 dagar i veckan, kan inte löpträna för tillfället då jag har en inflammation i min fot men promenader och spinning får funka så länge.

Äter enligt ISO (30% från varje näringsämne i varje måltid, 1600 kcal/dag) i grund och botten, men har slarvat en hel del det senaste.

Undrar hur det funkar att plocka bort kolhydrater? Är det verkligen en bra idé eller minskar kroppen sin förbränning då? Jag har inga problem med att äta "tråkig" eller samma man varje dag. Mitt intresse för matlagning är i princip obefintligt! Kan absolut äta kyckling+broccoli varje dag.
Hur länge har du dietat?

VH!

Hej!
Jag skulle INTE ta bort kolhydraterna om jag vore du.
Ät protein runt 120gram per dag dvs 2gram per kilo kroppsvikt.
Testa att lägga in lite cardio på ex.löpbandet i lutning c:a 15min efter avslutat gympass.Lägg dig runt 60gram fett och fyll ut resten med kolisar.
Se till att drick mycket vatten!

jontexer
2014-06-08, 11:19
du lär väl inte ha något att deffa fram? men ot så kolla tråden om vlcd.

Sia
2014-06-08, 11:22
Intressant, ligger rätt nära dina mått men aldrig provat på att deffa, fast någon gång lär det väl bli dags... Är det fotografering pågång för din del eller?

Uppdatera gärna om hur det går för dig och hur träningen påverkas, grymt spännande om man kan få resultat på så kort tid :)

vicarious
2014-06-09, 09:54
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

Beemel
2014-06-09, 11:08
Hej,

Ät ingenting och rör på dig så mycket det överhuvudtaget är möjligt.

Om du sen vill förlora fettamassa på lite mer hälsmässig väg så är det kanske bättre att följa någon/några av tipsen ovan.

Sia
2015-03-26, 06:50
Så.... Hur gick det?

Restart
2015-03-28, 11:12
Kör du en fettsugning så har du hunnit läkas på två veckor.