handdator

Visa fullständig version : Hjälp: Vad/ hur ska jag äta under vilodagen?

kfmuscle
2014-06-04, 21:10
Hej!

Det här är mitt första inlägg här på Kolozzeum forum och förhoppningvis inte sista :). Lite info om mig: Jag har alltid varit tjock och väldigt missnöjd med min kropp. Men den 25 Februari tog jag beslutet att ändra på det och gick med i ett gym. Startvikt 25/2: 93 Kg, idag väger jag 81 Kg och har byggt en del muskler här och där :-D. Har lite fett kvar på magen som jag jobbar med att få bort.

Min fråga till er är vad/hur jag ska äta under vilodagar? Min kost idag, största delen protein, måttligt med kolhydrater och försöker hålla nere fett så mycket som jag kan.

Tack!

Aliaas
2014-06-04, 21:18
Tja :) Det beror helt på hur mycket energi du gör av med på din vilodag, om du är helt stillasittande kan du sänka intaget en aning men om du rör på dig och gör av med energi skall du äta precis som på en träningsdag.

Men detta är bara marginella företeelser och kommer inte påverka det stora hela alls så jag skulle råda dig att äta precis likadant som på träningsdagen :)

Macrofördelningen spelar ingen roll (extremt liten och är inte värd att fundera på)

kfmuscle
2014-06-04, 21:30
Tack för snabbt svar, uppskattar det verkligen ;-)

vicarious
2014-06-05, 06:34
Hur du vill. Fortfarande högt i protein och kaloriunderskott givetvis.