Visa fullständig version : Sömnproblem!
PERSSONN
2014-05-30, 13:01
Hej,vet inte riktigt om detta ska ligga i "kost och näring spalten" men jaja..
Jag har iallafall ganska svårt att sova (vaknar nästan varje natt runt 3-4 tiden och måste då gå på toa) jag äter nästan alltid 250g kvarg + musli/flingor 10min innan läggdags,kan det vara min overkill på protein som gör att jag blir pissnödig och vaknar?
Händer dethär någon av er?
Lex Fortitudo
2014-05-30, 13:55
Hej,vet inte riktigt om detta ska ligga i "kost och näring spalten" men jaja..
Jag har iallafall ganska svårt att sova (vaknar nästan varje natt runt 3-4 tiden och måste då gå på toa) jag äter nästan alltid 250g kvarg + musli/flingor 10min innan läggdags,kan det vara min overkill på protein som gör att jag blir pissnödig och vaknar?
Händer dethär någon av er?
Samma sak händer alltid mig under deff. Jag dricker mycket fun light för att dämpa hungern samtidigt som jag använder kreatin. Det brukar dock släppa efter deff när jag lugnar ner mig med drickandet ;)
Bubblan84
2014-05-30, 14:08
Kan mycket väl bero på porteinintaget före sänggående.
Ett par kryddmått mineralsalt brukar göra mirakel för mig, tar jag det i lite vatten innan läggdags sover jag oftast bättre och den nattliga urineringen "flyttas fram" till då jag vaknar på morgonen istället för mitt i natten.
Kan mycket väl bero på porteinintaget före sänggående.
Kan du utveckla varför det skulle vara boven? Nyfiken!
R Scarpa27
2014-05-30, 19:50
va glad att du pissar och vaknar för att du är pissenödig.
du är ju inte direkt ensam om att gå upp och kissa på natten.
vad är det för färg på kisset?...
och hur mkt precis innan sängdags hmm??? helhets drickane över hela dagen?
men i enkelhet är att du druckit och måste kissa =O det är inte bara dryck som är vätska finns ju mycket vätska i maten också.
Hej,
Testa att inte dricka eller äta något så nära läggdags. Det här brukar vara orsaken till de besvärliga toalett besöken under natten. Urinera innan du lägger dig. Testa dig fram.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.