handdator

Visa fullständig version : Envist sista kilo

beliveinfit
2014-05-30, 07:36
Jag har sammanlagt gått ner ca 15kg på lite mer än ett halvår nu. Mitt mål ligger på 59,x kg och vågen har gått neråt konstant fram till 60.x där den stannat helt! Ligger på ett kaloriunderskott innefattande -1000Kcal/dag (väger och räknar väldigt noga med LifeSum-appen).

Har dock börjat styrketräna nyligen, kan detta ha påverkat att det sista kilot vägrar släppa? Vet att det känns lite överdrivet att haka upp sig på ett ynka kilo men jag vill liksom se just ett 50-siffrigt tal på vågen för att äntligen känna att jag klarade det hela vägen fram till mitt mål!

Så frågan är alltså, vad bör jag göra? Binder styrketräning vätska? Har legat på nuvarande vikt i ca 2v nu och började styrketräna för 1v sedan dagligen, har även slutat med cardio i samband med det (går dock väldigt mycket PW)

Rawrx
2014-05-30, 10:05
Har dock börjat styrketräna nyligen, kan detta ha påverkat att det sista kilot vägrar släppa? Vet att det känns lite överdrivet att haka upp sig på ett ynka kilo men jag vill liksom se just ett 50-siffrigt tal på vågen för att äntligen känna att jag klarade det hela vägen fram till mitt mål!

Så frågan är alltså, vad bör jag göra? Binder styrketräning vätska? Har legat på nuvarande vikt i ca 2v nu och började styrketräna för 1v sedan dagligen, har även slutat med cardio i samband med det (går dock väldigt mycket PW)

50-siffrigt, då får du nog börja bulka på allvar :laugh:

Nåja, har inga vetenskapliga svar men jag kan dela med mig av mina erfarenheter iaf.

Samma sak har hänt mig varje gång jag börjat träna under diet. Så det är ju inte omöjligt att det har med träningen att göra.

Något som också brukar hända är att jag börjar får större fluktuationer i vikten, och hamnar lättare på platåer. Upplever det så i alla fall. Om jag bara bantar utan träning brukar viktkurvan bil mer förutsägbar.

Däremot, när jag har mätt midjemåttet det varit lätt att se att det fortsätter stabilt nedåt, även fast vikten börjar trilskas. Så det är ett tips!