Visa fullständig version : Kan deff övergå till någon typ av ätstörning?
stoffer03
2014-05-27, 12:34
Har varit något aktiv här och skrivit om deff och resultat osv men nu på senare tid efter lång period av deff (deffar fortfarande) så har jag helt tappat matlusten, äter dock fortfarande mer eller mindre som jag ska men det är bara av ren vana eller för att jag måste men skulle jag gå efter hur jag känner/mår så hade jag nog inte ätit alls, mår typ illa av tanken av mat eller snarare kyckling, är det bara det att jag är dötrött på just kyckling eller håller jag på att få någon typ av ätstörning?
Unnade mig lite till morsdag och kan inte låta bli att må dåligt över det heller, blir väldigt ångestfyllt njutande =/
Vad föreslår ni att jag gör? slutar deffa ett tag eller något?
REDaction
2014-05-27, 12:51
Det du beskriver händer många vid deff. Om jag var du skulle jag ta en period på balans. Ät mer varierat så får du förhoppningsvis tillbaka matlusten igen och om ett tag kan du återgå till deffen :) Med det sagt behöver du knappast äta massor av kyckling på deff. Ät det du är sugen på men anpassa portionerna istället.
Shqypnia
2014-05-27, 13:20
Uteslut kyckling helt några veckor. Variation är nog lösningen på ditt problem.
precis, laga någon nice burgare eller pizza så ska du allt se att du fortfarande tycker om mat :)
Försök lägga lite fokus på annat ett tag vet att det är svårt men lite distans till allt fitness relaterat nån vecka lr så skulle nog vara det bästa för dig
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
stoffer03
2014-05-27, 14:42
Ok, tack för de goda råden ska nog satsa på att lägga om kosten lite, äta annat än kyckling ett tag och kanske lägga in någon ät dag i månaden så att jag inte blir allt för trött på nyttigt?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.