Visa fullständig version : Problem. Hjälp uppskattas!
Hej!
Det är så nu att jag kört Stronglifts 5x5 nu i över en månad. Jag känner mig starkare, käkar lchf och tränar 3 gånger i veckan. Dricker ingen läsk och typ bara vatten. Men jag har inte lyckats gå ner i vikt. Fettet runt magen har knappt minskat.
180 cm lång
102,7 kg
Knäböj 60 kg atm
Overheadpress, lite fram och tillbaka men runt 35-40 kg
Marklyft 80 kg
Bänkpress 45 kg
stångrodd 40 kg
Det är vikt som jag klarar av just nu
Jag funderar på att lägga in ett konditionspass bara för att öka fettförbränningen.
Jag har bara gått ner 2 kg, visst muskler väger mer än fett till all ära men man märker inte så stor skillnad på kroppen
Vad ska man göra?
1 månad och 2 kilo är inte konstigt. Det är i mångas ögon en optimal takt för viktnedgång(0.5kg / vecka). Man kunde kanske väntat sig en större viktbedgång initialt med tanke på en trolig vätskeförlust men det är inte spikat i sten. Så inget att oroa sig över alltså.
Om du känner dig starkare så betyder det att du gör något rätt iaf ^^
Ät nyttigt. 2-3 g protein/ kilo kroppsvikt. 1 g fett / kilo kroppsvikt men med tanke på din lchf så är den biten nog inga problem.
Räkna kalorier med myfitnesspal/fatsecret appen och en köksvåg för att lättare hålla koll. Glöm inte räkna matfetter och allt dylikt. Detta med att räkna är i princip ett måste för att lättare få resultaten man vill och därmed eliminera många variabler. Räkna ut ditt dagliga behov på ex. Fitnessguiden.se (verktyg-> kaloribehov).
Känner du att det går för sakta så kan du antingen äta mindre, röra på dig mer eller bådadera vilket ofta rekommenderad då det är väldigt effektivt. Utvärdera därefter din viktnedgångstakt efter 1-2 veckor och justera maten lr motionen vid behov.
1 månad är inte särskilt lång tid, ge det lite tid. Många deffar i 3-6 månader. 6 månader med 2kg i genomsnitt/månad är trots allt 12 kg.
Lycka till ")
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Deadandlivin
2014-05-26, 02:01
Ha tålamod. Fettet försvinner ifrån "fel" ställen i början. Så länge du ser att vågen rör sig är allt perfekt.
Slopa LCHFandet enligt min mening. Uteslutande av kolhydrater är den snabbaste dieten du kan ta till för att sänka din ämneomsättning. Kombinera LCHF med mycket konditionsträning och du är i riskzonen.
Om du absolut är såld på det här konceptet med kontroll av insulinniåerna vilket är det enda jag tycker är värt med LCHF kan du prova en carbcykel eller en diet baserad runt kolhydratstolerans.
Ha tålamod. Fettet försvinner ifrån "fel" ställen i början. Så länge du ser att vågen rör sig är allt perfekt.
Slopa LCHFandet enligt min mening. Uteslutande av kolhydrater är den snabbaste dieten du kan ta till för att sänka din ämneomsättning. Kombinera LCHF med mycket konditionsträning och du är i riskzonen.
Om du absolut är såld på det här konceptet med kontroll av insulinniåerna vilket är det enda jag tycker är värt med LCHF kan du prova en carbcykel eller en diet baserad runt kolhydratstolerans.
Källa på det?
King Grub
2014-05-26, 07:59
Det är tvärtom.
Among overweight and obese young adults compared with pre-weight-loss energy expenditure, isocaloric feeding following 10% to 15% weight loss resulted in decreases in REE and TEE that were greatest with the low-fat diet, intermediate with the low-glycemic index diet, and least with the very low-carbohydrate diet.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3564212/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.