Visa fullständig version : Aldrig hungrig
MissMissy
2014-05-24, 15:11
Hej hej!
Jag är lite fundersam över min hunger det senaste.
Jag äter ungefär +2000kcal om dagen då jag styrketränar samt löptränar nästan alla dagar i veckan. Detta har aldrig varit ett problem tidigare och jag var nästan alltid hungrig eller sugen på mat.
Nu kan jag knappt äta hälften av mina kalorier sen ett par veckor tillbaka. Jag tränar som vanligt, äter samma typ av mat (Mycker protein. Kolhydrater i form av mycket grönsaker osv)
Jag är jättefrustrerad! Jag vill inte att mina resultat ska påverkas på något vis och är rädd att om det inte löser sig så kommer det definitivt att göra det.
Vad kan detta bero på?
Tips och funderingar på vad jag borde göra vore jättetacksamt!
/M
Ozziking
2014-05-24, 15:29
Ät mer energirikt. Såser, nötter etc.
mackor är lätt att trycka :)
Kanske beror på värmen?
För mig försvinner all matlust och hunger när det är varmt iaf, får anstränga mig för att få i mig annat än kaffe och frukt.
Starvation
2014-05-24, 15:36
Ät mer energirikt. Såser, nötter etc.
mackor är lätt att trycka :)
This och tänk på att äta efter fysisk gräns för magen ist för efter hunger. Eller ät efter kalorier.
Har liknande problem Legat på 1500 hela min deff och har haft normal hunger, har också tappat hungerskänslorna och nu kan jag ligga på 1000 kalorier utan nämnvärd hunger! Många dagar fastar jag med 24 timmars mellanrum och intaget består bara av protein och fett, någon som vet mer ingående vad för faktorer som reglerar hungern?
Dock så tycker jag det bara är skönt att slippa hungern, du klarar inte av att trycka i dig maten om du känner att minskningen av kalorier utgör ett hot mot dina resultat? *flex*
MissMissy
2014-05-24, 17:22
Jo jag har försökt att ätas efter kalorierna de senaste dagarna, men det blir ju verkligen jobbigt efter en stund. Är man mätt så är man ändå mätt. Väldigt irriterande. Men ska absolut börja äta mer kaloririk.
Något bra livsmedel (Förutom nötter/olja/avokado osv) jag bör lägga till?
King Grub
2014-05-24, 17:27
Använd inte grönsaker som huvudsaklig kolhydratkälla. Bröd, pasta, ris, pannkakor, flingor och liknande är mer lättätet och ger bra och mycket kolhydrater per viktenhet. Även glass och godis går att äta regelbundet utan att det är dåligt för träningsresultaten.
R Scarpa27
2014-05-24, 19:10
du kanske helt enkelt äter för mycket mättande mat per kalori.
som grub påpekade, kolhydratskällan plussa den i form av pasta,ris & bröd. (inte potatis).
mycket av mina kalorier l form av kolhydrater kommer från bröd & fett från allt smör,avokado,nötter osv.
varierar min kost varje dag. gott och nyttigt.
hur & vad äter du på ungefär?
MissMissy
2014-05-24, 20:31
Jag äter mina kolhydrater i from av havregryn, grönsaker, lite frukt. Inte alls mycket från bröd eller pasta. Blir ev ris/bulgur om jag äter det. Ska absolut tänka på det! Lätt att vänja sig vid vid enbart grönsaker, har väl bara blivit lättast så.
Sedan äter jag mycket ägg, kvarg, fet yoghurt, kyckling osv.
Den maten mättar ju väldigt såklart, dessutom väldigt kalorisnålt.
Ha smör o kaviar på äggen. Byt ut kycklingen till rött kött. Köttfärssås kan du göra med grädde istället för krossade tomater. Gör såser till maten. Fet fisk kanske också kan funka.
MissMissy
2014-05-24, 21:01
Absolut. Låter väldigt vettigt och enkelt.
Borde jag sikta på flera små måltider? Jag hade en tanke på om det kunde trigga aptiten lite.
King Grub
2014-05-24, 21:02
För dom flesta är det lättare att få i sig mer energi över dygnet om man äter fler måltider än ett par få.
R Scarpa27
2014-05-24, 21:15
Absolut. Låter väldigt vettigt och enkelt.
Borde jag sikta på flera små måltider? Jag hade en tanke på om det kunde trigga aptiten lite.
kan ju äta standard måltider som de flesta gör frulle, lunch och middag och lägga till mellanmål och kvälksmål?
testa dig fram du känner av bäst hur du kan lägga upp det.
men du äter som sagt mat med få kalorier därav svårare....
smör, bröd, pasta, ris, kakor och godis behöver inte betyda onyttigt.....
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.