handdator

Visa fullständig version : Decembercupen 2014

superhannes
2014-05-20, 17:10
Hejsan vänner,

Här sitter jag med tävling i tankarna. Jag tänker att det hade varit roligt med ett specifikt mål med min träning och nåt som ger lite extra driv i passen, så varför inte en tävling i Athletic Fitness?

Jag har några funderingar kring decembercupen i lund.

Som jag har förstått det så är det en öppen tävling även för de som inte tävlat tidigare? (men med licens och tävlingsteam såklart)
Vissa tävlingar i athletic fitness har hinderbana medans andra kör på rodd. Är detta bestämt ännu?

Har även mailat till SKKF, och hoppas de kan svara.

Finns det fler här som siktar på samma tävling? Hade varit kul att ha nån kontakt med samma mål :)

Mvh Hannes

AronP
2014-05-21, 07:34
DC är öppen för i princip alla (kan eventuellt finnas restriktioner om att man inte får ha placerat sig högt på sm eller liknande).

Jag är relativt ganska jätteövertygad om att det blir rodd på DC, lokalen tillåter inte riktigt en hinderbana.

Tänk på att lösa licens snart, annars blir det dyrt.

superhannes
2014-05-21, 20:32
Tack Aron,

Tack för svar! Låter ju lovande. Personligen hoppas jag på rodd.
Stor beundrare för övrigt! Kul att svaret kommer från dig:)

AronP
2014-05-21, 21:17
Lugnt. AF är dock inte mitt starka område :)

Albin Eriksson
2014-05-22, 03:02
Siste Maj är sista datum för att lösa licens innan det blir 1000kr dyrare.

z_bumbi
2014-05-22, 08:49
Det är föreningen som löser licensen eller i alla fall måste godkänna att någon tävlar för dem så det första bör vara att leta upp en förening att tävla för. Lista finns på SKKF:s hemsida.

Fenrir
2014-08-04, 11:58
Absurt att kräva 1.000 kr i förseningsavgift när ordinarie avgift är 800 kr!

AronP
2014-08-04, 12:05
Absurt att kräva 1.000 kr i förseningsavgift när ordinarie avgift är 800 kr!

Handlar inte så mkt om att det är en försening utan mer om att få folk att betala i god tid innan tävlingar så att sekretariatet, som jobbar utan betalning, inte får så mycket att göra dagarna innan tävlingar, möjligtvis så pass mycket att göra att dom inte hinner med och du således inte får tävla.

Så jag kan helt klart se poängen i det.

Kvicksilver
2014-08-04, 12:12
Finns inte mycket info om DC 2014 på SKKF's sida. Blir den verkligen av?

gymrat
2014-08-04, 12:18
Finns inte mycket info om DC 2014 på SKKF's sida. Blir den verkligen av?

Tanken är att tävlingen ska ha en egen separat hemsida i år, och inte ha all info på SKKF.org. Den kommer nog inom en inte för avlägsen framtid.

Fenrir
2014-08-04, 12:27
Handlar inte så mkt om att det är en försening utan mer om att få folk att betala i god tid innan tävlingar så att sekretariatet, som jobbar utan betalning, inte får så mycket att göra dagarna innan tävlingar, möjligtvis så pass mycket att göra att dom inte hinner med och du således inte får tävla.

Jag förstår vitsen med förseningsavgiften men är det verkligen rimligt att kräva den sex månader i förväg? Det finns faktiskt dem som bestämmer sig för att tävla med mindre framförhållning än så menar jag...

gymrat
2014-08-04, 12:27

Jag är med och hjälper till för anmälningarna till Luciapokalen och i jämförelse med de som redan har licenserna klara motsvarar den handfull som inte har färdiga licenser 20-25 gånger mer i tidsåtgång att hantera.

Sedan tillkommer även arbetstid för SKKF:s sekretariat och andra inblandade...

De fem månaderna man i Sverige har på sig att skaffa licens utan förseningsavgift är relativt generöst. Iaf om man gör jämförelsen med hur finländarna sköter det hela. De finnar som inte har skaffat licens under den korta inledande perioden (en månad?) på året då licensansökan är öppen, får ingen licens alls det året.

AronP
2014-08-04, 12:33
Jag förstår vitsen med förseningsavgiften men är det verkligen rimligt att kräva den sex månader i förväg? Det finns faktiskt dem som bestämmer sig för att tävla med mindre framförhållning än så menar jag...
Och då har man möjlighet att tävla om man betalar lite extra. Datumet måste ju sättas någon gång. I slutet av sommaren är det första SMet så några 6 månader är det ju inte tal om. Rimligtvis bör man ju sätta sista anmälningsdatum lite innan det, speciellt om man har semester i åtanke. Med tanke på att första tävlingarna är ännu tidigare på året så skulle sista anmälningsdatum mycket möjligt kunna vara ännu tidigare.

Fenrir
2014-08-04, 12:37
Och då menar jag att det är lite väl dyrt...

AronP
2014-08-04, 13:09
Och då menar jag att det är lite väl dyrt...

Jo men så räknar du på den sista tävlingen också. Det blir lurigt att ha olika regler för olika tävlingar. 3 månader som det är mellan sista betalningsdatum och första tävling känns som rätt så rimligt, det är ungefär en diet.

EDIT: som parentes så kan väl nämnas att jag givetvis hade önskat att man kan betala närsom, men jag ser argumenten emot det som tillräckligt starka.

Jorgen
2014-08-04, 20:45
De fem månaderna man i Sverige har på sig att skaffa licens utan förseningsavgift är relativt generöst. Iaf om man gör jämförelsen med hur finländarna sköter det hela. De finnar som inte har skaffat licens under den korta inledande perioden (en månad?) på året då licensansökan är öppen, får ingen licens alls det året.

Det stämmer. I Finland så kan man lösa licensen fram tom den 31/1, har man inte löst det innan dess så får man inte tävla det året.

Jorgen
2014-08-04, 20:52

Ja, det är det.

Det är inga problem, men då får dom betala lite mer. Det är faktiskt inte så hemskt många som löser licens efter att förseningsavgiften tillkommer.

Jag ser fördelar med att göra så som i Finland. Arbetsbördan på den personen som sköter licenserna hade minskat något oerhört.