handdator

Visa fullständig version : Tappar bara(!) fett på benen

Fluency
2014-05-19, 11:11
Har deffat ett tag nu och även om jag minskat lite bland övre delen av kroppen, så är det inte i närheten av hur mycket jag förlorat runt benen.

Skulle nästan våga påstå att av de 4kg jag tappat så är runt 80% direkt tagna från benen.

Kör jag tighta byxor och liknande så ser det hemskt oproportionerligt ut mellan under- och överkropp! Ser ut som jag är årets discogymmare fastän jag kör ben 3ggr/v.

Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu. Nu är i princip allt fett borta från benen så borde väl egentligen fortsätta deffa för att se om det äntligen tas från buken, men å andra sidan vill jag ju gärna få tillbaka mina ben så att säga.

Hur resonera, vad göra?

AronP
2014-05-19, 11:19
Du ser inte ut mindre som en discogymmare bara för att du har feta lår ;)

Varifrån fettet försvinner först är individuellt och inte så mkt du kan göra åt. Vill du bli hårdare så fortsätter du deffa, antagligen jämnar du ut olikheterna då. Vill du prompt ha fetare ben så får du börja äta.

Barbastark
2014-05-19, 12:11
Slänger ut det under bro-disclaimer då jag inte kollat upp ordentligt, men stöter ofta på texter ang att höga kortisolnivåer kan leda till ökad tendens av fettinlagring kring buk samt "omfördelning" av fett från extremiteter till buk.

Om ovan stämmer så kanske dina stressnivåer kan vara något att titta på. Energiunderskott är ju en stressor, träning en, likväl som psykologisk sådan, mm.

Nån som har bättre koll får gärna kommentera.

vicarious
2014-05-19, 16:35
Du kan inte göra något. Fortsätt deffa.

Starvation
2014-05-19, 18:20
Du kan inte göra något. Fortsätt deffa.

This. Och benen håller en del vatten tror jag. Mina ben blir iaf mycket bättre efter första veckan på deff.