Logga in

Visa fullständig version : Deff - vad göra i dagsläget?

Testarozza
2014-05-16, 06:57
Tjenare Kolo, sitter här och funderar lite kring min pågående deff. På måndag 19/5 har jag deffat i 7 veckor. Inte märkt nån vidare styrkeförlust vad jag vet, och har gått ned ganska stabilt.

Den 26/3 var dietstart och då vägde jag 82.6kg på morgonen. Nu idag 16/5 väger jag 79.0. Mitt midjemått och mått på naveln har gått ner.

Från den 21/4 till 12/5 har måttet på naveln gått ner från 89-82cm och midjan 79-76.

Mitt problem är att jag inte tror jag kommer känna mig nöjd efter 10v som jag tänkt. Vet inte alls hur många mer veckor utöver 10 som krävs heller.

Vad tycker ni rent generellt om nedgången?

Vikt nu: 79kg
Längd: 179
18 år.

vicarious
2014-05-16, 07:04
Vet inte hur tjock du var när du började men för mig personligen så är det för långsamt. Jag saknar tålamodet att gå ned sådär sakta :D Desto tjockare man är, desto större underskott kan man komma undan med.

Slow and steady wins the race så det är bara att fortsätta om du inte har någon deadline, tänk på att du kanske kommer behöva sänka kalorierna lite i taget allt eftersom du blir lättare.

Längre tid på deff innebär även kortare tid för uppbyggnadsperiod om man ser på saken det viset.

Testarozza
2014-05-16, 07:12
Mjo ganka sakta går det faktiskt. Är dock rädd om mina mukkler men vill inte hålla på att deffa i evigheter,
Pga det du sa, vill försöka bygga. http://img.tapatalk.com/d/14/05/16/8yby7ese.jpg

Till vänster är ungefär en vecka sedan medan den högra var vid dietstart.

Edit: Började med 2250 kcal, nu ligger jag på 2000.

vicarious
2014-05-16, 11:40
Inte så jättemycket att deffa fram om jag ska vara ärlig. Dock så handlar det i slutändan om att trivas i sin kropp så om du vill se mer deffad ut - fortsätt. Annars skulle jag satsat på att försöka bygga på sig mer massa.

Testarozza
2014-05-16, 12:01
Kör 3v till då och börjar sedan bulka lååångsamt :-)

Adrianite
2014-05-16, 17:13
Det är vanligt att man kraftigt underskattar sin andel kroppsfett och andelen kilon man måste förlora för att få sin önskade kropp, har personligen deffat sedan den 5 Januari och den fortsätter ännu, från 78kg -> 66,4kg i nuläget.

Märkte rätt så snart att jag underskattat mitt kroppsfett och överskattat andelen muskelmassa, så planerar redan på hur det ska kompletteras när deffen är avslutad att konstruera massa på axlar, traps och resterande övre överkropp.

Skulle rekommendera att du fortsätter din deff sålänge som du anser att det är nödvändigt, och att redan börja planera hur det skall fortlöpa efter det; är du missnöjd med din storlek efter nära avslutad deff så kan du planera ut hur du skall bygga muskelmassa osv.

Processen är i princip som att skulptera din kropp; föredrar personligen att deffa inledningsvis, för att få en rimlig uppfattning om andelen muskelmassa och dess storlek på kroppen, och därefter bulka om du anser att det behövs, och sedan deffa återigen -> repetera tills du är nöjd. Att bulka innan man deffat känns som att göra det extra svårt för sig själv med tanke på att man ej har någon uppfattning om den reella mängden massa eller ens utseende vid optimal viktnivå; du kletar i princip på extra fett utan att ha en klar referens- eller utgångspunkt.

Testarozza
2014-05-17, 12:19
Det är vanligt att man kraftigt underskattar sin andel kroppsfett och andelen kilon man måste förlora för att få sin önskade kropp, har personligen deffat sedan den 5 Januari och den fortsätter ännu, från 78kg -> 66,4kg i nuläget.

Märkte rätt så snart att jag underskattat mitt kroppsfett och överskattat andelen muskelmassa, så planerar redan på hur det ska kompletteras när deffen är avslutad att konstruera massa på axlar, traps och resterande övre överkropp.

Skulle rekommendera att du fortsätter din deff sålänge som du anser att det är nödvändigt, och att redan börja planera hur det skall fortlöpa efter det; är du missnöjd med din storlek efter nära avslutad deff så kan du planera ut hur du skall bygga muskelmassa osv.

Processen är i princip som att skulptera din kropp; föredrar personligen att deffa inledningsvis, för att få en rimlig uppfattning om andelen muskelmassa och dess storlek på kroppen, och därefter bulka om du anser att det behövs, och sedan deffa återigen -> repetera tills du är nöjd. Att bulka innan man deffat känns som att göra det extra svårt för sig själv med tanke på att man ej har någon uppfattning om den reella mängden massa eller ens utseende vid optimal viktnivå; du kletar i princip på extra fett utan att ha en klar referens- eller utgångspunkt.

Tack för bra svar. Så sant så. Blir att slutföra den iallafall tänkta perioden 10v.