Visa fullständig version : deffhjälp
Tampaalex
2014-05-15, 15:53
107486Tja, är en kille på snart 15 år. 151 cm, 41.6 kg. Jag funderar på att deffa i sommar, behövs det? Isånna fall vad är min aktivitets nivå? Ska man ligga på -500 i mat och träning tillsammans eller bara maten?
Måndag: gym 1 timme, karate en timme
Tisdag: promenad en timme, karate en timme
Onsdag: gym 1 timme eller mer
Torsdag: vila
Fredag: gym en timme
Lördag 1-2 timmar karate
Söndag vila
Är ute och går på lunchrasterna 25-50 min varje dag
Tack på förhand :)
Skrev första massa fula ord, sen tog jag bort dom för jag vill inte bli varnad.
Men är du helt från vettet? Jag hoppas VERKLIGEN att ingeb hjälper dig med denna idioti.
Skapa gärna en ny tråd så kan jag, och säkert många andra hjälpa dig med ett bulk upplägg istället.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Tampaalex
2014-05-15, 16:07
bilden
Sohlsken
2014-05-15, 17:31
Nej, du behöver absolut inte deffa. Du är en växande kille som lever ett aktivt liv, det du behöver är krubb :D
Vet att det kan kännas jobbigt, men kör inte på det här. Det är inte hälsosamt, du hade kunnat göra det om du var överviktig, men du är lååååååångt ifrån det. Snälla, ät mer :(
Tampaalex
2014-05-15, 18:20
permbulk
Vad betyder det?
Tampaalex
2014-05-15, 18:24
Skrev första massa fula ord, sen tog jag bort dom för jag vill inte bli varnad.
Men är du helt från vettet? Jag hoppas VERKLIGEN att ingeb hjälper dig med denna idioti.
Skapa gärna en ny tråd så kan jag, och säkert många andra hjälpa dig med ett bulk upplägg istället.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6998823#post6998823
Hjälp?
Vad betyder det?
Det betyder(förenklat) att du ska göra motsatsen till det du gör nu, d.v.s äta mycket mer, och inte ligga på underskott. Sen "perma" syftar han på permanent, en längre period, kanske satsa på att bulka fram till nästa sommar istället för att gå i deff nu.
Det betyder(förenklat) att du ska göra motsatsen till det du gör nu, d.v.s äta mycket mer, och inte ligga på underskott. Sen "perma" syftar han på permanent, en längre period, kanske satsa på att bulka fram till nästa sommar istället för att gå i deff nu.
Nästa sommar vore i princip för tidigt.
Nästa sommar vore i princip för tidigt.
Ja absolut, men grabben måste ha lite hopp, 1 år är inte omöjligt. Svårt men inte omöjligt
EnergiÖverskott
2014-05-16, 05:20
Bilden du lagt upp ser ut som magen på en 13-årig flicka. Är du kille och deffar på det där så kommer du att se ut som en koncentrationlägersfånge. Vad du ska göra är att äta MYCKET och bra mat och att fortsätta att träna hårt. Då kommer du att kunna se ut som en stor och stark man i framtiden. Ditt problem är inte att du har för lite underhudsfett. Ditt problem är att du har för lite muskler. Lägga på sig muskler när man är så tunn som du är gör man inte genom att träna mer och äta mindre. Det vore ren idioti och du skulle bara se anorektisk ut.
Gör för guds skull inga sådana dumheter i så ung ålder. Det är som ett inbjudningskort till ätstörningar deluxe. Styr upp det redan innan det går åt helvete och lägg de tankarna du har på hyllan.
Tampaalex
2014-05-16, 07:13
Ok, då har jag lite mer koll. Tack för alla svar
Ok, då har jag lite mer koll. Tack för alla svar
Kom ihåg det här: Du är inte tjock (Även om du kanske inbillat dig det) och ingen kommer tycka det. Du kommer se betydligt bättre ut med lite muskler och bara några månader med bra träning och mat kommer göra att du kommer se märkbart större ut med tanke på ditt utgångsläge. Du är i den perfekta tiden i livet att börja gymma, ta det lite halvseriöst så kan du vara bitig inom ett par år!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.