Logga in

Visa fullständig version : Börja med vind- /kitesurfing

Mickee
2014-05-15, 12:17
Tjena!

Letar lite efter en ny hobby / fritidssyssla och har efter en tid tillbaka funderat en del på att börja surfa. Både för att det ser kul ut plus att man får utnyttja den surfstad man faktiskt bor i ;)

Nu är det bara så att jag aldrig har provat på detta och jag har ingen större koll på kostnader osv.

Så tänkte fråga er surfare om jag "bör" börja med en viss sorts surfing först för att lära mig från "grunden" eller kan man välja vilken sort man vill direkt (tänkte främst på att börja med kitesurfing men det kanske är bättre att lära sig vindsurfing först?)

Sen undrar jag hur priserna ligger för ett begagnat nybörjarset. Behöver ju inga direkt "märkesgrejjer". Anledningen till att jag frågar är för att priserna varierar på blocket och vet inte riktigt om all utrustning hänger med eller vad som är dyrt och inte.

Woody R
2014-05-15, 12:42
Också riktigt sugen på kitesurfing, mest för att det går att göra året om då vi har hyffsat kort sommar här uppe!

Kolla 4min in.
XjUZCmDrg0g

Tricce
2014-05-15, 12:54
Kolla i den här tråden Mickee

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97134

Har för mig det var nån som skrev om det där.

Raschmus
2014-05-15, 13:19
Surfa inte Micke! Du får mycket bitches men surfare ger ofta ett väldigt oseriöst intryck (bla bla bla förtryck/allaöverenkam/fukcoff) som inte passar en alfahanne som du. Roa dig med din matlagning, då får du både bitches och nytta uträttat.

Tricce
2014-05-15, 13:23
Gå till surfshopen i Varberg och snacka med dom där först. Surfers Paradise, ligger på Södergatan fortfarande har jag för mig.

Mickee
2014-05-15, 13:25
Också riktigt sugen på kitesurfing, mest för att det går att göra året om då vi har hyffsat kort sommar här uppe!

Kolla 4min in.

Ja det känns som det finns fler tillfällen för kitesurfing än vindsurfing.

Haha helvete va han flög runt i luften! Har sett någon schysst video på ett gäng nere i bali eller nått sånt som hoppar över små öar. Ser riktigt najs ut :)

Kolla i den här tråden Mickee

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97134

Har för mig det var nån som skrev om det där.

Ah najs tack! Missade den i sökningen...

Får läsa mer när jag kommer hem men snappa upp denna sidan för att köpa utrustning iaf: surfzone.se

Surfa inte Micke! Du får mycket bitches men surfare ger ofta ett väldigt oseriöst intryck (bla bla bla förtryck/allaöverenkam/fukcoff) som inte passar en alfahanne som du. Roa dig med din matlagning, då får du både bitches och nytta uträttat.

Haha nä matlagningen är inget bra! Resulterar bara med stor mage och längre deffperioder ;)

Slartibartfast
2014-05-15, 13:56
Vindsurfing var mitt liv när jag var 18. Nu har jag inte varit på vattnet på 15 år, till stor del för att det är så jävla meckigt med all utrustning.

Kite verkar vara ett smartare alternativ, då det är både lättare att lära sig, och säsongen är mycket längre.

Tricce
2014-05-15, 13:58
Vindsurfing var mitt liv när jag var 18. Nu har jag inte varit på vattnet på 15 år, till stor del för att det är så jävla meckigt med all utrustning.

Kite verkar vara ett smartare alternativ, då det är både lättare att lära sig, och säsongen är mycket längre.

Framför allt jäävligt dyrt också!

Jode
2014-05-15, 14:54
Ser att du bor i Varberg så du är jhu nästan i mål bara där. Följ rådet och dra till Surfers och snacka med dem där! Trevliga och dem vet vad dem snackar om.

Gå en dagskurs och få en känsla om hur det är. Vilken idiot som helst kan lära sig köra fram och tillbaka ganska fort. Därav alla medelålders gubbar med lite extra pengar att spendera kittade till max med nya grejer hela tiden ;)