handdator

Visa fullständig version : Framtidens bredband - vad välja?

Akerhage
2014-05-14, 11:54
Nu är det slut på dreamboxens era. Så istället för att betala 100kr för ungefär alla kanaler så måste jag nu skaffa någon leverantör till detta nya "framtidens bredband"

Min hyresvärd subventionerar paket som ligger på minst 10 kanaler och max 12 kanaler. Allting utöver det måste jag betala själv då.

Jag funderar vad det finns för alternativ? Säg om jag tar ett av de subventionerade alternativen. Får då 10 kanaler och boxen gratis...

...vad finns det då för smarta sätt att få mer kanaler? Hade gärna velat ha ex discovery, bbc food etc. (bbc food verkar inte finnas med i något av paketen på framtidens bredband).

Har smart-tv med, så något betalalternativ där som ger mig kanaler? Vad gäller netflix etc så är det väl bara serier/filmer och liknande? Det är isf inte intressant nu i mitt fall. Viasat har ju viaplay etc, vilket hade gjort jag kan streama från tvn direkt.

Tar gärna emot smarta lösningar på kanaler till tv:n.

hahavaffan
2014-05-14, 11:58
Bredband och TV verkar synonymt för dig här...

Akerhage
2014-05-14, 12:40
Bredband och TV verkar synonymt för dig här...

Ah, sorry, råkade blanda ihop det där. "framtidens tv" skall det stå lite överallt i texten. Alltså inte framtidens bredband :p

Tisu
2014-05-14, 13:06
Off topic:
Varför är det slut med Dreambox? Jag är inte insatt alls...

Akerhage
2014-05-14, 13:44
Vad jag förstått så kommer jag inte kunna använda det nu när kabelTV släcks ner. Jag har inte möjlighet till parabol. Det hade nog fungerat som vanligt.

Om någon moderater vill ändra Titel till framtidens TV... Så hade det varit snällt

skickat från min Nallebjörn

tossefar
2014-05-14, 13:50
Jag tycker inte riktigt att det framgår vad du har att välja bland... Vilka kommer att leverera ditt nya bredband? Vad har du nu? Kommer det inte att finnas kvar?

Akerhage
2014-05-14, 13:56
Nej jag har rört till allt med att skriva bredband. Men kan inte ändra det nu.

Det är framtidens TV. Ett tvång som sker i göteborg. KabelTVnätet släcks ner och vi måste skaffa iptv nu. Allt går via fibernätet. Vi kan välja bland massor av olika leverantörer. Men paketen är tråkiga och dyra.

Så jag undrar vad det kanske finns för andra betalalternativ. Ex som viaplay då.

Det lutar åt att jag iaf skaffar det subventionella paketet.

tossefar
2014-05-14, 14:01
Jag tycker att det subventionerade 10-kanalerna plus eventuellt netflix låter som en bra och billig lösning. Inte supersmidigt att spela piratgrejer med bara...

Akerhage
2014-05-14, 14:04
Grejen är att netflix är inte så intressant. Jag streamar ändå film och serier från datorn trådlöst till TV. Så jag är endast ute efter fler kanaler, som ex discovery och bbc food. Alltså inga film/serie-tjänster.

Akerhage
2014-05-14, 15:20
Det är alltså detta vi får välja mellan:
http://framtidensbredband.ituxportalen.se/tjanster