Visa fullständig version : Är detta bra mat före styrketräning?
Tja!
Har senaste månaderna käkat 200g pasta ca 4timmar innan träning, följt av 200g pasta 2 tim innan, en vassle shake 1 timme innan. Pastan alltid vit.
Plus en fråga till, har inget vassle idag, om jag ska käka kycklingfilé ist, hur långt innan träningen bör jag käka det?
Tack på förhand brahs! :)
King Grub
2014-05-13, 12:04
Inget fel på det, men det finns ingen chans i världen att du behöver ladda med 400 gram pasta inför styrketräning.
BobaFett
2014-05-13, 12:11
Inget fel på det, men det finns ingen chans i världen att du behöver ladda med 400 gram pasta inför styrketräning.
Det kanske är tillagad han menar?
Äter du bara pasta?
Ät en komplett måltid i stället. T.ex. 100g pasta (okokt vikt) med köttfärssås, broccoli, tomater, sallad etc. 2 timmar innan passet borde räcka.
Ojoj svar från själva kungen :D
Jag käkar just nu mycket då jag bulkar, och känns som att om jag äter 4timmar innan så fyller jag Glykogendepoerna, och 200g till 2 timmar innan är väl snarare en psykisk grej att vara mätt.. :)
Jag äter oftast lite ketchup till och grönsaker, men köttfärs undviker jag då jag försöker ligga under 0,5g fett/kg KV.
Tack!
MatteÖhult
2014-05-13, 13:06
Jag käkar just nu mycket då jag bulkar, och känns som att om jag äter 4timmar innan så fyller jag Glykogendepoerna, och 200g till 2 timmar innan är väl snarare en psykisk grej att vara mätt.. :)
Jag äter oftast lite ketchup till och grönsaker, men köttfärs undviker jag då jag försöker ligga under 0,5g fett/kg KV.
Tack!
han menar bara att du skall äta något som innehåller fullvärdigt protein så att inte proteinet från pastan "går till spillo" då det saknar någon aminosyra som gör att proteinet inte blir fullvärdigt
han menar bara att du skall äta något som innehåller fullvärdigt protein så att inte proteinet från pastan "går till spillo" då det saknar någon aminosyra som gör att proteinet inte blir fullvärdigt
Okej, men käkar mycket fullvärdigt protein under dagen, så tror nog proteinet därifrån är användbart till stor del. Men jag brukar bara räkna det fullvärdiga.
Men någon som har svar på min andra fråga i TS? :)
vicarious
2014-05-13, 13:26
Okej, men käkar mycket fullvärdigt protein under dagen, så tror nog proteinet därifrån är användbart till stor del. Men jag brukar bara räkna det fullvärdiga.
Du ska räkna allt protein. Ät det med pastan 2h innan, spelar nog ingen större roll.
BobaFett
2014-05-13, 15:33
Det är bra att sprida ut proteinet också så att du inte äter 120g här och 90 gram där och sen skiter i resten. Sikta på 40 gram per måltid och sprid ut det liksom.
Starvation
2014-05-13, 15:38
Tack!
Bulkar du så är dina depåer fulla hela tiden. Eller inte direkt efter träning kanske, men resten av tiden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.