Visa fullständig version : Kaseinets stimulerande effekt på proteinsyntesen
Har länge kört soja pga att jag får finnar av vassle. Tänkte nu köpa mig EAA och kasein då det i teorin inte borde påverka lika mycket och smakar bättre än sojan. Tanken är EAA direkt efter/under träning eller för att bryta fasta.
Men om jag nu skulle ta kasein, hur pass mycket mindre stimulerar det proteinsyntesen kontra soja, EAA och vassle? Endast teoretiska skillnader eller även i praktiken?
Någon som tagit kasein och EAA utan att få finnar men fått finnar av vassle förövrigt?
Har länge kört soja pga att jag får finnar av vassle. Tänkte nu köpa mig EAA och kasein då det i teorin inte borde påverka lika mycket och smakar bättre än sojan. Tanken är EAA direkt efter/under träning eller för att bryta fasta.
Men om jag nu skulle ta kasein, hur pass mycket mindre stimulerar det proteinsyntesen kontra soja, EAA och vassle? Endast teoretiska skillnader eller även i praktiken?
Någon som tagit kasein och EAA utan att få finnar men fått finnar av vassle förövrigt?
Yep.
Yep.
När du tog vassle fick du finnar, men inte av kasein? Vilket/vilka märke använde/använder du på vasslet och kaseinet som inte gav finnar?
När du tog vassle fick du finnar, men inte av kasein? Vilket/vilka märke använde/använder du på vasslet och kaseinet som inte gav finnar?
Ja.
Testade inte så många märken men vassle av just den anledningen att den har ett högt II, just de märken jag testade var Star Nutrition och NutriTech. Verkar dock inte få något nu trots att jag tar både vassle och kasein men det är pga en medicin jag tog under en tid som tog bort problemen.
Innan dess var det kasein som gällde, vassle blommade helt enkelt upp ansiktet.
King Grub
2014-05-12, 18:11
Kaserin stimulerar inte proteinsyntesen, annat än vid intag i samband med träning. Däremot minskar det proteinnedbrytningen. Ser man på ett isolerat ensamt intag i ett vakuum (vilket man inte kan göra i praktiken iofs) utan att ta hänsyn till något annat intag, ger kaseinproteinet bättre proteinbalans än vassleproteinet hos unga, medan det omvända gäller gamla.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.