Logga in

Visa fullständig version : Ligga i sommar? Vad tror ni?

XXXL
2014-05-12, 15:02
http://nyheter24.se/noje/768211-rippad-brun-och-lycklig-sa-blir-du-liggvanlig-i-sommar

Blir det åka av i sommar om man följer dessa enkla steg?

Pudzianovski
2014-05-12, 15:06
Vilken artikel! WTF? får man ens skriva sånt? Absolut en av de sämsta jag läst. Språket riktar sig till 14-åriga bloggtjejer. *spy*

Men men.....det kanske funkar. :)

sfcoach
2014-05-12, 15:07
vilken artikel! Wtf? Får man ens skriva sånt? Absolut en av de sämsta jag läst. Språket riktar sig till 14-åriga bloggtjejer. *spy*

men men.....det kanske funkar. :)

+ 2000

xodd
2014-05-12, 15:11
"Hej, vill du ******" känns ungefär lika intressant....

Chrbo
2014-05-12, 15:12
Jag tycker att den är rolig jag. Humor är inte alltid lättolkat över nätet men det kan väl inte gå någon förbi att den inte är seriös? Folk verkar bli arga på riktigt om man kollar kommentarerna, hur orkar man? Att det sedan är en urusel artikel är en annan femma.

Likeapeanut
2014-05-12, 15:24
Stängd plånbok = stängda ben

Fan, kört på en gång

Diomedea exulans
2014-05-12, 15:25
Och för guds skull – slopa tomteskägget.Där förstod jag att den inte var seriös.

XXXL
2014-05-12, 15:25
Fan, kört på en gång

Börja spara redan nu då

"Gnäller du om att det blir dyrt är det bara att börja spara redan nu. "

awesomooo
2014-05-12, 15:42
En överåldrad Instagram-fjortis ska alltså ge mig råd om hur man raggar på andra instagram-fjortisar?

Loke
2014-05-12, 15:52
Ah, äntligen en bra guide. Inte 300 sidor seduction-teori av nördar för andra nördar, utan ordentliga förklaringar av vad som funkar. Nu jävlar gäller det, den här sommaren ska bli bästa liggsommaren någonsin!

Hackenschmidt
2014-05-12, 15:54
Orka läsa den. Statistiken överst sammanfattar varför kvällstidningar och bloggar i regel är så jävla värdelösa. Sunkigt provocerande innehåll -> fler reaktioner -> mer uppmärksamhet och pengar -> Mer sunkigt provocerande innehåll.

http://s13.postimg.org/n2n8eg4s7/byebyesociety.png

XXXL
2014-05-12, 15:55
Ah, äntligen en bra guide. Inte 300 sidor seduction-teori av nördar för andra nördar, utan ordentliga förklaringar av vad som funkar. Nu jävlar gäller det, den här sommaren ska bli bästa liggsommaren någonsin!

Eller hur, nu kör vi fan!

mangemani
2014-05-12, 15:56
intressant hur hon vet vad ALLA killar/tjejer gillar/tycker/tänker/föredrar...
en del folk borde verkligen lära sig att använda "vissa" eller "en del" då de skriver om andra.

Starvation
2014-05-12, 15:57
inget ligga för mig då :( Blek och tjock...

Loke
2014-05-12, 15:58
intressant hur hon vet vad ALLA killar/tjejer gillar...
en del folk borde verkligen lära sig att använda "vissa" eller "en del" då de skriver om andra.

Nej, hon skriver tydligt att det handlar om "sommartjejer" och "Fröken DD med gröna kattögon". Om du är intresserad av andra tjejer kan ju du skriva en guide för att ragga på dom, men vem kommer bry sig?

Yes
2014-05-12, 15:58
Ska det föreställa någon form av satir eller är det allvarligt menat?

rooz
2014-05-12, 16:01
Att folk fortfarande faller i fällan "HA, skriver provocerande text så ni blir upprörda & delar den" är mer iögonfallande.

Alla vet ju att det är knäböj, internet dångel samt en fager ansiktsbehåring som får dig ned i halmen.

Latissimus Dorsi
2014-05-12, 16:04
Ska det föreställa någon form av satir eller är det allvarligt menat?

Väldigt dålig satir

spoon
2014-05-12, 16:07
Att folk fortfarande faller i fällan "HA, skriver provocerande text så ni blir upprörda & delar den" är mer iögonfallande.

Alla vet ju att det är knäböj, internet dångel samt en fager ansiktsbehåring som får dig ned i halmen.

Kära kärleksguru. Jag klarar 240 i knäböj, har tre månaders skägg och har postat på kolo i 8 år. Får jag ligga i sommar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

rooz
2014-05-12, 16:21
Kära kärleksguru. Jag klarar 240 i knäböj, har tre månaders skägg och har postat på kolo i 8 år. Får jag ligga i sommar?

Ja, eftersom du jobbar i Norge borde du ha en del pengar över.
http://i1159.photobucket.com/albums/p621/Anon101392/dealwithit_zps4cd380a4.gif

Captainwide
2014-05-12, 17:22
Lol.. skribenten låter som en fjortis. Man kom ihåg dem från högstadiet. Abs, sprit och pengar ska det vara. :d

Oxe
2014-05-12, 17:33
Det där funkar ganska långt upp i åren... vad är det hon skriver som är så fel enligt er som har synpunkter. Är det att hon har fel eller att ni inte har det som hon påstår gör det lättare ?

eternallord
2014-05-12, 17:39
Man får väl anta att det är satir. I varje fall så är det ju en självuppfyllande profetior, självklart ligger drinkluder med för lite kläder och för mycket läppglans med solbrända snubbar med öppna plånböcker. Vill man nu som kille ligga med en sådan tjej, ja, då är det nog en god idé att försöka uppfylla dom där kriterierna. Vill man nu som tjej ligga med en sådan kille, ja, då är det nog en god idé att uppfylla dom där kriterierna. Men för oss andra är det nog en bättre idé att bara ta ett steg tillbaka och skratta åt spektaklet.

Loke
2014-05-12, 17:45
Lol.. skribenten låter som en fjortis. Man kom ihåg dem från högstadiet. Abs, sprit och pengar ska det vara. :d

Menar du på allvar att tjejerna på ditt högstadium brydde sig om pengar? Det låter ju som sjukt torra tjejer.

hultman
2014-05-12, 17:46
Ingen direkt hemlighet att det fungerar på majoriteten. Förstår inte varför alla reagerar så starkt eller tar det för satir.

Oxe
2014-05-12, 17:50
Ingen direkt hemlighet att det fungerar på majoriteten. Förstår inte varför alla reagerar så starkt eller tar det för satir.

Så fattiga att dom inte vill tro att det är sant ???

PureWhey
2014-05-12, 17:50
Stängd plånbok = stängda ben

Stämmer ju idag och gjort ett bra tag på jetset-krogar runtom i världen, förstår inte att så många börjar grina över denna mening på fejjan. Underhållning på hög nivå. Dock en artikel som jag aldrig skulle publicera om jag jobbade högre upp i hierarkin på en tidning.
Låg nivå på artiklarna är iofs inget nytt på N24.

Yes
2014-05-12, 18:07
Det där funkar ganska långt upp i åren... vad är det hon skriver som är så fel enligt er som har synpunkter. Är det att hon har fel eller att ni inte har det som hon påstår gör det lättare ?
Det är ett värdelöst sätt att ragga, även om det "funkar".

awesomooo
2014-05-12, 18:16
Asså sheeit, komer intte det blir liga i somar assa :pP xD

narcissisten
2014-05-12, 18:24
Jag är ju både sur och ser ofräsh & infertil ut. Inget ligga för mig i sommar alltså. :cryout:

Oxe
2014-05-12, 18:38

vad skulle funka bättre med att vara snål, ofräsh, desperat och prata om tråkiga saker för ens game och liggpotential

XXXL
2014-05-12, 18:44
Jag är ju både sur och ser ofräsh & infertil ut. Inget ligga för mig i sommar alltså. :cryout:

Hur fan ser man infertil ut? :laugh:

Jag ska ligga i sommar i alla fall, tycker artikeln är vettig

http://i.minus.com/ibyLmqa6CmFAj7.gif

agazza
2014-05-12, 18:47

http://www.fokus.se/wp-content/uploads/2013/09/Fredrik-Reinfeldt-440x314.jpg

Olegh
2014-05-12, 18:54
Haha, snacka om att se knäckt ut.

Det blir nog inget liggande i sommar.

XXXL
2014-05-12, 18:54
Menar ni barnslig? Jag läste det ordagrant som att man ser ut som att man inte kan få barn haha

narcissisten
2014-05-12, 19:02

Kan eventuellt ha varit lite av min poäng.

Spettet
2014-05-12, 19:03
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aoz6AEg_460sa.gif

Armed Dingo
2014-05-12, 19:03
Jag tycker att den är rolig jag. Humor är inte alltid lättolkat över nätet men det kan väl inte gå någon förbi att den inte är seriös? Folk verkar bli arga på riktigt om man kollar kommentarerna, hur orkar man? Att det sedan är en urusel artikel är en annan femma.
Den kommer från en tjej som skrivit att man ska bojkotta hen och att män ska vara män. Den artikeln var visserligen rätt men a. Grattis till scoopet.. not.

Den artikeln vi pratar om här tror jag inte alls är ett skämt. Hon har ju helt rätt i det hon skriver. Bara att hon verkar hjärndöd.

Vafan läste jag ens skiten för. Jag visste ju att det skulle vara piss.

XXXL
2014-05-12, 19:04
Kan eventuellt ha varit lite av min poäng.

Du måste bli tydligare annars får du aldrig ligga, sommar eller inte!!

narcissisten
2014-05-12, 19:05
Du måste bli tydligare annars får du aldrig ligga, sommar eller inte!!

Tror jag är rätt fucked vad det gäller liggande oavsett så. :d

hultman
2014-05-12, 19:07

Är man tillräckligt snygg och charmig klarar man sig alltid. Men de flesta har inte några sådana kvaliteter. Vill man då ligga snyggt bör man skaffa sig andra komparativa fördelar.

nissepelle
2014-05-12, 19:25
Haha fan vad sugen jag blev på rippad kropp och få sommarligg nu då! *käkar 4 kanelbullar*

stevebc
2014-05-12, 19:31
Ingen direkt hemlighet att det fungerar på majoriteten. Förstår inte varför alla reagerar så starkt eller tar det för satir.+1

Enkla tips som säkert fungerar.

Yes
2014-05-12, 19:32
Är man tillräckligt snygg och charmig klarar man sig alltid. Men de flesta har inte några sådana kvaliteter. Vill man då ligga snyggt bör man skaffa sig andra komparativa fördelar.
Ocharmiga och osäkra killar kommer inte heller långt med att försöka smörja tjejer med alkohol.

agazza
2014-05-12, 19:33
Ocharmiga och osäkra killar kommer inte heller långt med att försöka smörja tjejer med alkohol.

Då bor man för nära en tätort.

XXXL
2014-05-12, 19:34
Vart fan köper man slitna jeans? Eller gör man det själv?

ceejay
2014-05-12, 19:35

Tjej: "Hej! Kan du köpa en drink till mig?"
Osäker kille: "Aa det kan jag väl göra"
Tjej: "Tack!" *går därifrån*

I wonder how many times that happens :D

Medusa
2014-05-12, 19:35
Artikeln är ju sann, dock gör ju sanningen ont hos många, extremt roligt att läsa hur ledsna och upprörda alla fjollor blir över detta. Skönt med lite ärlighet från skribenten.

XXXL
2014-05-12, 19:36
Artikeln är ju sann, dock gör ju sanningen ont hos många, extremt roligt att läsa hur ledsna och upprörda alla fjollor blir över detta. Skönt med lite ärlighet från skribenten.

Hon är rätt skön, http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/764045-darfor-valjer-jag-att-inte-fira-kvinnodagen

Väldigt pubertal, men säger vad fan hon vill och tycker.

Yes
2014-05-12, 19:42
Då bor man för nära en tätort.
Hultman snackade ligga snyggt - inte med någon som har tolv fingrar och nio tår. ;)

agazza
2014-05-12, 19:47
Hultman snackade ligga snyggt - inte med någon som har tolv fingrar och nio tår. ;)

ahh ni menar så, jag har aldrig förstått guidotänket och spendera fem papp på att impa på en kroginfektion till tjej. Lena Handén gör ett bättre jobb än dessa typer av människor ändå

Sohlsken
2014-05-12, 19:48
Vart fan köper man slitna jeans? Eller gör man det själv?

Nej fan dom måste du ju köpa!!! Annars får du aldrig ligga :cool: men kan inte säga var, du får ju inte köpa upp allihopa.

Underhållande tråd. Tror jag har mitt på det torra oavsett :D

Yes
2014-05-12, 19:51
ahh ni menar så, jag har aldrig förstått guidotänket och spendera fem papp på att impa på en kroginfektion till tjej. Lena Handén gör ett bättre jobb än dessa typer av människor ändå
Jag tror du måste få upp ögonen för tjejer som inte bara blir jagade av sina morbröder. :D

timoat
2014-05-12, 19:56
Men, hon gör sig lite rolig, den är ju inte att tas på allvar? Hur kan vuxan män sitta och bli upprörda över den? Det är ju tounge-in-cheek för fan!

agazza
2014-05-12, 20:01
Jag tror du måste få upp ögonen för tjejer som inte bara blir jagade av sina morbröder. :D

ge fan i min inskränkthet;)

XXXL
2014-05-12, 21:38
Nej fan dom måste du ju köpa!!! Annars får du aldrig ligga :cool: men kan inte säga var, du får ju inte köpa upp allihopa.

Underhållande tråd. Tror jag har mitt på det torra oavsett :D

Va fan ge mig mina trasiga jeans nu, det ska ju liggas!

Diomedea exulans
2014-05-12, 21:43
Nä, men helt seriöst så tror jag att detta är en guide som mycket väl kan funka. Det finns bara ett stort problem för mig:

Du behöver inte briljera eller skryta – bara få henne att skratta.Jag kan aldrig få folk att skratta på beställning, så det är ingen mening att jag försöker ligga ens. På sätt och vis känns det skönt, nu slipper jag raka av skägget eller bli rippad och solbränd.

XXXL
2014-05-12, 21:46
Nä, men helt seriöst så tror jag att detta är en guide som mycket väl kan funka. Det finns bara ett stort problem för mig:

Jag kan aldrig få folk att skratta på beställning, så det är ingen mening att jag försöker ligga ens. På sätt och vis känns det skönt, nu slipper jag raka av skägget eller bli rippad och solbränd.

Gör en grej av att du inte kan få folk att skratta då? Driva med sig själv tycker ju vissa är roligt, skönt med folk med lite självdistans med.

"I de här lägena hoppas jag att jag kunde få folk att skratta men det går inte, jag vet inte vad det är men jag är helt enkelt inte rolig, jag är som .... och sen säger man något roligt .... "

Bjud på dig själv!

Diomedea exulans
2014-05-12, 21:50
Gör en grej av att du inte kan få folk att skratta då? Driva med sig själv tycker ju vissa är roligt, skönt med folk med lite självdistans med.

"I de här lägena hoppas jag att jag kunde få folk att skratta men det går inte, jag vet inte vad det är men jag är helt enkelt inte rolig, jag är som .... och sen säger man något roligt .... "

Bjud på dig själv!

Självdistans är grymt överskattat, är min erfarenhet. De flesta tycker att man mest är konstig när man står där och klankar ner på sig själv (på ett sätt som man själv tycker är ganska roligt).

Olegh
2014-05-12, 21:51
Självdistans är grymt överskattat, är min erfarenhet. De flesta tycker att man mest är konstig när man står där och klankar ner på sig själv (på ett sätt som man själv tycker är ganska roligt).

Det är många som saknar sinne för humor bara!

Diomedea exulans
2014-05-12, 21:53
Det är många som saknar sinne för humor bara!

Så om man vill ligga med "många" så gäller det väl att ha samma humor som de som har dålig humor. ;)

XXXL
2014-05-12, 21:56
Många ståuppare kör ju med det, driva med sig själva alltså, eller vart man kommer ifrån (Göteborg/Stockholm eller kanske mest känd för det är väl Özz Nûjen som driver om att han är turk hela tiden) så sånt är ju klassiskt. Eller driva med nån i sin familj, sin fru... "Min fru sa en sån jävla rolig sak..."

Men glöm inte köpa slitna jeans annars är det game-over i alla fall

Diomedea exulans
2014-05-12, 21:58
Okej, okej, jag lovar att ge det ett försök om jag mot förmodan någonsin besöker en krog igen.

jenni
2014-05-12, 23:38
Fast hon skriver ju bara sanningen

Blaine
2014-05-12, 23:54
Innehållet i artikeln kan diskuteras, det är väl snarare hennes förmåga att uttrycka sig på som är det som ska ifrågasättas.

Fast hon skriver ju bara sanningen

Want a drink?

Chrillee
2014-05-12, 23:57
Punkten med att köpa drinkar har jag aldrig förstått, idag arbetar ju faktiskt kvinnor och kan betala själva, och brukar vilja det?

Hörde för nån helg sedan en kille som såg ut som ett frågetecken: "Jag bjöd ju henne på två drinkar, men jag fick inte ens en kram

Bättre spara alla drinkpengar till en prost istället :d

jenni
2014-05-13, 00:02
Innehållet i artikeln kan diskuteras, det är väl snarare hennes förmåga att uttrycka sig på som är det som ska ifrågasättas.

Want a drink?

Nu går det inte applicera denna manual på mig då jag nästan aldrig dricker
Men är du snygg och kan få mig att skratta så.....;)

filmjölk
2014-05-13, 00:03
Härlig provokation! Hon hade nog tanken på något hitåt: "Hur skall jag både få feminister och mansgrisar sura på samma gång? Nu vet jag!"

Matsa
2014-05-13, 00:04
Många ståuppare kör ju med det, driva med sig själva alltså, eller vart man kommer ifrån (Göteborg/Stockholm eller kanske mest känd för det är väl Özz Nûjen som driver om att han är turk hela tiden) så sånt är ju klassiskt. Eller driva med nån i sin familj, sin fru... "Min fru sa en sån jävla rolig sak..."

Om målet är att få ligga så kanske man ska undvika att raljera om sin fru. ;)

(Jag utgår givetvis från att det inte är ens fru man försöker ragga upp.)

jenni
2014-05-13, 00:07
Punkten med att köpa drinkar har jag aldrig förstått, idag arbetar ju faktiskt kvinnor och kan betala själva, och brukar vilja det?

Hörde för nån helg sedan en kille som såg ut som ett frågetecken: "Jag bjöd ju henne på två drinkar, men jag fick inte ens en kram

Bättre spara alla drinkpengar till en prost istället :d

Fast jag tror det där är lite olika beroende på sociala grupper, visst finns det tjejer som helt enkelt inte har tillräckligt med bankmedel för att festa, men så finns det dem som är vana vid att män betalar allt pga de vill.
Jag har åkt på x antal utskällningar då jag ens fått tanken att betala, det verkar vara någon typ av manlighets grej för alphamännen

filmjölk
2014-05-13, 00:08
Förövrigt, ta bara emot drinkar från en okänd eller en känd du är lite osäker på om du ser bartendern fixa den. Det är mycket slemmiga wierdos därute. Det gäller även för er killar, den där bögen som du skojflirtar med och får gratisdrinkar av kan mycket väl droga dig med en cocktail på rohypnol för lite homovåldtäkt.

Blaine
2014-05-13, 00:25
Nu går det inte applicera denna manual på mig då jag nästan aldrig dricker
Men är du snygg och kan få mig att skratta så.....;)

Jag äger förvisso ingen läppglans som hon rekommenderar, men har andra starka fertila egenskaper som jag hoppas att du och andra går igång på.

jenni
2014-05-13, 00:28
Jag äger förvisso ingen läppglans som hon rekommenderar, men har andra starka fertila egenskaper som jag hoppas att du och andra går igång på.

Det går säkert hem, bara du inte är hjärntvättad av "the game" så borde det fungera fint

Blaine
2014-05-13, 00:35
Det går säkert hem, bara du inte är hjärntvättad av "the game" så borde det fungera fint

Hur läget än är, vad du/ni blir trollbundna av, så är det väl åtminstone personen som trollbinder som äger de egenskaperna som gör att denne lyckas; där kan tricks från The Game mycket väl inkluderas. Trimmat ansiktshår, finslipat kroppsspråk och några inlärda fraser så är säkert även du med i matchen.

jenni
2014-05-13, 00:41
Hur läget än är, vad du/ni blir trollbundna av, så är det väl åtminstone personen som trollbinder som äger de egenskaperna som gör att denne lyckas; där kan tricks från The Game mycket väl inkluderas. Trimmat ansiktshår, finslipat kroppsspråk och några inlärda fraser så är säkert även du med i matchen.

Fast det är ju basics , mycket av the game är så genomskinligt att det blir tröttsamt, speciellt när man som tjej vet mer om det än killen som försöker utöva det på en*rolleyes*

Blaine
2014-05-13, 00:46
Fast det är ju basics , mycket av the game är så genomskinligt att det blir tröttsamt, speciellt när man som tjej vet mer om det än killen som försöker utöva det på en*rolleyes*

En stark poäng med boken är att många killar/män inte vet eller har blivit lärda om "the basics"; hur ska en 'nörd' som är uppväxt i en torr familj utveckla sådana egenskaper? Allt handlar inte om att endast få en tjej i säng, utan om att bli någon man gärna skulle vilja vara – "bli ett bättre jag". Det är väl acceptabelt?

Det skulle vara intressant om tjejer fick skriva en bok med samma syfte, hade innehållet varit annorlunda då?

jenni
2014-05-13, 00:59
Blaine;6994749]En stark poäng med boken är att många killar/män inte vet eller har blivit lärda om "the basics"; hur ska en 'nörd' som är uppväxt i en torr familj utveckla sådana egenskaper? Allt handlar inte om att endast få en tjej i säng, utan om att bli någon man gärna skulle vilja vara – "bli ett bättre jag". Det är väl acceptabelt?
Klart det är acceptabelt om det hjälper ens persona till ett bättre jag, problemet är att många tolkar det hela fel och gör det till rena rama cirkusen

Det skulle vara intressant om tjejer fick skriva en bok med samma syfte, hade innehållet varit annorlunda då?

Haha! Det skulle vara något, men förmodligen inte framgångsrikt, den skulle ifrågasättas, ältas, förkastas, tjejer skulle känna sig kränkta, många skulle nog bli förbannade, feminister skulle gasta om sexfixering osv

Tricklew
2014-05-13, 01:02

Det är dock en väsentlig skillnad i att driva med sin kultur, hur folk missförstår den med mera, och att driva om sig själv. Att driva om sin kultur, familj med mera är betydligt enklare.

Sedan vet jag inte om "Min fru sa en sån jävla rolig sak..." är en bra raggningsreplik, men kanske. :)

Fast det där är ju nonsens, har det blivit tydligt av att läsa dina andra inlägg i liknande trådar, de som du avfärdar som The game! är helt enkelt helt vanliga nervösa killar som försöker ta initiativ. När du sedan däremot beskriver hur en kille ska vara så brukar det vara THE GAME 101.

Blaine
2014-05-13, 01:05
Haha! Det skulle vara något, men förmodligen inte framgångsrikt, den skulle ifrågasättas, ältas, förkastas, tjejer skulle känna sig kränkta, många skulle nog bli förbannade, feminister skulle gasta om sexfixering osv

Men om vi låtsas att författarna var anonyma, eller skrev under manligt pseudonym, fast det var kvinnor som skrev innehållet, hur skulle det skilja sig från vad som står i The Game? Om du går med på att det skulle vara ett likartat innehåll så godkänner du samtidigt The Game som annat än hjärntvätteri.

Med andra ord, det är svårt att skriva en bok om att attrahera kvinnor (eller förbättra sig själv) på andra sätt än vad som finns.

jenni
2014-05-13, 01:13
Det är dock en väsentlig skillnad i att driva med sin kultur, hur folk missförstår den med mera, och att driva om sig själv. Att driva om sin kultur, familj med mera är betydligt enklare.

Sedan vet jag inte om "Min fru sa en sån jävla rolig sak..." är en bra raggningsreplik, men kanske. :)

Fast det där är ju nonsens, har det blivit tydligt av att läsa dina andra inlägg i liknande trådar, de som du avfärdar som The game! är helt enkelt helt vanliga nervösa killar som försöker ta initiativ. När du sedan däremot beskriver hur en kille ska vara så brukar det vara THE GAME 101.
Det skulle vara omöjligt att förklara för någon över nätet, men tro mig, jag har lärt mig skillnaden på upplärda killar och killar som är äkta.
Killar som spelar är inget för mig, de är roliga i en vecka Max, sedan orkar man knappt se deras nummer lysa upp på iphonen*rolleyes*
MEN, jag vet dock att många tjejer är väldigt mottagliga för hela the game köret så play on...

Men om vi låtsas att författarna var anonyma, eller skrev under manligt pseudonym, fast det var kvinnor som skrev innehållet, hur skulle det skilja sig från vad som står i The Game? Om du går med på att det skulle vara ett likartat innehåll så godkänner du samtidigt The Game som annat än hjärntvätteri.

Med andra ord, det är svårt att skriva en bok om att attrahera kvinnor (eller förbättra sig själv) på andra sätt än vad som finns.
Grejen är att jag tror kvinnor är mera rovdjur än män faktiskt, det skulle väl vara inriktat på hur man använder rätt knappar för att fånga in en stackare och få en honom att byta blöjor på deras redan då planerade framtida barn....
Kvinnor är dåliga på att hålla saker enkelt och lätt, de vill alltid ha tio steg framåt utstakade

Bryggan
2014-05-13, 08:37
Grejen är att jag tror kvinnor är mera rovdjur än män faktiskt, det skulle väl vara inriktat på hur man använder rätt knappar för att fånga in en stackare och få en honom att byta blöjor på deras redan då planerade framtida barn....
Kvinnor är dåliga på att hålla saker enkelt och lätt, de vill alltid ha tio steg framåt utstakadeSå sant, så sant! Och ju mer till synes lättmanipulerad man är desto intressantare blir det för rovdjuret. Till synes oförstående och överrumplad spelar man sedan spelet på hennes villkor samtidigt som man har sin egen agenda. :devil:

WHITEFOLKS
2014-05-13, 08:47
Det skulle vara omöjligt att förklara för någon över nätet, men tro mig, jag har lärt mig skillnaden på upplärda killar och killar som är äkta.
Killar som spelar är inget för mig, de är roliga i en vecka Max, sedan orkar man knappt se deras nummer lysa upp på iphonen*rolleyes*
MEN, jag vet dock att många tjejer är väldigt mottagliga för hela the game köret så play on...

Kvinnor är dåliga på att hålla saker enkelt och lätt, de vill alltid ha tio steg framåt utstakade

Då antar jag att du aldrig blir/blivit lurad av en man eftersom du alltid ser sanning TM.

Wormzie
2014-05-13, 09:10
håller med jenni om att tjejer ofta tänker flera steg längre... dom har dessutom läst fifty shades of grey och letar därmed redan efter en rik, mentalt ärrad man som bara råkar vara en vältrad alfa-sexgud med perfekt sinne för stil och god smak samt en behaglig humor :)

nu vet vi hur vi ska vara i sommar! easy as pie!

Sniggel
2014-05-13, 09:35

Satiren blir ju roligare just för att råden faktiskt kan funka. En typ av kritik mot hur några simpla råd faktiskt kan ge resultat. Hur banala de än är. Dvs ett allvar som "göms bakom satiren". Sen är det ju komiskt att folk faktiskt tror att den är helt allvarligt menad :P
Folks reaktioner på artikeln bidrar till att göra den rolig. Hade alla genomskådat att det var satir hade det inte varit lika underhållande.

Sniggel
2014-05-13, 09:44
Fast jag tror det där är lite olika beroende på sociala grupper, visst finns det tjejer som helt enkelt inte har tillräckligt med bankmedel för att festa, men så finns det dem som är vana vid att män betalar allt pga de vill.
Jag har åkt på x antal utskällningar då jag ens fått tanken att betala, det verkar vara någon typ av manlighets grej för alphamännen

Då är det väl bara att säga "Ok gulleplutten, du kan väl få bjuda mig idag då" *kysser på kinden*

Eller? :d

anvihl
2014-05-13, 10:00
Äh! Det är bara att ta hand om sin självkänsla och sitt självförtroende så är saken löst. Har alltid funkat bättre för mig att fullständigt ge fan i något slags spel eller anstränga mig särskilt mycket för att vara på ett visst vis. Jag uppför mig som jag vill och ser ut som jag vill och det funkar alltid bäst även att jag inte på något sätt i mitt naturliga tillstånd är någon drömprins.

Köpa drinkar... they get drunk on me... ;)

Knatcharn
2014-05-13, 10:11
Det är kul att folk blir så upprörda av detta. Jag kan sammanfatta det hela enkelt:

Steg 1: Var snygg.
Steg 2: Var inte ful.

Evankhell
2014-05-13, 10:21
Steg 3: Var rik.
Steg 4: Dra i bananen innan utgång.
Steg 5: Ovan gäller endast på sommaren.

Diomedea exulans
2014-05-13, 10:59
Det är kul att folk blir så upprörda av detta. Jag kan sammanfatta det hela enkelt:

Steg 1: Var snygg.
Steg 2: Var inte ful.

Du glömde den viktiga:

Steg 3: (Eller steg 6 efter Evankhells bidrag): Var rolig. Viket är otroligt svårt att uppnå.

MrBoris
2014-05-13, 11:16
Ja det var ju inget av det hon skrev som jag tyckte var värt att uppdatera min handbok med :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5318013&postcount=13997

ARMSTARK
2014-05-13, 11:42
Jag tror ärligt talat att hon satt med tre tjejkompisar på en uteservering och drack vin samtidigt som de fnissande knappade ner texten på hennes laptop.

Blaine
2014-05-13, 13:01
Äh! Det är bara att ta hand om sin självkänsla och sitt självförtroende så är saken löst. Har alltid funkat bättre för mig att fullständigt ge fan i något slags spel eller anstränga mig särskilt mycket för att vara på ett visst vis. Jag uppför mig som jag vill och ser ut som jag vill och det funkar alltid bäst även att jag inte på något sätt i mitt naturliga tillstånd är någon drömprins.

Du är en sådan där som drar till klyschan "äh, var bara dig själv så löser det sig" eller "det är bara visa självförtroende". Det är banala rekommendationer. Saken är den att vissa personers "att vara sig själv" är ett dåligt själv, och för att vara ett bra själv behövs verktyg.

Självförtroende ökas genom att lyckas och när man når goda resultat, och för att lyckas behövs också där verktyg för många som inte utvecklat dessa på egen hand. Det är svårt att ha självförtroende – det vill säga TRO PÅ SIN EGEN FÖRMÅGA – om man inte ens besitter förmågan; verktyg utvecklar således förmågan och något att tro på.

Brimon
2014-05-13, 13:06
Om dessa är kriterierna för att få ligga så kan jag lika gärna gå och bli munk på en gång.

andeem
2014-05-13, 13:29
Ah, äntligen en bra guide. Inte 300 sidor seduction-teori av nördar för andra nördar, utan ordentliga förklaringar av vad som funkar. Nu jävlar gäller det, den här sommaren ska bli bästa liggsommaren någonsin!Rätt inställning! Lycka till!

dluddeckens
2014-05-13, 13:54
Ironi fungerar inte så bra på nätet, uppenbarligen :D

Loke
2014-05-13, 13:58
http://nyheter24.se/debatt/768627-nyheter24-fortsatter-att-leverera-idioti

Journaliststudenten Fanny Swenson, av naturen liggvänlig, blir orolig för att konkurransen kommer vara hård i sommar. Jag vet dock inte varför hon tror att hon kommer få ligga mer av den artikeln artikeln.

anvihl
2014-05-13, 15:13
Du är en sådan där som drar till klyschan "äh, var bara dig själv så löser det sig" eller "det är bara visa självförtroende". Det är banala rekommendationer. Saken är den att vissa personers "att vara sig själv" är ett dåligt själv, och för att vara ett bra själv behövs verktyg.

Självförtroende ökas genom att lyckas och när man når goda resultat, och för att lyckas behövs också där verktyg för många som inte utvecklat dessa på egen hand. Det är svårt att ha självförtroende – det vill säga TRO PÅ SIN EGEN FÖRMÅGA – om man inte ens besitter förmågan; verktyg utvecklar således förmågan och något att tro på.

Håller helt med dig! Jag har själv haft lägre självförtroende än vad du kan tänka dig att man kan ha och vet därför vikten av att aktivt arbeta på att skaffa sig ett bättre. Ja man måste lyckas, men har man ett riktigt dåligt självförtroende kommer det inte hjälpa att spela ett spel för att få tjejer det kommer lysa igenom ändå. Då får man lyckas med andra saker först för att successivt bygga upp sitt självförtroende. Att klara av en viktnedgång, att klara ett uppsatt mål i gymmet, att ta körkort, att få ett jobb, klara en tenta eller bara något så simpelt som att lyckas med en lite svårare maträtt eller våga vara social med en främmande människa i affär/gym/jobb/skola eller vart man nu befinner sig kan vara bra starter. Man får börja någonstans och bygga sig uppåt, detta är inget som kommer automatiskt man får själv aktivt ta tag i det.

Och ja jag är en sån som säger "var dig själv" och "visa självförtroende" för kan man inte vara sig själv och få en tjej, vad gör det med ditt självförtroende? Skit i brudarna tills du tagit hand om dig själv säger jag då, att lyckas med någonting när man inte ens är sig själv stärker inte dig som person.

spoon
2014-05-13, 19:37
Om dessa är kriterierna för att få ligga så kan jag lika gärna gå och bli munk på en gång.

Du äger inga slitna jeans?

Blaine
2014-05-13, 19:48
Håller helt med dig! Jag har själv haft lägre självförtroende än vad du kan tänka dig att man kan ha och vet därför vikten av att aktivt arbeta på att skaffa sig ett bättre. Ja man måste lyckas, men har man ett riktigt dåligt självförtroende kommer det inte hjälpa att spela ett spel för att få tjejer det kommer lysa igenom ändå. Då får man lyckas med andra saker först för att successivt bygga upp sitt självförtroende. Att klara av en viktnedgång, att klara ett uppsatt mål i gymmet, att ta körkort, att få ett jobb, klara en tenta eller bara något så simpelt som att lyckas med en lite svårare maträtt eller våga vara social med en främmande människa i affär/gym/jobb/skola eller vart man nu befinner sig kan vara bra starter. Man får börja någonstans och bygga sig uppåt, detta är inget som kommer automatiskt man får själv aktivt ta tag i det.

Och ja jag är en sån som säger "var dig själv" och "visa självförtroende" för kan man inte vara sig själv och få en tjej, vad gör det med ditt självförtroende? Skit i brudarna tills du tagit hand om dig själv säger jag då, att lyckas med någonting när man inte ens är sig själv stärker inte dig som person.

Jag håller med dig i ditt första stycke, små saker gör en helhet och förbättrar självförtroende/-känsla.

Gällande det andra du skriver så håller jag inte riktigt med. Saken är den att genom att "spela någon annan" (men i själva verket är det ju ändå en själv, för det går inte att vara någon annan) genom att använda verktyg/tricks så kan det leda till framgång, vilket successivt bygger upp självbilden. Med andra ord, det du skriver i stycken ovan, som är en process, gäller för detta också, att successivt bli den man vill vara, vare sig det är genomskinligt eller ej.

Simpel metafor:
Kalle kan inte simma på egen hand eftersom han aldrig haft förutsättning att lära sig det, utan behöver hjälp av verktyg som flyter.
Det går successivt bättre för Kalle att infinna sig i den främmande miljön, han känner sig tryggare.
Till slut kan Kalle simma på egen hand tack vare verktyg han fått hjälp av.

Brimon
2014-05-14, 20:12
Du äger inga slitna jeans?

Om det är det enda kriteriet så skulle jag få många ligg däremot!

Jishuku
2014-05-14, 20:20
Om kravet för att få ligga är att hiva fram plånboken kan jag väl lika gärna gå på bordell.

Diomedea exulans
2014-05-14, 20:25
Om kravet för att få ligga är att hiva fram plånboken kan jag väl lika gärna gå på bordell.

Kan du? Vilken stad bor du i där bordeller är så lätta att hitta?

Jishuku
2014-05-14, 20:30
Kan du? Vilken stad bor du i där bordeller är så lätta att hitta?

Min poäng var iofs att jag inte har tänkt betala för sex, men för att dryga mig och svara på frågan:
ta en weekendresa till Köpenhamn eller nåt. Finns över 400 bordeller i Danmark.

straycat
2014-05-14, 20:37

du är tjej, du får alltid ligga (om du vill).

hultman
2014-05-16, 11:25
Ja det var ju inget av det hon skrev som jag tyckte var värt att uppdatera min handbok med :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5318013&postcount=13997

Din guide är i all väsentlighet i enlighet med mina upplevelser och åsikter. Mycket bra tips som man bör läsa om utdelningen är sämre än man önskar.

MrBoris
2014-05-16, 14:05
Din guide är i all väsentlighet i enlighet med mina upplevelser och åsikter. Mycket bra tips som man bör läsa om utdelningen är sämre än man önskar.

:thumbup:

XXXL
2014-05-16, 15:30
Är det ingen här som ska ligga i sommar eller?

WHITEFOLKS
2014-05-16, 15:39
är det ingen här som ska ligga i sommar eller?

24/7 365.

Tricce
2014-05-16, 15:47
Man vet aldrig :D

Onigiri
2014-05-16, 16:01
Nu är det helg igen och solen skiner, tar ni fram stora plånboken ikväll grabbs?

mangemani
2014-05-16, 16:06
jepp, men inte ett öre spenderas på snyltare

Tricklew
2014-05-16, 16:11
Är Gabriella Bark snygg? Vill se en ordentlig bild på henne före jag tar tips av någon gädda.

jenni
2014-05-16, 16:41
Tänk mindre, gör mer! kan jag tycka

Spettet
2014-05-16, 16:45
Tänk mindre, gör mer! kan jag tycka

VG4Y3fLxLQg

jenni
2014-05-16, 16:50
VG4Y3fLxLQg

Nu hänger vi inte i samma trådar, men jag har höjt denna man till skyarna kanske inte helt hur han i Game of thrones, men allt jag kan säga är :*drool*

Limpanz
2014-05-16, 18:21
Är det ingen här som ska ligga i sommar eller?

Har allt hon nämner utom humorn - så nej. :D

vicarious
2014-05-16, 18:47
Nu hänger vi inte i samma trådar, men jag har höjt denna man till skyarna kanske inte helt hur han i Game of thrones, men allt jag kan säga är :*drool*

Dags för dig att kolla lite Stargate Atlantis då :naughty:

StarkaUlf
2014-05-16, 21:13
Ligga? Katabolt och pumpen försvinner.

Limpanz
2014-05-17, 10:30
Ligga? Katabolt och pumpen försvinner.

Lite cardio skadar väl aldrig? Pumpen förflyttar sig ju bara :)

WHITEFOLKS
2014-05-17, 11:21
Lite cardio skadar väl aldrig? Pumpen förflyttar sig ju bara :)

Mycket svettigt också.