Visa fullständig version : Vem/Vilka är era största inspiratör(er)?
freddan11
2014-05-11, 23:08
Som rubriken lyder, vem eller vilka är era största inspiratörer?
För mig; Kai Greene & Greg Plitt!
Var på greggs föreläsning på fitnessgalan, fan va motiverande han är :hbang:
Grazzafukkinrazzi
2014-05-11, 23:12
Bodil och Mackan Rühl.
Diomedea exulans
2014-05-11, 23:13
Charles Bukowski.
Karl Pilkington.
Martin Kellerman.
Armed Dingo
2014-05-11, 23:19
Författaren till Bibeln.
Därmed inte sagt att jag ser upp till den.
Birkharju
2014-05-11, 23:20
Brad Schoenfeld
Layne Norton
Bret Contreras
Alan Aragon
Albin Eriksson
2014-05-12, 02:00
Ingen eller alla som vid tillfälle gör det där extrarepset jag innerst inne vet att jag skulle fixat göra etc.
Starvation
2014-05-12, 02:17
Martin Berkhan.
Tricklew
2014-05-12, 04:39
Rocco Siffredo, Lexington Steele, Fred Nice, Nacho Vidal, James Dean osv.
lillmesen
2014-05-12, 06:18
Jim Wendler, Kristian Sewén, Latsbrah
Kai Greene, Lena Nevander-Friström (lever ej längre tyvärr), Igor Ardoris sen finns det många tjejer med fysik jag diggar men vet inte så mycket om dem för att kalla dem inspiratörer. Jo, det finns ett par tjejer jag följer på insta jag blir inspirerad av; CFLBROOKS ( Lauren Brooks), jazzythings , betterhappythansorry (Carolina Asplund). Blir alltid pepp o glad av ovanstående. *flex*
Raschmus
2014-05-12, 07:12
Pappa
DPahkamaa
2014-05-12, 07:19
Charles Bukowski.
Som avskräckande exempel?
David Ginola. Han hade alltid stil, trots att Spurs 97-00 var riktigt usla.
http://www.tottenhamhotspur.com/uploadedImages/Shared_Assets/Images/History/Past_Players_New/ginola_david.jpg?n=2008
Dat hair. Sexy football.
Andra inspiratörer är Brian Clough, Simo Häyhä och Fredrik II av Preussen.
Pappa
Måste +1:a den (finns även fler "anonyma" inspiratörer, o även forummedlemmar).
Pappa har obotlig svår leukemi, käkar massa mediciner, vacklande hälsa, men lever i högsta grad. Lagar mat som aldrig förr, bygger ett växthus, skojfrisk mitt i det onda/sjuka. Sån grym power! *flex*
filmjölk
2014-05-12, 07:22
Bob Sapp! Jag är en sucker för riktiga underdogs som presterar trots någonting negativt, och Bob Sapp är själva essensen av det. En rädd, talanglös kille som inte kan slåss som ändå kunde ge riktiga elitfighters en match och ibland tom. vinna.
Det verkligen kröp i mig av irritation när det alltid skulle presenteras som omvänt, att motståndaren var underdogg:en pga Sapps fysik. Så var det inte, de killarna var/är riktiga fighters, Sapp var det inte, ändå vann Sapp.
Dan Green, så jävla grym
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Doug Young och han som är med i reklamen för Planet Fitness
Richard Branson och Arnold Schwarzenegger.
Inte enbart för enskilda framgångar, utan för att deras livhistorier på det stora hela är enorm imponerande och inspirerande.
Bull Burr summerar Arnold på ett roande sätt:
1zX8eWLzqfI
"Anybody here think they can move to Austria, learn the language, become famous for working out, then become a movie star, then marry into their roalty and hold public office? How many lifetimes would you need?" :D
Red Apple
2014-05-12, 09:24
Pappa, Gus Van Sant, Andy Kaufman och någon person som satt det de tror på framför sig själva. Typ Manning eller Snowden, inte så mycket för vad de gjorde utan att de gjorde det.
Just nu inspireras jag stort av de målmedvetna kompetenta fokuserade duktiga ungdomarna och juniorerna vi har på STK som sköter både träning och skola och verkar vara framgångsrika på vad de än bestämmer sig för. Alex Eriksson, Matilda Vilmar, Martin Engquist. Tre inspiratörer.
Agitator
2014-05-12, 10:47
Folk som uppmanar en att gå längre än man själv tänkt.
Svårt att sätta namn på folk, det är inte som att man är en skolflicka med rummet tapetserat av ens idoler och drömmer om dem dagligen. När jag tänker efter så har jag inga direkta inspiratörer i min omgivning eller någon jag direkt ser upp till i form av att jag hela tiden tänker på den personen så att jag själv lyfts framåt.
Det låter lite löjligt, men skulle nog säga att jag själv är min största inspiratör. Att själv aktivt hela tiden hitta saker på nätet som gör mig mer upplyst och får mig att testa nya saker eller gå längre inom något.
Men för att slänga ut lite namn och varför.
Kelly Starret, en kille på youtube som verkligen har en tilltalande attityd till mobilitetsövningar osv, man vet själv att man behöver stretcha och mjuka upp sig och varje gång jag ser någon video med Kelly så blir jag inspirerad att stretcha mer och fixa mobilitetsproblem (seg process, måste nog sätta han på repeat så man blir av med problem någon gång)
Elliot Hulse, även om han har en del knasiga saker för sig i diverse videos osv, så brukar hans videos vara roande att se på samt att han hela tiden pratar om bli en starkare version av sig själv som syfte. Nu är hans videos inte så jätteapplicerande i mitt liv direkt eftersom han är en strongman och kör massa OL saker, men ibland kommer guldkornen och hans inställning till livet och lyftandet rent generellt som gör att det är värt att se på hans videos när man äter vid datorn t.ex.
Michio Kaku, teoretisk fysiker som är rätt populär på nätet som presenterar stora ideér om rymden, framtiden och allt möjligt inom strängteori och "aliens". Är en inspiratör att lyssna på bara för att han gör viss forskning väldigt intressant ("aliens")
Carl Sagan, en ren inspiratör, varje gång man hör hans röst så börjar tankarna vandra bort till hur obetydliga vi är på våran planet osv.
Joe Rogans, hans podcast öppnar upp för många nya områden man inte alltid bryr sig om eller tänkt på. Rent generellt en trevlig podcast som inspirerar en (vid rätt gäst dock) till nya tankesätt, mycket flum och drogliberalt snack dock vilket kan vara kul att lyssna på även om man som mig inte är en brukare eller tycker att droger behövs i ens liv.
Arnold Schwarzenegger, ibland är hans inspirationstal som ligger på youtube med bakgrundsmusik från inception riktigt peppande när man promenerar till gymmet t.ex. (musiken gör den mycket bättre, talet är dock bra, men den där känslan av fokus infinner sig mycket av filmmusiken som är grym)
Dokumentärskapare, VICE gänget t.ex. är väldigt inspirerande, att de öppnar upp och visar världen mer saker som folk inte är medvetna om, detta gäller alla dokumentärskapare i princip, men VICE är verkligen mer nutid och gräver ner sig rätt ofta rätt bra i områden som man aldrig ens reflekterat över.
Ush, vad text det blev, var absolut inte meningen.
Lägger till en Bonus, Eldad Hagar på youtube <3
PureWhey
2014-05-12, 10:49
Gandalf
Gandalf
Du kommer gå långt
Just nu, Elon Musk, för att han, till skillnad från så många andra it-miljardärer, fortsätter skapa och lyckas bra med det, även när han redan tjänat mer pengar än han någonsin lär göra av med.
kalle1321
2014-05-12, 13:57
Arnold Schwarzenegger
Farmor, för att hon är den starkaste personen jag vet. Allt hon gått igenom och varit med om och ändå fortsatt att ha sånt glatt humör och vara så fantastisk.
Arnold för att han gjort så mycket, BB, film, politik. Han sätter upp ett mål och når det.
Ron Jeremy, Kort tjock ful och hårig ... och får fortfarande till det
PureWhey
2014-05-12, 14:49
Du kommer gå långt
Förmodligen cofffee
Förmodligen cofffee
Näe men bokstavligen talat alltså, Gandalf har fan gått sjukt långt om man läser böckerna. Har har ju sin häst ibland men, de sitter en del mil i de där benen.
Diomedea exulans
2014-05-12, 15:35
Ron Jeremy, Kort tjock ful och hårig ... och får fortfarande till det
För att tjejerna får pengar för det...
Herrcules
2014-05-12, 15:53
Pappa!:)
Captainwide
2014-05-12, 17:27
Al Pacino, Arnold Schwarzenegger, Christopher Lee, Gandalf (karaktären) och Dan Green. Dessa är bara ett axplock av de som jag inspireras av. Listan kan göras lång, samlar kraft från alla olika sorters håll och personer. :)
Min moder. Har inga egna minnen av henne men läst allt hon skrivit.
Desertrat
2014-05-12, 17:51
Min farmor och farfar.
Dem visade vad hårt arbete stod för, och viljan att genomföra det man sagt sig göra.
Att stå upp för sitt ord och mena vad man säger, oavsett hur obekvämt det må vara, eller leda till.
Det kallas kurage.
att farfar stod upp för Finlands frihet 1940-45.
Mina antibilder: min far och hans "kamrater" som visade enbart vad djävulen i flaskan ställer till med.
Ingen. Inte ens lite grann.
Calum von moger, Arnold Schwarzenegger, Jay Cutler
Jason Statham, Vin diesel och Steve Austin tuffa grabbar det där!
Pappa - Utan han hade jag aldrig gymmat, eller haft mål att slå för den delen! och det är ändå bland det minsta han givit mig här i livet. Han är bäst helt enkelt.
Arnold Schwarzenegger - Går det att lyckas med allt denna man har gjort? Kanske om jag skulle fått leva 1000 år...
Dmitry Klokov - Älskar hur han jobbar hårt för allt han vill, sen hans uttalande om träning och annat här i livet gör att man inte kan göra annat än att älska han och önska att jag är iaf en procent av vad han är.
Kenny Dahlström! (Eller hans projekt Strävan, känner ju inte Kenny in person)
Alla hurtiga, lyckliga, awsome pensionärer på gymmet som lyfter tungt, fikar, har kärleksfulla relationer och springer motionslopp.
Mamma, Pappa och Bror
Jon North. Kan sitta i timmar och se om alla youtubeklipp på honom, sen har jag nog också hört varenda poddcast som Jon gjort.
Agitator
2014-05-12, 21:32
Pappa - Utan han hade jag aldrig gymmat, eller haft mål att slå för den delen! och det är ändå bland det minsta han givit mig här i livet. Han är bäst helt enkelt.
Arnold Schwarzenegger - Går det att lyckas med allt denna man har gjort? Kanske om jag skulle fått leva 1000 år...
Dmitry Klokov - Älskar hur han jobbar hårt för allt han vill, sen hans uttalande om träning och annat här i livet gör att man inte kan göra annat än att älska han och önska att jag är iaf en procent av vad han är.
Vart får man tag i översatta uttalanden osv?
Vore trevligt om folk i allmänhet kunde skriva ut lite mer länkar
Jon North. Kan sitta i timmar och se om alla youtubeklipp på honom, sen har jag nog också hört varenda poddcast som Jon gjort.
Länk?
Min mor - Är en riktig fighter gällande jobb, studier, hemmet och hennes privatliv. En av mina inspirationskällor.
Sist men inte minst så är min största inspirationskälla mig själv. Varför? Jo jag är bäst helt enkelt.
Klokov, Berkhan och Kai
Detta gäller enbart träning, gällande personlighet och mål har jag helt andra idoler!
Dan Green, så jävla grym
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Även Mark Bell är en inspirationskälla, detta inom både träning och sätt att vara
Sheogorath
2014-05-13, 07:02
Landström! Grym form, lätt till åren kommen och jag är övertygad om att han är ren fast han väger alldeles för mycket. När jag deffar tänker jag ofta på Landström. No homo.
Vore trevligt om folk i allmänhet kunde skriva ut lite mer länkar
Länk?
asoYJQda2Sw
Jon är andra killen. Vill du se mer så är det bara att kolla upp gamla filmer från Cal Strength eller hans egna youtubekanal som heter "Attitude nation".
Dan green
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
[/B]
Vart får man tag i översatta uttalanden osv?
Kan finnas lite överallt. Intervjuer eller så, folk översätter mycket. Är det något speciellt du letar efter?
Anthony Robbins helt klart.
http://i60.tinypic.com/35hfk3b.jpg
Om någon undar vart man kan se klipp med klokov så har en youtube kanal:
https://www.youtube.com/channel/UCCc6Qk94Pxc3C-ls7QEdLJQ
Även om jag anser att hans äldre videos från när han körde i ryska träningsläger är bäst så är hans senaste crossfit videos hyfsade.
Sen skulle jag även rekomendera att se In klokov we trust som är en väldigt välgjord motivationsvideo!
https://www.youtube.com/watch?v=7AtornpgRL8
/watch?v=H4Sftq18SGg
/watch?v=TqbO4ZcvOSc
/watch?v=WB9zFFdkxjE
/watch?v=saNqV1j68l4
Några videos jag finner inspirerande
Hackenschmidt
2014-05-13, 20:13
Kommer inte på någon. Visst finns det människor jag ser upp till och imponeras av. Men ingen inspirerar mig direkt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.