handdator

Visa fullständig version : Yrkes inspiration

mattepatte
2014-05-10, 19:44
Tänkte om vi i denna tråden kan hjälpa och inspirera varandra till olika roliga och givande yrken.

Arbetar du med något roligt eller vet du någon annan som arbetar med något roligt och givande? Vad är ditt drömyrke?

Kanske främst startar tråden i egoistiskt syfte eftersom att jag gärna behöver en liten knuff, men det skadar ju inte om det kanske även ger en liten knuff till en annan.

Personligen så har jag egenskaper som jag gärna vill ha nytta av i ett arbete som lyder: Pedantisk och noggrann, skiter i kvantitet bryr mig bara om kvalitet, arbetet ska på något sätt vara kopplat till att förbättra för människan och planeten, ytterligheten på den motsatta sidan av skalan är alltså försäljare av något totalt meningslöst.

Den bättre sidan av skalan är ju då yrken som läkare och veterinär, men även yrken som arkitekt och vägplanerare eller miljöforskare är ju positiva för människan.
Vill gärna ha ett arbete där man får vara kreativ och arbeta mot förbättring med varma och positiva människor.

Denna tråden handlar ej om status, löner, arbetsmarknad osv.

Låt det flöda!

Yrken som låter härliga i mina öron är bl.a. Arkitekt, landskapsarkitekt, inredningsarkitekt, designer, regissör, fysioterapeut, regissör, skådespelare, uppfinnare med flera.