handdator

Visa fullständig version : Hur mycket kilo tappar jag?

nabil
2014-05-10, 00:54
Tja!

Jag har nu bestämt mig för att drastiskt gå ned i vikt och då har jag bestämt mig för att göra följande:

kl 07:00 1 kopp kaffe, Intensivpromenad och gym direkt efter
kl 18:00 1 kopp kaffe, intensivpromenad och gym direkt efter
= ungefär 1600 kcal förbränning enligt googles kalkyler

Äta 560 kcal om dagen, räknat ut det med.

7 dagar i veckan i en månad.

Jag väger idag 87kg(inte tränat på 5 år *popcorn*), är 183cm lång och 21 år gammal.

Hur räknar man fram hur mycket vikt man går ned per dag på det?

Väldigt tacksam för svar!

Starvation
2014-05-10, 00:56
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

ngt du vill testa kanske?

nabil
2014-05-10, 01:01
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

ngt du vill testa kanske?

Behöver bara veta hur mycket totalt jag förbränner per dag :) är inte ute efter att bygga, måste droppa 12-14 väldigt snabba kilon.

Starvation
2014-05-10, 01:05
Tråden jag länka är en diet då du äter runt 600kcal om dagen bara protein med rätt näringsintag. (vitaminer/minerlaer)

Det kan vara bra att gå in för det seriöst om man ska äta så lite. F.ö så gick han upp muskler för att han var otränad tror jag. Han nämnde det i en body radio om jag inte är helt fel ute.

frazkakan
2014-05-10, 07:08
Behöver bara veta hur mycket totalt jag förbränner per dag :) är inte ute efter att bygga, måste droppa 12-14 väldigt snabba kilon.

Du har garanterat större dygnsförbränning än 1600, om du går på två powerwalks om dagen + en massa gym.

Jag tycker att du ska äta åtminstone 1000kcal om dagen, det kommer ge dig en viktminskning på 1,5 till 2kg i veckan.

Beemel
2014-05-12, 08:42
Tja!

Jag har nu bestämt mig för att drastiskt gå ned i vikt och då har jag bestämt mig för att göra följande:

kl 07:00 1 kopp kaffe, Intensivpromenad och gym direkt efter
kl 18:00 1 kopp kaffe, intensivpromenad och gym direkt efter
= ungefär 1600 kcal förbränning enligt googles kalkyler

Äta 560 kcal om dagen, räknat ut det med.

7 dagar i veckan i en månad.

Jag väger idag 87kg(inte tränat på 5 år *popcorn*), är 183cm lång och 21 år gammal.

Hur räknar man fram hur mycket vikt man går ned per dag på det?

Väldigt tacksam för svar!

Frågan är ju hur effektiv du kommer vara på gymmet om du kör två gånger om dagen på 560kcal. Första dagarna går det säkert. Men tror inte att de beräknade 1600 kcal extra kommer vara särskilt länge.
Det är rätt svårt att anstränga sig när yrselanfallen, illamående och blodsockerfall kommer tätare och tätare.

Kort sagt. Jag har ingen aning om hur mycket du skulle kunna tänkas gå ner. Rent matematiskt kan du ju räkna på det, även om det troligen inte kommer bli särskilt korrekt.

Ren fettförbränning (vilket det inte kommer bli):
Säg att du har 1800 kcal i basförbrukning och 1600kcal extra för träning (vilket du troligen inte kommer ha) och äter 560 kcal i trettiodagar

(3400 - 560) * 30 = 85200 kcal (icke med räknat att din basförbrukning kommer sjunka.

Skulle allt detta komma från rent fett så blir det ungefär 12kg
Men du kommer garanaterat inte ha gått ner 12 kg i fett.
Den totala viktminskningen kommer bero på hur mycket muskler och vätska som försvinner under resans gång. Och det är mer eller mindre omöjligt att svara på.

X-faktorn är även att du troligen inte har en chans i världen att orka/klara av att köra på det där fullkomligt idiotiska och hälsovidriga sättet särskilt länge.

Beemel
2014-05-12, 08:42
Du har garanterat större dygnsförbränning än 1600, om du går på två powerwalks om dagen + en massa gym.

Jag tycker att du ska äta åtminstone 1000kcal om dagen, det kommer ge dig en viktminskning på 1,5 till 2kg i veckan.

Tror han/hon menade att det var 1600 kalorier utöver basförbränningen.

Beemel
2014-05-12, 09:08

Som jag beskrev ovan. hur mycket du gör av med är ju väldigt enkel grundskolematematik

Minussidan
1600 kcal för träning (om du nu lyckas hamna på exakt det varje dag)
XXXX din basförbrukning (där jag som i mitt exempel ovan använde 1800), kommer även sjunka över tid om du går ner i vikt)

Plussidan
560 kcal

1600+XXXX-560 = daglig kaloriunderskott.
Ta detta tal gånger 30 eller 31 om du ska hålla på en månad.

Nyfiken, varför måste du tappa denna vikt så snabbt?

vicarious
2014-05-13, 06:32
Gym 2ggr per dag, 7 dagar i veckan under en månads tid.. det låter som en riktigt dålig idé.

Man tränar inte styrketräning med syfte att förbruka kalorier, utan för att behålla muskelmassa under viktnedgången. Det räcker med 2-4 styrkepass i veckan, utöver det kan du givetvis promenera så mycket du trivs med. Sen så reglerar du kaloriintaget via kosten. Desto snabbare du vill gå ned, ja desto mindre kan du äta.