Visa fullständig version : Rich Piana - bara muskler
banalban
2014-05-08, 07:55
Jag gillar honom på många sätt, men hur ser hans kropp ut egentligen?
Pausa vid 0:19 när han hänger längst ner på stången, enorma axlar och armar. Men ingen rygg.. Vad tycker ni?
https://www.youtube.com/watch?v=HTsI2inWGT4
Jag gillar honom, han har en bra inställning till livet och träning, han tränar "with the pump and the squeeze" :) kanske för att han inte kan träna tungt... pga ballongmuskler?
Om man kollar runt på klipp på youtube så har han ådriga biceps, men de ser ändå mjuka ut, hur går det ihop. De är superstora och ådriga men ändå mjuka.
Sen ska han ha cred för alla "funny faces" han gör när han tränar, det ska se ut som att det bränner och att han tar i..
Squeezin, strechting.. osv.. han har ju 8 hour arm marathon osv..
Ja, kom igen posta era åsikter om Rich Piana.
Här är "nasty armworkout";
https://www.youtube.com/watch?v=M86_Jztlokg
Ser ut som ett standard discopass? Där väger han 290pounds och har till och med ådror på axlarna..
Captainwide
2014-05-08, 08:00
Alltså hans rygg går ju inte av för hackor. Det är dock så att armarna och axlarna är större som du säger. Sen tror jag nog att hans konstverk på ryggen spelar rätt stor roll. :D
Broscientist och olja. Han borde ju rimligtvis inte gillas på Kolo.
Mackan58
2014-05-08, 08:21
Uppskattar hans ärlighet.
King Grub
2014-05-08, 08:25
Armarna är stora men ser mjuka ut pga att det inte bara är muskler.
Arne Persson
2014-05-08, 08:43
Armarna är stora men ser mjuka ut pga att det inte bara är muskler.
Konsistensen påminner en smula om skumgummi.:)
Konsistensen påminner en smula om skumgummi.:)
Har du klämt?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
King Grub
2014-05-08, 08:48
Det är inte synthol utan PMMA.
Synthol.
Snälla Erik, du om någon som tävlande atlet borde vid det här stadiet fattat att man är tyst om man inte vet vad man pratar om.
Nej, det är inte synthol.
mvh
Snälla Erik, du om någon som tävlande atlet borde vid det här stadiet fattat att man är tyst om man inte vet vad man pratar om.
mvh
Hela konceptet diskussionsforum går ut på att prata om saker man, man kan uttala sig även om det inte är ens expertis.
Sen finns det även gränser vad man kan säga användare emellan utan att vara påhoppade.
Gunhams utlåtande kanske inte var så taktiskt men inte ditt uppförande heller.
mvh
Jag trodde det var Synthol men är inte jätteinsatt i ämnet. Mitt inlägg var riktat till trådstartare som inte ens hade koll på att liknande substanser som Synthol fanns och ville ge hen lite tips på vägen som inte var helt fel ute då det rör sig om ngn typ utav olja(?).
Agitator
2014-05-08, 09:03
Han är ju öppen med det mesta. Pratar ju mycket hos Drasin t.ex om sitt bruk. Men mycket fokus på förr förr förr, ifall det används produkter i nutid så är han mer tyst om det.
https://www.youtube.com/user/ricdrasin/videos
Sedan har han sin egna kanal
https://www.youtube.com/user/1DAYUMAY/videos
Evankhell
2014-05-08, 09:04
Är det inte det som används till rump injektioner :confused:
King Grub
2014-05-08, 09:06
Jo.
Hela konceptet diskussionsforum går ut på att prata om saker man, man kan uttala sig även om det inte är ens expertis.
Nja, fast gunhamn skulle ju sagt
"Är det inte Synthol?"
Eller
"Ser det inte ut att kunna vara synthol?"
Eller
"Synthol, eller? Jag vet inte men det är vad jag skulle chansa på"
Det är ju så man skapar en diskussion.
Om man inte är helt 100% säker, för då kan man gott skriva "Synthol, jag läste om det här ->" och då blir det ju en diskussion om huruvida källan är pålitlig eller inte.
Förlåt för offtopic men jag tänkte bara bidra med lite allmän internet/forums hyffs.
..............
Jag tycker Rich verkar vara en rätt skön snubbe som gör lite vad fan han vill, han vet ju om att han inte platsar på en scen och att hans fysik är bedrövlig ur den synvinkeln men han gillar det själv och han verkar inte försöka vara nån han inte är/prata om hur ren han är eller om hur pass bra han tränar eller sådär, när man kollar på hans videos får man intrycket: "Träna som jag eller skit i det och gör som du vill"
Cool hund har han också!
Arne Persson
2014-05-08, 09:17
Har du klämt?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Ja, på en del axlar...
PMMA... Plexiglas typ? Jisses...
Var tvungen att läsa på lite snabbt om det där. Har jag fattat rätt, att man injecerar små mängder plast och nån slags kollagen-gel, och tanken är att kroppen ska bryta ner gelen och ersätta det med kroppseget kollagen? Och det mest används för att släta ut rynkor etc? Det verkar ju bara vansinnigt att använda i större mängd... :MrT:
King Grub
2014-05-08, 10:36
Korrekt.
PMMA... Plexiglas typ? Jisses...
Var tvungen att läsa på lite snabbt om det där. Har jag fattat rätt, att man injecerar små mängder plast och nån slags kollagen-gel, och tanken är att kroppen ska bryta ner gelen och ersätta det med kroppseget kollagen? Och det mest används för att släta ut rynkor etc? Det verkar ju bara vansinnigt att använda i större mängd... :MrT:
Dagens byggning........ cofffee
Vad kommer härnäst? Gjuta muskler av gips, limma på och sedan måla med bronze?
Fast Rich är ju ingen "byggare", han tävlar inte längre och har inget med scenen att göra överhuvudtaget. Han är en skön pajsare som gillar att träna, tycker inte man ska klandra honom för det.
Det jag tyckte om med Piana var att han var väldigt öppen med vad han tryckt och gjort för att ta sig dit han är. Men att han sedan förnekar sitt bruk av "konstgjorda" muskler gjorde att man blev lite ledsen.
filmjölk
2014-05-08, 12:11
Tycker faktiskt inte att hans fejkmuskler är så väldigt uppenbara, utan rätt snyggt gjorda. Iaf relativt till vissa andra syntholade och liknande.
Axlarna ser ju faktiskt ut som ett par axlar, armarna ser ut som armar, adderat extra volym och inte sådär svulstaktigt som det kan se ut.
Agitator
2014-05-08, 12:48
Såg ju bättre ut tidigare.
http://i.imgur.com/brKaEQR.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-A1OldGNdaIo/TjPmzsUhx4I/AAAAAAAAmWk/ZB7yyWIsiBA/s1600/rich+piana+%252812%2529.jpg
http://www.bodybuilding.com/fun/isaac38h1.jpg
http://24.media.tumblr.com/tumblr_li6rfhZwo01qh54ymo1_400.jpg
Evankhell
2014-05-08, 12:57
http://i.imgur.com/brKaEQR.jpg
http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20140101182945/creepypasta/images/c/cd/T2_sticker-trollface.jpg
Eller var det bara jag som gjorde den connection?
Jag gillar egentligen Rich på en normal nivå. Men det är himla ostigt att han snackar om hur han "fixat armarna med specifik träning."
Det är ju ingen slump att armarna helt plötsligt dubblades i storlek på kort tid.
Arne Persson
2014-05-08, 14:11
Jag gillar egentligen Rich på en normal nivå. Men det är himla ostigt att han snackar om hur han "fixat armarna med specifik träning."
Det är ju ingen slump att armarna helt plötsligt dubblades i storlek på kort tid.
Det kallas normalt för hyckleri har jag för mig... :)
Ni har väl inte missat att Filip & Fredrik möter Piana i senaste La Bamba? :D
Sen finns det även gränser vad man kan säga användare emellan utan att vara påhoppade.
Gunhams utlåtande kanske inte var så taktiskt men inte ditt uppförande heller.
Men snälla vännen, klart man ska kunna diskutera saker, men när han eller någon annan skriver "Synthol." och inget mer, så skapar det bara irritation och inget diskussionsunderlag.
Hade han varit säker på sin sak, då kan man skriva det. Men att vara osäker och ändå få ur sig något sådant är bara pinsamt, speciellt för någon som Erik som är tävlande atlet, och högst respekterad av mig för den person han är.
Jag hoppade inte på honom, jag påpekade bara att han inte bör uttala sig utan några som helst grunden.
Annars kan vi börja köra följande;
Piranha, har ni sett han hänger med småbarn på plattan hela tiden? Varför hänger han med dom? Är ju bara småflickor också...
Och jag kommer in, och drar en oneliner;
Pedofil.
mvh
Jag tycker inte att Gunhams kommentar var så illa. Det är ju rätt uppenbart att Rich har fipplat med armarna utöver vanlig träning och medikamenter, så långt hade han inte fel alltså. Det var knappast utan grunder.
Vad du håller på med nu förstår jag däremot inte, det verkar ganska meningslöst.
Öh, så vad är grejen? Varför är det så viktigt att skilja på synthol och nåt annat som man sprutar in i muskeln för att få den att se större ut? För mig som inte är så insatt låter det som same-same.
Öh, så vad är grejen? Varför är det så viktigt att skilja på synthol och nåt annat som man sprutar in i muskeln för att få den att se större ut? För mig som inte är så insatt låter det som same-same.
Anser du att protein och kolhydrat är same-same? :d
Håller med. Förstår du hur okänslig och ignorant du låter, Loke?
Jovars. Det är ju också sjukt, men det var bara nytt för mig och lät om möjligt ännu knäppare än synthol, eftersom "plasten" är kvar och antagligen rätt svår att bli av med.
Håller med. Förstår du hur okänslig och ignorant du låter, Loke?
Nej, berätta? Att jag är ignorant erkänner jag ju själv? Vad är skillnaden?
Alltså vad i...? *facepalm*
Jag finner inte ord... Eller jo det gör jag.
Synthol.
Jag har ingen aning. Jag vet faktiskt inte varför jag skrev det jag skrev.
filmjölk
2014-05-08, 16:07
Njaee, synthol är en byggargrej, det där är en brasiliansk och afroamerikansk rövgrej. Där ligger skillnaden.
Lite yngre version
http://i11.photobucket.com/albums/a158/pjcd1/Scan0032_zpsb2c0a43d.jpg
Albin Eriksson
2014-05-08, 19:54
Synthol, implantat, olja eller nån gel-liknande plast... förstår inte riktigt varför det är så viktigt att hålla isär.
En sak är säker, det är inte muskler hur man än vrider och vänder på det.
Rich kropp och armar ser totalt skräp ut, han har verkligen lyckats att förstöra sig själv och de där 5%en han pratar är säkert andelen hjärna som inte är olja.
Prince Italo
2014-05-08, 20:11
Ovvernight......Italo is coming!
Rich P är en sann apotekare i ordets bemärkelse och har ju faktiskt erkänt att Synthol är något som han kört med.
Rich är en skön dude med en helt del logiskt resonemang så att säga. Att han dessutom är en fan av gårdagens bodybuilders där faktiskt symmetri och proportion var A och O är ganska komiskt med tanke på hans fruktansvärda assymetriska look.
Stort är tyvärr inte alltid vackert.
Diomedea exulans
2014-05-08, 20:27
han vet ju om att han inte platsar på en scen
Har han inte vunnit Mr. California?
Har han inte vunnit Mr. California?
Jo 2011 men han har ju inte tävlat sen dess och kommer inte göra det heller.
banalban
2014-05-09, 08:43
På ett år la han på sig 21 kg muskler.. åt.. sov.. träna.. åt.. sov.. träna..
Gillar att han är så öppen.. och han blev 7a på den tävlingen. Det var då han tappa motivationen.
2ius of growth ett par ggr om dagen.. 20ius of grown a day.. 2g of testo.. tren.. osv..
Att jämföra med Bostin Lloyd, kanske av honom han till och med fått inspiration?
https://www.youtube.com/watch?v=iI8DuvzcuIo
Agitator
2014-05-12, 09:43
MDKeW6lrcXg
borjaompanytt
2014-06-02, 09:29
Här säger han att han tagit pyttelite för att fixa en skada i vänster bicce..
https://www.youtube.com/watch?v=FeqQusdSPr8
Men om man kollar här, så ser hans armar helt CP ut, onaturliga, men med ådror, kolla 0:37-0:40 när han gör biceps, de ser mongo ut.., sen kolla 03:05, när han gör triceps, hans bicce ser mjuk och skillnaden mot underarmen ser jäkla konstig ut.. Plus att han ska överdriva med sina ansiktsuttryck, som att "nu tränar jag hårdare än nån, därffö e mina biccar så stora"- fast det är klart det är aluminiumvikter, för kollar man hans tricepspushdown så är det Kalle Anka-vikter.. han borde vara sjuuukt stark pga sina jättemuskler?
https://www.youtube.com/watch?v=lcAoh0uGyEk
King Grub
2014-06-02, 09:35
han borde vara sjuuukt stark pga sina jättemuskler?
Man blir inte stark av låtsasmuskler. Att han säger att han tagit "pyttelite" har samma trovärdighet som att Ronnie Coleman var ren när han vann Mr O eftersom han var polis samtidigt.
Jag tvekar inte en sekund på att Piana kan lyft tunga vikter. Han har upprepande gånger sagt att hans fokus inte ligger i att lyfta tunga vikter. Han är ute efter pump och the squeeze ;).
Diomedea exulans
2014-06-02, 13:22
Jag tvekar inte en sekund på att Piana kan lyft tunga vikter. Han har upprepande gånger sagt att hans fokus inte ligger i att lyfta tunga vikter. Han är ute efter pump och the squeeze ;).
Han sa i ett klipp att det tog ca 15 år för honom att "få ut ur systemet" att lyfta tunga vikter, och istället fokusera på kontakt n'squeeze. Så nog har han lyft tungt tidigare i karriären. Han verkar för övrigt ha tränat väldigt länge och testat massor olika upplägg.
Agitator
2014-06-02, 14:13
Jag tror Piana är klen.
För sin storlek, så garranterat klen.
Men fokus har ju inte varit styrka sedan den dagen han blev bodybuilder.
Grazzafukkinrazzi
2014-06-02, 14:37
Jag tror Piana är klen.
För sin storlek, så garranterat klen.
2yGpSuWaOsE
40s in i klippet, drygt 100kg liggande tricepsextensions och stångcurl! :d
Agitator
2014-06-02, 14:56
2yGpSuWaOsE
40s in i klippet, drygt 100kg liggande tricepsextensions och stångcurl! :d
En vikt är alltid en vikt, men relativt sett.
Killen är ju helt uppbyggd av steroider (?) och väger tresiffrigt utan problem.
Själv väger man under 80 kg, tränar med ez-stång 60 kg efter 1-2h bröstpass så i mina ögon blir ju det där medicinskåpet rätt klent med tanke på att jag inte ens är i närheten av hans x antal år på gymmet.
*flex*
Men dagen han blev bodybuilder försvann ju troligen all tjusning med att träna tungt. Då blev det lätta vikter. Annat är ju bara onödigt.
Slartibartfast
2014-06-02, 15:07
Han sa i ett klipp att det tog ca 15 år för honom att "få ut ur systemet" att lyfta tunga vikter, och istället fokusera på kontakt n'squeeze. Så nog har han lyft tungt tidigare i karriären. Han verkar för övrigt ha tränat väldigt länge och testat massor olika upplägg.
Han sa ju också, om det var i samma klipp vet jag inte, att kurar man ska man satsa på pump, och som ren ska man satsa på att bli så stark som möjligt.
Han kurar ju mer än en travhäst i tour de france, så självklart kör han bara pumpträning.
filmjölk
2014-06-02, 15:41
Muskler byggda av synthol, och sån där betongtillsats transor/afroamerikaner/brasilianare/Kim Kardashian sätter i röven ger ju ingen styrka för böfvelen, ni kan ju inte rättvist bedöma hans styrka eller brist på styrka i korrelation med storlek då.
Tvärtom så kan det orsaka vävnadsdöd så att kroppens muskler blir svagare.
Vad gör man inte för sporten!
Haters gonna hate :)
mycketbrännvin
2014-06-02, 17:09
Stark som fan är han såklart, men jämfört med muskelmassan som proffsen har så tränar de på hyffsat små vikter i dom flesta fall, men vadfan ju mindre vikter man kan träna med men endå växer dessto bättre. har själv dragit ner på vikterna i flera maskinövningar och nog gör det åt sig
borjaompanytt
2014-06-02, 21:11
Kan garantera att det är aluminiumvikter. Han påpekar pump och squeeze för att han kan inte lyfta tungt pga plastmuskler.
Diomedea exulans
2014-06-02, 21:13
Kan garantera att det är aluminiumvikter. Han påpekar pump och squeeze för att han kan inte lyfta tungt pga plastmuskler.
Han hade ju faktiskt väldigt stora muskler även innan han satte i plasten, så rimligtvis torde väl styrkan vara kvar?
filmjölk
2014-06-02, 21:26
Han hade ju faktiskt väldigt stora muskler även innan han satte i plasten, så rimligtvis torde väl styrkan vara kvar?
Inte all styrka då en del av den riktiga muskulaturen riskerar att ruttna bort, men jag betvivlar inte att han ändå är jäkligt stark fortfarande. Men lika starka muskler som innan han körde in de där grejerna? Det tror jag inte. Om 20 år? eventuellt väldigt klen.
Man kan ju se diverse skräckdokumentärer om vad som hänt med brudar och transor som inte haft råd med riktig plastik och kört in sånt i skinkorna för att få en "booty" vissa får tom svårt att gå för att gluteus blir så inflammerad och skadad.
Magnus Larsson
2014-06-02, 22:12
Nån mer än jag som tycker att detta är för jävla sorgligt?
Synt-hål
BobaFett
2014-06-02, 22:14
Han kurar ju mer än en travhäst i tour de france, så självklart kör han bara pumpträning.
Han pratar i ett klipp om att man ska kura smart. Det gäller att ta lite av en substans sen byta till nåt annat innan kroppen vänjer sig för att undvika att substansen blir verkningslös och man till slut måste spruta in stora mängder för att få samma effekt.
Han säger att "kids these days" tar jättemycket av en massa substanser och får sämre resultat än han (med små doser) p.g.a. att han vet vad han gör.
Hur mycket det här stämmer vet jag inte.
borjaompanytt
2014-09-17, 20:09
Senaste videon från mannen med bara muskler
XUbJbhDJIek
Vad tycker ni om definitionen på hans triceps? Eller det finns ju inga.
Sen är hans jäkla miner när han tränar oslagbara.
Men han är ju galen, snacka om body dysmporphia. Sorgligt.
awesomooo
2014-09-17, 21:00
Jag kan fan inte göra den där övningen han gör i början, det liksom stramar i ena axeln/halsen.
Jag kan fan inte göra den där övningen han gör i början, det liksom stramar i ena axeln/halsen.
Och jag får ont i armbågen :(
awesomooo
2014-09-17, 21:30
Och jag får ont i armbågen :(
Ah det kan jag med få, fast bara på ena sida... Stramar liksom längst med armbågen ner till axeln och sen upp på halsen, mycket märkligt. Man är ju inte född till att bygga liksom, det är bara att gilla läget.
Diomedea exulans
2014-09-17, 21:35
Jag tycker det är lite konstigt att han får mindre ont i armbågen av den övningen än av den andra han nämnde. Tycker de är likvärdiga på den punkten. Tycker alla tricepsövningar där man böjer överarmen bakåt som i en pullover är dumma mot armbågen. Men men, hans armbågar är ju inte mina, så...
Ah det kan jag med få, fast bara på ena sida... Stramar liksom längst med armbågen ner till axeln och sen upp på halsen, mycket märkligt. Man är ju inte född till att bygga liksom, det är bara att gilla läget.
Jag får som när man slår i armbågen, en änkestöt.
Skadat gods är vad vi är :d
awesomooo
2014-09-17, 21:39
Haha, elektriskaknölen, den är fan inte trevlig.
Hehe, på engelska kallar vi den "the funny bone"
Diomedea exulans
2014-09-17, 22:12
LOL på 300-introt.
Han är så töntig så jag nästan skulle våga säga det till honom.
Sen är hans jäkla miner när han tränar oslagbara.
"This is just my warm-up.."
:D
Haha, elektriskaknölen, den är fan inte trevlig.
Haha den skämtar man fan inte bort alltså, får den i smalbänk med :laugh:
Han är så töntig så jag nästan skulle våga säga det till honom.
Han är riktigt uppblåst, bokstavligen talat också men som person.
borjaompanytt
2014-09-18, 08:34
Jag tycker det är lite konstigt att han får mindre ont i armbågen av den övningen än av den andra han nämnde. Tycker de är likvärdiga på den punkten. Tycker alla tricepsövningar där man böjer överarmen bakåt som i en pullover är dumma mot armbågen. Men men, hans armbågar är ju inte mina, så...Jag tror att det bottnar i att han har ingen styrka i triccarna, eftersom det är plast eller olja där, inte muskler. Så han kan inte göra tunga stångövningar för triceps. Utan väljer lätta övningar med "burn" och "squeeze" och gör 16-30 reps, pga han kan inte lassa på tungt. Han är klen helt enkelt pga all olja och plast.
borjaompanytt
2014-10-02, 06:00
Senaste videon av killen med bara muskler;
DxclRo0Rf1I
borjaompanytt
2014-10-17, 08:17
Hej vad tycker ni om Big Boy The Beast.
3 st studs bänk med 220kg.
Lätta hantelpress för bröst med 200lbs...
6a på 300 i mark..
"No hands" -knäböj med 220 såg jäkla lätta ut
gltu-DvZ_Jw
filmjölk
2014-10-17, 10:21
Jävligt stark och imponerande feats!
filmjölk
2014-10-17, 10:25
Vad menas med grejen "5%"? Är det att 5% av kroppsvikten består av plast? Eller att proteinet innehåller 5% protein (vilket är ganska dåligt för ett proteinpulver)? 5% av intäkterna går till bolagets VD?
Diomedea exulans
2014-10-17, 11:30
Vad menas med grejen "5%"? Är det att 5% av kroppsvikten består av plast? Eller att proteinet innehåller 5% protein (vilket är ganska dåligt för ett proteinpulver)? 5% av intäkterna går till bolagets VD?
Utan att ha hört Pianas förklaring så gissar jag att det betyder "tillhöra de 5 % av alla muskelbyggare som kämpar hårdast för att bygga muskler".
Hjärnkapacitet, Rich har 5% hjärnkapacitet.
vicarious
2014-10-17, 13:06
Typ som Diomedea skriver.
Ask yourself, what percentage of people are out there actually doing whatever it takes to fulfill their dreams, to accomplish their goals, and to live the type of life they want to live?
That Is Where The 5% Comes In
You may be more familiar with the 95% of people that start and never finish. The goal was too hard, seemed too impossible to achieve, and felt like their goal was too far to reach. Maybe it is too hard, too impossible, and too far out of reach; that doesn’t stop the 5%er!
5% Is Not Just A Number Applicable To Fitness
It applies to ALL areas of life; finances and business, the pursuit of happiness and freedom, family, sports, a way of life, education, personal development, etc. Of course it’s not an easy path to take, that is why only 5% of people accept the challenge
Ask yourself, what percentage of people are out there actually doing whatever it takes to fulfill their dreams, to accomplish their goals, and to live the type of life they want to live?
http://www.5percentnutrition.com/whatis5percent.html
Ganska komiskt att han tycker sig tillhöra de 5% samtidigt som han sprutar in plast i musklerna :)
Typ som Diomedea skriver.
http://www.5percentnutrition.com/whatis5percent.html
Ganska komiskt att han tycker sig tillhöra de 5% samtidigt som han sprutar in plast i musklerna :)
plast,steroider etc etc cheating is cheating, men dom jobbar för det ;)
filmjölk
2014-10-17, 14:31
Det där var ju en aning pinsamt men tack gubbar!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.