Logga in

Visa fullständig version : Kampsportssveriges motsvarighet till Axon - Anoshirvan Parvazi

Exdiaq
2014-05-07, 09:23
Fightplay: Anoshirvan Parvazi – Samhällshjälte eller samhällsfara – Del 2 (http://www.fightplay.tv/nyheter/anoshirvan-parvazi-samhallshjalte-eller-samhallsfara-del-2/)
Fightplay: Anoshirvan Parvazi – Samhällshjälte eller samhällsfara – Del 3 (http://www.fightplay.tv/nyheter/anoshirvan-parvazi-samhallshjalte-eller-samhallsfara-del-3/)

Pudzianovski
2014-05-07, 09:35
Kollade del 2 men hängde inte riktigt med.

Kan någon sammanfatta i 2 meningar så vorde det snällt? Sammanfattning for dummies typ. Eller man kanske bara ska förstå om man håller sig i mma-tråden :cryout: :)

Angel
2014-05-07, 09:44

Kan någon sammanfatta i 2 meningar så vorde det snällt? Sammanfattning for dummies typ. Eller man kanske bara ska förstå om man håller sig i mma-tråden :cryout: :)

Kille i Göteborg som håller självförsvarskurser för tjejer enligt hans egna utformade modell. Tror han fått något samhällspris för det. Någon kille som skrivit artiklar om han för han tycker han överdrivit sitt CV.

Nu blev det tre meningar.

Pudzianovski
2014-05-07, 09:45
Kille i Göteborg som håller självförsvarskurser för tjejer enligt hans egna utformade modell. Tror han fått något samhällspris för det. Någon kille som skrivit artiklar om han för han tycker han överdrivit sitt CV.

Nu blev det tre meningar.

Tack! :)

Exdiaq
2014-05-07, 09:48

Bedriver självförsvarsutbildning via Fighting Against Rape, påstår sig har svart bälte i Shinzen Karate och kandidatexamen inom psykologi men har varken eller. Utgjort "förorts-expert" hos diverse politiker och i media gällande tillgång på handeldvapen och narkotika. Spelat in en video där han visar hur lätt det är att få tag på. Videon är fabricerad.

Diomedea exulans
2014-05-07, 09:51
Tycker nog han låter snäppet värre än Axon.

AronP
2014-05-07, 10:11
Dessutom anklagad för ofredande/försök till våldtäkt/våldtäkt, lite oklart och vet inte om det gick till rättsak. Driver någon kampanj mot våldtäkt. Stand-upare, otäck sådan, personlig erfarenhet.

PureWhey
2014-05-07, 11:50
Hahaha...
AronP: "Stand-upare" ?

stevebc
2014-05-07, 12:08
Jaa det är ju han. Jag var och såg Maz Jobrani som var här i Göteborg för en vecka sedan - Maz är en väldigt känd stå-uppare i persiska kretsar och stor i USA/Mellanöstern.

Anoush var med och "värmde upp" publiken innan (Han var bra! Måste ha varit minst tusen pers i publiken - de lyckades ju fylla Konserthuset). Har även sett honom i diskutera stand-up med Peter Wahlbeck i ett youtubeklipp (väldigt bra klipp faktiskt), och om jag inte missminner mig så driver han även en comedy club här i Göteborg. Hur som helst tog jag foto med Maz efter hans gig och frågade hur läget var (på persiska) och fick då lite beröm av Anoush :).

Världen är bra liten. Har uppfattat honom som jävligt trevlig och rolig men då har jag inte läst de där artiklarna iofs.

PureWhey
2014-05-07, 12:11
Hahaha...
AronP: "Stand-upare" ?

*facepalm*
Tänkte i träningstermer bara... *facepalm*

stevebc
2014-05-07, 12:13
Innan man börjar grotta ner sig i faktiska anklagelser, är det ingen på fightplay.tv som kan korrekturläsa? De skriver ju att de citerar rakt av förvisso, men vad fan:

Nya avslöjanden om Anoshirvan Parvazi, en självutnämnd kandidat examinerad psykologi student och självutnämnt svartbälte i karate samt i ett eget självförsvarssystem har visat han ensam har manipulerat det politiska och polisiära systemet i Göteborg med fabriceringar och lögner.

Är han ett självutnämnt svartbälte? :)

MasterChief
2014-05-07, 12:20
Edit: never mind.

cero
2014-05-07, 12:31
Stand-upare, otäck sådan, personlig erfarenhet.

Otäck sådan? Vad menar du?

AronP
2014-05-07, 12:41
Otäck sådan? Vad menar du?

Olustig kanske är ett bättre ord. Svårt att beskriva och det var ett tag sen jag såg honom. Men skämten var av sådan natur att dom var rätt så personliga och hotfulla dessutom med en sån underton att det kändes som "skämtade du verkligen nu?". Stämningen I lokalen blev rätt så dämpad när han varit uppe ett tag.

cero
2014-05-07, 12:50
Olustig kanske är ett bättre ord. Svårt att beskriva och det var ett tag sen jag såg honom. Men skämten var av sådan natur att dom var rätt så personliga och hotfulla dessutom med en sån underton att det kändes som "skämtade du verkligen nu?". Stämningen I lokalen blev rätt så dämpad när han varit uppe ett tag.

Lol, detta låter som något för mig. Finns det något klipp?

AronP
2014-05-07, 12:53
Lol, detta låter som något för mig. Finns det något klipp?

Vet ej, såg honom live. Kollat på Aron flam?

Sloppy Joe
2014-05-07, 15:57
jkuYpW6E1gc

snubben leker cool, där fick han verkligen till det... eller *facepalm*