Visa fullständig version : Newbie - jag vet men jag undrar en grej
Jag ska göra tävlingsdebut på fredag och ligger nu typ 300 gram över gränsen.
Känns jag blir nervös.
Hur ska man tänka, hur gör man?
Äta mindre eller basta bort det sista på tävlingsdagen?
http://masterstyrkelyft.wordpress.com/
300gram?
gå å bajsa
drick två liter extra vatten eftermiddag/kväll innan
Jag fattar att det är enkelt men vill ändå göra det på det smartaste sättet.
Jag fattar att det är enkelt men vill ändå göra det på det smartaste sättet.Jag skulle ha ätit lite mindre dagen innan och kapat vätskan. Men Pepz har mer erfarenhet av tömningar än mig så det kan vara så att mer vätska driver ut lika mycket men du slipper vara törstig.
Inte nog med det, jag känner mej så jävla klen :-(
Nån som ska till Örebro och har en snuttefilt över?
Diomedea exulans
2014-05-07, 11:55
Raka bort allt kroppshår och klipp naglarna. Du kanske vinner något hekto på det.
Jag är newbie i era kretsar men inte i livet ;-)
Gammal som gatan typ...
Så visst, raka bort kroppshåren var ett skönt skämt som även fungerar för den äldre generation. :-P
Inte nog med det, jag känner mej så jävla klen :-(
Nån som ska till Örebro och har en snuttefilt över?Det går nog bra ska du se.
Med kapa vätska tänkte jag att sluta dricka efter 18.00 på kvällen typ, sen äta lite mindre. Det gör garanterat att du går ner lite. Sen kanske du binder vätska pga. annat. Då kan tjocka kläder i bilen på vägen dit vara klokt.
Tack!
Det inte så lätt :-)
Får man göra om invägningen tills man klarar den eller har man bara en chans?
Tack!
Får man göra om invägningen tills man klarar den eller har man bara en chans?Om du missar får du väga in sist, så då har du någon timma på dig att gå ner lite till.
Jag hade dock vägt mig hemma och sen ätit om möjligt. Min erfarenhet är att man på resan dit kan tappa ytterligare hekto.
Tack!
Får man göra om invägningen tills man klarar den eller har man bara en chans?
Det brukar (ska?) finnas en våg att provväga sig på så är du där i god tid kan du justera det sista på plats redan innan invägningen börjar.
Missar du vikten har du annars tiden kvar tills invägningen slutar på dig att gå ner och du ligger redan så när att jag inte ser några problem.
Tack ingen. Det är såna där små inputs man behöver :-)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.