Visa fullständig version : Välja mäklare!
Ska till och sälja min bostadsrätt och har svårt att välja mäklartjänst.
Har försökt hitta priser men det är inget som går att läsa ut mer än dem med fastpris.
Lgh är i pris nivå 300-400k kr
Har ni några förslag?
Och vad är rimligt?
Med vänliga hälsningar, Tony Sandberg
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag tog hem tre mäklare (inte samtidigt :)) och bad om en offert från var och en. Ställde ungefär samma frågor (hur kommer du att sälja huset, vad tycker du är värt att göra innan, vilken målgrupp tänker du dig, hur ser era prospekt ut, etc), kände efter hur väl vi förstod varandra mm och hur de ville jobba. Den jag gillade bäst som person var också den som var billigast så valet var enkelt.
Kompetensmässigt är svårt att värdera men mina tre verkade ungefär lika bra på förhand. Nu var mitt objekt lite dyrare än ditt men metoden borde kunna vara samma. Är de inte intresserade av att komma hem och sen lämna en offert så är de ju inte intressanta för dig heller :)
Har du övervägt att sälja den privat?
Sålde en bostadsrätt för stax över 400k, mäklaren tog 29,5 för det. Men titta in de mäklarfirmor du tycker gör det bästa jobbet i staden du ska sälja, mest sålda objekt, gör reklam på rätt ställen osv. Ta sedan in bud och se vad de säger. Ta den du tror mest på.
Jag har helt klart funderat på att sälja privat, premierar snabb affär framför stor vinst men vill ju inte bli rånad heller...
Vi var på många visningar när vi letade nytt och träffade på så sätt många olika mäklare. När vi sedan köpte nytt boende valde vi mäklare efter hur de hade varit som säljare när vi var köpare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.