handdator

Visa fullständig version : Stickprov på vad jag käkar under bulken...tips?

dacrow
2014-05-05, 19:41
Hej alla,

Ville bara få lite fingervisningar som nybörjare här...är inte alls van att räkna kalorier.. Har alltid haft svårt att gå upp i vikt. Eller rättare sagt, alltid haft svårt för att äta, så jag håller på att vänja mig vid det nu.

Här är vad jag käkar en "normal" dag numera...tar gärna emot tips.
Är 30 år, 191 lång, vägde när jag började 71 kg, nu 75.

Frukost:

3 ägg,
gröt på 2 dl fiberhavregryn
3 dl mjölk
0,5 dl hallonsylt

Alternativt en gainer (ca 1000-1100 kcal)

Mellanmål:
2 frukter (jobbar med barn, så det är lite kinkigt att käka ordentliga mellanmål i barngrupp. Ibland har jag haft med mig en påse nötter och slängt i mig)

Lunch: 100 gram ris
200 gram falafel, kyckling, fisk
mycket sås av varierad form
blandsallad
dessert:
Någon form av tårtbit/delicatoboll/chokladkaka

Mellanmål
3-4 polarmackor med ost
5 dl mjölk

Träning

Gainer efter träningen (samma som frukosten)

Middag
Samma som lunchen
Efter middagen: Gärna bullar eller någonting till kaffet, typ en halv påse gifflar.

Kvällsmål
Kesella 250 gram smaksatt

Jag gissar att min förbränning ligger på ca 2500 kcal om dagen och siktar på att bulka upp mig till runt 90 kilo med styrketräning innan deff...låter detta rimligt?

R Scarpa27
2014-05-05, 20:59
ökar du på gymmet, i spegeln går det ju framåt.

känn efter, ser väl helt ok ut tkr jag så länge du varierar kosten.

Antewa
2014-05-06, 19:10
Är väl inget fel på det, men tycker själv att du borde minska lite på gainern och öka på middagen och lunchen i stället. 2000 kcal från gainer är i min värld lite mycket.

peliqan
2014-05-06, 19:46
Med mkt snabb huvudräkning hamnar du över 4500 kcal beroende på mängd sås osv. Det är ganska mycket

R Scarpa27
2014-05-06, 20:10
Med mkt snabb huvudräkning hamnar du över 4500 kcal beroende på mängd sås osv. Det är ganska mycket

notera... att gainern dricker han inte alltid utan att han ersätter gainern mot en av måltiderna.
(antar jag då han skriver alternativt).

sen hur han blandar sin gainers till 1100 kcal vet jag ej stora gainers iaf... ( onödigt mkt gainers om han dricker 2 sådana per dag. det håller jag med om.

WHITEFOLKS
2014-05-07, 06:57
Känns som rätt lite mat i förhållande till "gainer". Fördelen är väl att det är lättare att justera mellan bulk/deff då, bara att ta bort gainers typ. JAG skulle försöka få in mer energirik mat istället men each to their own :)

martikainen
2014-05-07, 07:03
väldigt mycket onödigt fett och socker tycker jag det låter som. Skippa "mycket sås", "en halv påse gifflar".
Att trycka i sig nästan dubbla mängden kalorier mot ens balans gör bara att du kommer bli fet. Lägg dig på ett överskott av MAX 500kcal istället och njut av att du kommer växa utan att bli fet på kuppen.

Jeml
2014-05-07, 07:26
Skippa "mycket sås", "en halv påse gifflar".

Han ska ju inte deffa.

Men ja onödigt mycket kalorier OM förbränning nu är på 2500... hur lång tid har det tagit för dig att gå upp dom här kilona?

WHITEFOLKS
2014-05-07, 09:21
Förstår inte vad syftet är med att gå upp i vikt så fort. Om du tror 2500kcal får dig att vara viktstabil så lägg dig på 3000kcalish och se om du rör dig uppåt, annars öka intaget lite.

Det är rätt begränsat hur mycket kvalitetsmassa du kan lägga på dig oavsett och allt utöver det kommer bara vara fett så det är mest onödigt att öka så fort som du antagligen kommer göra.