Visa fullständig version : Mandelmassa utan socker, finns det?
Holabandola
2014-05-04, 10:56
Finns det mandelmassa utan socker, dvs ren mosad mandel?
Eller måste jag ställa mig själv och hacka mosa min egen på bara nötter?
...har dragit ut en tand och tugga fungerar dåligt just nu.
Sohlsken
2014-05-04, 11:09
Har aldrig sett det i butik, så tyvärr får du nog göra själv. Har du en matberedare går dock mandlar fort att finhacka.
mandelmjöl finns i lchf hyllan.
Sohlsken
2014-05-04, 11:28
Och i vanlig mjölhylla :)
Lchf hyllan?? Aldrig sett någon sådan? Vilka affärer har en sån?
Lchf hyllan?? Aldrig sett någon sådan? Vilka affärer har en sån?
En hel radda ICA-handlare, till exempel.
En hel radda ICA-handlare, till exempel.
Ok. Märkligt att jag missat det totalt. Verkar inte finnas på någon av de tre ICA jag frekvent handlar på...
IvarLudvig
2014-05-04, 17:42
Gör mandelsmör. Stört gott. Mixa mandlar (eller ta mandelmjöl) och blanda det med cocosolja och havssalt.
Mandelmjöl härsknar ganska snabbt i skafferiet så käka upp det snabbt om du väljer att använda det. Men det brukar inte vara något problem ;)
vicarious
2014-05-04, 17:46
Mal mandel själv eller köp mandelmjöl. Blanda med sötningsmedel och äggvita/vatten.
Kvicksilver
2014-05-04, 17:48
På min ICA finns det burkar med mandelsmör helt utan tillsatser (ingen olja eller salt).
Gör mandelsmör. Stört gott. Mixa mandlar (eller ta mandelmjöl) och blanda det med cocosolja och havssalt.
Mandelmjöl härsknar ganska snabbt i skafferiet så käka upp det snabbt om du väljer att använda det. Men det brukar inte vara något problem ;)
Blir det inte bättre ifall man rostar mandlarna i ugnen först ? Då denatureras lipaserna i mandeln som gör att fettet härsknar.
R Scarpa27
2014-05-04, 20:11
ja de finns i ren princip e det ju mandelsmör....
http://a1.mndcdn.com/image/upload/t_next_gen_article_large_480/x2pq343zhc0jcrby1o2w.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.