Visa fullständig version : Mer fett = starkare?
KarlzzonJ
2014-05-02, 08:34
Okej, såhär ligger det till.
Jag och min kompis har gymmat i 5 månader nu och vi har nästan tränat exakt samma saker och samma vikter, i början iallafall.
Våra bakgrunder är såhär;
Jag har alltid varit aktiv och rört på mig och inte varit mycket för att sitta och spela o.s.v. vilket betyder att jag inte har haft massa överflöd av fett och så.
Men min kompis däremot sitter nästan helt still om dagarna och spelar och han har mer fett än vad jag har.
Ett exempel:
I början så maxade vi samma i bänk, 60-65 kg kanske, nu maxar jag 80 och han maxar 95 och jag förstår inte varför. Vi har ju tränat likadant. Kan det vara för att han har haft mer fett att förvandla till muskler eller? Jag har ingen aning, det kanske lät dumt.
Som sagt, jag har mindre fett och (inte för att vara dum) har en snyggare kropp som han säger också!
Men min fråga är hur det kan bli en sådan skillnad på så kort tid?
Tack på förhand!
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Bubblan84
2014-05-02, 08:38
Det är inviduellt. Som motpol kan jag säga att i mina ungdomsår så tränade jag med en polare som var betydligt mer rippad än mig. Han blev ändå starkare än mig.
Barbastark
2014-05-02, 08:50
Okej, såhär ligger det till.
Jag och min kompis har gymmat i 5 månader nu och vi har nästan tränat exakt samma saker och samma vikter, i början iallafall.
Våra bakgrunder är såhär;
Jag har alltid varit aktiv och rört på mig och inte varit mycket för att sitta och spela o.s.v. vilket betyder att jag inte har haft massa överflöd av fett och så.
Men min kompis däremot sitter nästan helt still om dagarna och spelar och han har mer fett än vad jag har.
Ett exempel:
I början så maxade vi samma i bänk, 60-65 kg kanske, nu maxar jag 80 och han maxar 95 och jag förstår inte varför. Vi har ju tränat likadant. Kan det vara för att han har haft mer fett att förvandla till muskler eller? Jag har ingen aning, det kanske lät dumt.
Som sagt, jag har mindre fett och (inte för att vara dum) har en snyggare kropp som han säger också!
Men min fråga är hur det kan bli en sådan skillnad på så kort tid?
Tack på förhand!
En tanke kan vara att han haft en mer fördelaktig energitillgänglighet för att göra gainz(även om potentiellt "förhögt" intag och således även fettinlagring), medans du kanske oftare legat på gränsen/lätt under = han har maxat sin muskelbyggarkapacitet medans du skulle haft mer att hämta.
En till tanke är att mer fett ger mer "vaddering" kring leder vilket kan hjälpa i olika, främst flerleds lyft.
Det som avgör resultaten är (främst) träning, genetik, vila, sömn och kost (inkl droger)
KarlzzonJ
2014-05-02, 09:20
Det som avgör resultaten är (främst) träning, genetik, vila, sömn och kost (inkl droger)
Fast grejen är den att jag får definitivt mer sömn, tränar lika och min kost är bättre. Jag är snickare på heltid också och han är arbetslös så jag får ju motion hela dagarna.
En tanke kan vara att han haft en mer fördelaktig energitillgänglighet för att göra gainz(även om potentiellt "förhögt" intag och således även fettinlagring), medans du kanske oftare legat på gränsen/lätt under = han har maxat sin muskelbyggarkapacitet medans du skulle haft mer att hämta.
En till tanke är att mer fett ger mer "vaddering" kring leder vilket kan hjälpa i olika, främst flerleds lyft.
Ja så kan det ju vara! Tack för svaret!
Eller så beror det bara på att han har större talang/bättre fysiska förutsättningar för att lyfta skrot, trots han är både tjockare (har inte mycket med saken att göra egentligen) och latare än dig. Vi har inte alla exakt samma förutsättningar, det är liksom svårt att säga vad det kan bero på.
Om han har legat på kaloriöverskott under denna 5-månadersperiod så kan han mycket väl ha byggt mer muskler än dig ifall du legat på kaloribalans. Ditt arbete leder antagligen till att du bränner en hel del kalorier än honom. Har du gått upp i vikt under denna period?
Du drog nitlotten i det genetiska vinsthjulet helt enkelt, grattis.
Du förvandlar inte fett till muskler.
Hur mycket har du ökat i kroppsvikt? Har han ökat i kroppsvikt?
Mer fett kan absolut göra dig starkare. Väger du mer har du lättare för att hantera en tyngre vikt. Nu är det dock väldigt individberoende. Men om du vore klonad och klonen är tyngre så skulle den lättare hantera tyngre vikter.
King Grub
2014-05-02, 10:42
jag förstår inte varför
Han ökar i styrka snabbare än du, helt enkelt. Alla ökar i olika takt. Vissa blir aldrig speciellt starka.
Spetälsk
2014-05-02, 11:13
Mer fett = starkare? min erfarenhet är tt det är så. går jag upp i vikt blir jag starkare går jag ner i vikt blir jag svagare inom samma träningsregim. men som jämförelse mellan individer är det dubiöst, mycket :)
JA!! Mina bästa resultat styrkemässigt kom när jag bulkat upp mig till ca 25 i fett %, deffade sedan ner mig till under 10 i fett %, och trots att jag nu tränat ytterligare i snart 8 år och under den tiden bulkat men med måtta är jag ljusår från den styrka jag hade som fetare.
Då: Bänk 4:a på 170, Mark 2:a på 255, Böj 2:a på 190 (vikt ca 130)
Nu: Bänk 4:a på 125, Mark 2:a på 200, Böj 2:a på 140 (vikt ca 100)
Agitator
2014-05-02, 11:45
Ts arbetar hårt och sliter ut sig, tömmer glykogendepåer osv.
Polaren ligger hemma och vilar och troligen äter mer kolhydrater samt kanske överskott.
Han har i detta skede bättre förutsättningar för att bli starkare.
Detta är ju rätt uppenbart, utöver att alla är olika genetiskt.
Ts arbetar hårt och sliter ut sig, tömmer glykogendepåer osv.
Polaren ligger hemma och vilar och troligen äter mer kolhydrater samt kanske överskott.
Han har i detta skede bättre förutsättningar för att bli starkare.
Detta är ju rätt uppenbart, utöver att alla är olika genetiskt.Att bara ligga hemma skulle jag inte se som en fördel. Inaktivitet är döden för ens resultat om den är frekvent.
Linjedomarn
2014-05-02, 12:31
Om han väger mer än dig är det inte speciellt förvånande om han blir starkare.
Du drog nitlotten i det genetiska vinsthjulet helt enkelt, grattis.
Alldeles för tidigt att spotta ut något sådant.
Han säger ju att hans kompis väger mer, och han har ''bara'' ökat 15 kg mer. Vi vet ju ingenting förutom att du säger att din vän är fet?
Han har mer fett och väger förmodligen mer och har således också mer muskler.
Han ökar i styrka snabbare än du, helt enkelt. Alla ökar i olika takt. Vissa blir aldrig speciellt starka.
Vad menas med aldrig speciellt starka? Finns det en del som aldrig skulle kunna komma upp i 100 i bänk eller vad går gränsen liksom?
Alldeles för tidigt att spotta ut något sådant.
Nej, jag kunde sagt det till honom innan han ens började träna
Vad menas med aldrig speciellt starka? Finns det en del som aldrig skulle kunna komma upp i 100 i bänk eller vad går gränsen liksom?
Det märker du ju själv, eller tänker du på att du vill veta vart andra människor har sin gräns? Låter lite onödigt.
Jag skulle säga att, ja det finns de som aldrig kommer upp i 100 kg i bänken och sen finns de de som kommer upp i 100 kg i bänk fast efter ett bra tag och så vidare.
Varför låter det så orimligt att någon aldrig skulle kunna komma upp i 100 kg bänkpress? Vi är ju inte direkt skapta för den övningen.
Nej, jag kunde sagt det till honom innan han ens började träna
Du tror inte miljön påverkar ? Du har inte en aning hur mycket mer den andra killen väger eller hur mycket mer mat den andra äter. vi vet bara att den andra killen är ''fet'' och att han bänkar 15 kg mer.
Du tror inte miljön påverkar ? Du har inte en aning hur mycket mer den andra killen väger eller hur mycket mer mat den andra äter. vi vet bara att den andra killen är ''fet'' och att han bänkar 15 kg mer.
Jag skulle nog säga att TS fortfarande vinner i och med att han har bättre rutiner, fika vid 9-9.30 , fika 11-11.15 , Lunch 12:30-13:00 eller 13:00-13:30.
Alltidxx
2014-05-02, 13:16
Det dyker upp en nybörjare som är nyfiken och frågar utifrån bästa förstånd, och du börjar blanda in droger som faktor för framgång?
Lysande. *screwy*
Det dyker upp en nybörjare som är nyfiken och frågar utifrån bästa förstånd, och du börjar blanda in droger som faktor för framgång?
Lysande. *screwy*
Jag syftade på alkohol. Nästan alla nybörjare dricker alkohol...
filmjölk
2014-05-02, 13:19
Du jobbar, han är arbetslös. Inte så konstigt att han får bättre resultat. Heltidsarbete och dem gainz går inte ihop. Kanske bor han hemma och får maten serverad och slipper ansvar och stress med? = Even more gainz.
Kan ju även vara så enkelt som att han har bättre teknik än ts.
Gör otrolig skillnad i Bänk.
Alltidxx
2014-05-02, 14:31
Ok. Ja de flesta dricker ju alkohol såklart.
KarlzzonJ
2014-05-02, 15:36
Du förvandlar inte fett till muskler.
Hur mycket har du ökat i kroppsvikt? Har han ökat i kroppsvikt?
Mer fett kan absolut göra dig starkare. Väger du mer har du lättare för att hantera en tyngre vikt. Nu är det dock väldigt individberoende. Men om du vore klonad och klonen är tyngre så skulle den lättare hantera tyngre vikter.
Jag har knappt ökat någonting medans han har ökat 3-5 kilo ungefär.
Om han har legat på kaloriöverskott under denna 5-månadersperiod så kan han mycket väl ha byggt mer muskler än dig ifall du legat på kaloribalans. Ditt arbete leder antagligen till att du bränner en hel del kalorier än honom. Har du gått upp i vikt under denna period?
Jag hat knappt gått upp någonting under denna period! Stannat på samma vikt.
Du jobbar, han är arbetslös. Inte så konstigt att han får bättre resultat. Heltidsarbete och dem gainz går inte ihop. Kanske bor han hemma och får maten serverad och slipper ansvar och stress med? = Even more gainz.
Kan du förklara det där lite mer? Varför skulle han få mer "gainz" (vad menar du med det?) bara för att han inte är så aktiv?
Haha "nästan alla nybörjar dricker alkohol". Jag dricker 1-2 gånger i månaden.
Jag har knappt ökat någonting medans han har ökat 3-5 kilo ungefär.
Ät mer.
KarlzzonJ
2014-05-02, 16:32
Ät mer.
Jag äter fan rätt skapligt!
Jag äter fan rätt skapligt!
Skickat från min GT-I9505 via TapatalkÄr du nöjd med hur du äter är det bra. Men räkna inte med att öka vikterna såvida du inte låter vikten gå uppåt någon gång.
KarlzzonJ
2014-05-02, 16:58
Är du nöjd med hur du äter är det bra. Men räkna inte med att öka vikterna såvida du inte låter vikten gå uppåt någon gång.
Ja det är jag. Men mitt mål är liksom inte att kunna lyfta massa vikter och så, målet är att få en skitsexig kropp! ;D (p12 mål) Vill inte lägga på mig onödigt med fett. Kanske ska visa någon bild på hur jag ser ut så kanske det hjälper.
http://img.tapatalk.com/d/14/05/02/re8uda6e.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/05/02/a9y6e8y2.jpg
filmjölk
2014-05-02, 17:27
Kan du förklara det där lite mer? Varför skulle han få mer "gainz" (vad menar du med det?) bara för att han inte är så aktiv?
För att du jobbar 8timmar om dygnet, sover antagligen lite för lite och stressar. Alla som jobbar gör det. Han sover mer än tillräckligt, stressar inte och har alltid energi till träningen. Att jobba inte är optimalt för gainz säger ju sig självt, hur många elitidrottsmän jobbar?
Du kommer att se det här på din semester om du tränar då, du kommer ha en helt annan fokus och kapacitet på gymmet, tänk då att ha det här året runt.
Stor Hård Ådrig
2014-05-02, 17:28
Då: Bänk 4:a på 170, Mark 2:a på 255, Böj 2:a på 190 (vikt ca 130)
Nu: Bänk 4:a på 125, Mark 2:a på 200, Böj 2:a på 140 (vikt ca 100)
Tror det stämmer det du säger till viss del, men hade nog inte dragit allt för starka slutsatser av de där siffrorna. För en person som bara äter mat & proteinpulver och tränar kontinuerligt är det enligt mig ruskigt dåligt att ha sänkt så mycket som du på 8 år.
Ja det är jag. Men mitt mål är liksom inte att kunna lyfta massa vikter och så, målet är att få en skitsexig kropp! ;D (p12 mål) Vill inte lägga på mig onödigt med fett. Kanske ska visa någon bild på hur jag ser ut så kanske det hjälper.
Vet inte hur dom där bilderna skulle hjälpa dig med din frågeställning direkt? Men ser bra ut, absolut.
KarlzzonJ
2014-05-02, 17:33
Vet inte hur dom där bilderna skulle hjälpa dig med din frågeställning direkt? Men ser bra ut, absolut.
Tack så mycket! Tänkte mer på hur det såg ut med fettet och så.
maattee10
2014-05-02, 17:38
Tack så mycket! Tänkte mer på hur det såg ut med fettet och så.
vad väger du och din kompis? (förlåt om jag missat de):)
KarlzzonJ
2014-05-02, 17:40
vad väger du och din kompis? (förlåt om jag missat de):)
Nejdå du har inte missat någonting!
Jag väger 69-70 kg och är 179 lång, han väger runt 76, 77 kg tror jag och är lika lång!
maattee10
2014-05-02, 17:47
Nejdå du har inte missat någonting!
Jag väger 69-70 kg och är 179 lång, han väger runt 76, 77 kg tror jag och är lika lång!
du borde höja ditt energi intag. du bör käka rätt mycket mer än din kompis då du har ett aktivt arbete och vardag.
men att ta 80kg efter 5 månader är riktigt bra. fortsätt som du gjort men ät mer. sen kan du alltid hålla koll på måttbandet runt midjan så du inte blir allt för runt, samt hålla koll på vikten så du ser i fall du blir något tyngre:)
AngoraIHS
2014-05-02, 17:53
Fast grejen är den att jag får definitivt mer sömn, tränar lika och min kost är bättre. Jag är snickare på heltid också och han är arbetslös så jag får ju motion hela dagarna.
han har ett större kaloriöverskott än dig därför att han äter mer och gör av med mindre energi. Att du får motion hela dagarna gör bara att du bygger mindre muskler, inte tvärtom. han får ju vila och dessutom gör av med mindre energi av att sitta på röven. Dessutom kanske han väger mer än dig och då är det inte konstigt om han är starkare.
han kan ju också ha mer talang än dig.
Skickat från min GT-I9505 via TapatalkOnödigt fett? Vill du öka ordentligt, börja ät. Om du nu inte vill lyfta massa vikter så bry dig inte om polaren :)
För att du jobbar 8timmar om dygnet, sover antagligen lite för lite och stressar. Alla som jobbar gör det. Han sover mer än tillräckligt, stressar inte och har alltid energi till träningen. Att jobba inte är optimalt för gainz säger ju sig självt, hur många elitidrottsmän jobbar?
Som sagt, inaktivitet är värre än att jobba för dom flesta. Eller att bara ha stillasittande jobb. Det finns det massor med folk här inne som kan skriva under på. Det finns ju också flera trådar där det diskuteras.
TS problem är nog inte att han jobbar utan att han äter för dåligt medans hans polare har lagt på sig lite samt är större ifrån början än honom.
Elitidrottsmän, mja, inom styrkelyft i Sverige så jobbar mig veterligen alla.
Summering: Du prata strunt i detta fall.
Du kommer att se det här på din semester om du tränar då, du kommer ha en helt annan fokus och kapacitet på gymmet, tänk då att ha det här året runt.
Stressigt som fan att vara arbetslös, och mentalt påfrestande.
Rikard Jansson
2014-05-02, 19:15
Ja, man blir helt klart starkare av att vara fetare. Eller ja, starkare och starkare, man lyfter mer.
Tycker inte alls att han behöver äta mer och bli fet. 20 kg ökning i bänk på inte ens ett halvår är inte dåligt. Skit i polarens resultat.
Jämför dig aldrig med någon annan du blir helt snedvriden i huvet då. Fokusera istället på dina resultat och skall du jämföra gå tillbaka typ o se under deff & bulk hur skillnaderna var mellan dina olika deff perioder respektive bulk o sånt. Inte med någon annan person.
Agitator
2014-05-02, 20:39
Att bara ligga hemma skulle jag inte se som en fördel. Inaktivitet är döden för ens resultat om den är frekvent.
Löjligt, vila och träning är grym kombo!
Löjligt, vila och träning är grym kombo!Vad du tycker är dock irrelevant.
maattee10
2014-05-02, 21:09
Löjligt, vila och träning är grym kombo!
+1 och äta:d
KarlzzonJ
2014-05-03, 00:07
Jämför dig aldrig med någon annan du blir helt snedvriden i huvet då. Fokusera istället på dina resultat och skall du jämföra gå tillbaka typ o se under deff & bulk hur skillnaderna var mellan dina olika deff perioder respektive bulk o sånt. Inte med någon annan person.
Alltså det låter som att ALLA har bulkat och/eller deffat. Jag har inte gjort något utav det, bara hållit lagom koll på vad jag äter och inte ätit kopiösa mängder hela tiden.
tossefar
2014-05-03, 00:13
Alltså det låter som att ALLA har bulkat och/eller deffat. Jag har inte gjort något utav det, bara hållit lagom koll på vad jag äter och inte ätit kopiösa mängder hela tiden.
Ja, men så väger du 69 kg också... Vill du växa så måste du äta.
Inte alla, men många medlemmar på det här forumet har nog kört bulk/deff en eller ett par gånger.
Du säger att du inte gjort det, du kanske borde prova. Att bulka innebär inte bara att äta så mycket man kan.
KarlzzonJ
2014-05-03, 08:17
Inte alla, men många medlemmar på det här forumet har nog kört bulk/deff en eller ett par gånger.
Du säger att du inte gjort det, du kanske borde prova. Att bulka innebär inte bara att äta så mycket man kan.
Okej men vad exakt är bulk/deff då? För att friska upp minnet lite bara. Du tror inte att jag kan få en mycket snyggare kropp om jag inte gör något utav det eller vadå? (Har lagt upp 2 bilder på hur jag ser ut)
Okej men vad exakt är bulk/deff då? För att friska upp minnet lite bara. Du tror inte att jag kan få en mycket snyggare kropp om jag inte gör något utav det eller vadå? (Har lagt upp 2 bilder på hur jag ser ut)
Skickat från min GT-I9505 via TapatalkBulka = Ligga på överskott och försöka öka maximalt i muskelmassa. Deffa = Ligga på underskott och försöka behålla/öka i muskelmassa.
Vad du tycker är en snygg kropp vet vi inte, men för att bygga muskler så underlättar det att äta lite mer. Du kan ju försöka att långsamt gå upp i vikt, säg ett kg på en månad eller 0,5kg på en månad. Liiiitet överskott. Så ser du vad som händer. Gillar du inte utvecklingen, återgå. Men din polare som vågar lägga på sig vikt kommer troligen att ha fördelar när det kommer till muskelutveckling och styrkeutveckling.
KarlzzonJ
2014-05-03, 08:32
Bulka = Ligga på överskott och försöka öka maximalt i muskelmassa. Deffa = Ligga på underskott och försöka behålla/öka i muskelmassa.
Vad du tycker är en snygg kropp vet vi inte, men för att bygga muskler så underlättar det att äta lite mer. Du kan ju försöka att långsamt gå upp i vikt, säg ett kg på en månad eller 0,5kg på en månad. Liiiitet överskott. Så ser du vad som händer. Gillar du inte utvecklingen, återgå. Men din polare som vågar lägga på sig vikt kommer troligen att ha fördelar när det kommer till muskelutveckling och styrkeutveckling.
Okej! Ja det skulle jag kunna testa, 0,5-1kg per månad. Men alltså hur håller man koll på sådant enklast? Förlåt för massa följdfrågor men nu känner jag att jag börjar få lite grepp om detta!
Okej! Ja det skulle jag kunna testa, 0,5-1kg per månad. Men alltså hur håller man koll på sådant enklast? Förlåt för massa följdfrågor men nu känner jag att jag börjar få lite grepp om detta!
Skickat från min GT-I9505 via TapatalkInget fel med frågor, vi har alla varit där: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 - Fast litet överskott istället.
Eller så äter du som idag, men du lägger till något litet till varje/någon måltid och sen ser du vart vikten går. Du verkar ligga stabil på din kost idag. Så kanske lägga till två ägg eller lite mer av maten du äter bara. Andra har säkert bättre tips.
KarlzzonJ
2014-05-03, 09:05
Inget fel med frågor, vi har alla varit där: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 - Fast litet överskott istället.
Eller så äter du som idag, men du lägger till något litet till varje/någon måltid och sen ser du vart vikten går. Du verkar ligga stabil på din kost idag. Så kanske lägga till två ägg eller lite mer av maten du äter bara. Andra har säkert bättre tips.
Okej, ja det låter ju bra. Men nu har jag läst Kings tråd men förstod ändå inte hur man håller koll på sådant smartast? Måste ha missat.
Okej, ja det låter ju bra. Men nu har jag läst Kings tråd men förstod ändå inte hur man håller koll på sådant smartast? Måste ha missat.
Håller koll på vad? Kaloriintaget. Det finns en hel uppsjö med appar till telefoner som sköter den biten på ett ganska enkelt sätt.
exevision
2014-05-03, 16:03
Ät bara mer än vad du gör nu om du vill gå upp i vikt. Krångla inte till det i onödan.
Agitator
2014-05-03, 16:08
Vad du tycker är dock irrelevant.
Och vad du tycker är isf lika irrelevant. Att kunna vila hemma och inte stressa runt så mycket och lägga energin på gymmet är grym kombo, lägg till dig med helt ok matvanor så är det ännu bättre.
Att röra på sig mycket och äta balans samt överskott är grymt det med, men att få vara utvilad inför varje pass är en bonus så man kan träna hårt igen.
filmjölk
2014-05-03, 16:33
Men ni får gärna tro att gå upp 5:30, pendla till jobbet, jobba 8-10 timmar, pendla hem och alltid sova lite för lite är mer optimalt för gainz än att sova tills man vaknar utan klocka som tjuter, inte stressa och vara ledig hela dagarna om ni vill:)
Eller varför inte jobba natt ett yrkesliv och uppleva en snittålder på 55? Oj så optimalt med aktivitet vs inaktivitet!
Väger du mer lyfter du oftast mer, låg på samma vikt i bänken under lite mer än ett år för jag låg på balans på runt 75 kg kv, sen gick jag upp till 80 och tryckte ~20kg mer i bänken efter några månader.
Och vad du tycker är isf lika irrelevant. Att kunna vila hemma och inte stressa runt så mycket och lägga energin på gymmet är grym kombo, lägg till dig med helt ok matvanor så är det ännu bättre.
Att röra på sig mycket och äta balans samt överskott är grymt det med, men att få vara utvilad inför varje pass är en bonus så man kan träna hårt igen.Jag tycker inget, det är ett faktum att inaktivitet inte är bra.
Vem har sagt att TS inte är utvilad? Läser in saker som inte finns much?
Men ni får gärna tro att gå upp 5:30, pendla till jobbet, jobba 8-10 timmar, pendla hem och alltid sova lite för lite är mer optimalt för gainz än att sova tills man vaknar utan klocka som tjuter, inte stressa och vara ledig hela dagarna om ni vill:)
Eller varför inte jobba natt ett yrkesliv och uppleva en snittålder på 55? Oj så optimalt med aktivitet vs inaktivitet!Ja, för det är verkligen just dom skillnaderna i TS fall. Skärpning!
Det är bättre med en aktiv(inom rimliga gränser) vardag än en inaktiv sådan. Det finns trådar här på forumet som tar upp detta. Lite googleresultat: https://www.google.se/search?q=pulled+chicken&oq=pulled+&aqs=chrome.3.69i57j0l5.3495j0j4&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8#q=stillasittande+tr%C3%A4ning+kolozzeum+site:www .kolozzeum.com
filmjölk
2014-05-03, 17:19
Det är bättre med en aktiv(inom rimliga gränser) vardag än en inaktiv sådan. Det finns trådar här på forumet som tar upp detta. ]
Jag är inte övertygad om det, möjligt att det är bättre att shoppa, spela minigolf, sola på beachen, läsa en bok, umgås med vänner än total inaktivitet förutom gymmet, men att jobba tror jag inte på om man vill ha maximala gainz. (oavsett trådar på kolozzeum, och oavsett antal ggr du hävdar att det är ett faktum.)
Jag är inte övertygad om det, möjligt att det är bättre att shoppa, spela minigolf, sola på beachen, läsa en bok, umgås med vänner än total inaktivitet förutom gymmet, men att jobba tror jag inte på om man vill ha maximala gainz. (oavsett trådar på kolozzeum, och oavsett antal ggr du hävdar att det är ett faktum.)Beror ju helt och hållet på vad man jobbar med.
Lägg till att stillasittande i längre perioder inte är bra för röv/låraktiveringen sen på gymmet. Tar ett tag att få liv i den. Tror det tagits upp även i Body radio av Mr Hurril.
Alltidxx
2014-05-03, 21:00
Eller varför inte jobba natt ett yrkesliv och uppleva en snittålder på 55?
Det låter helt sjövilt. Stämmer det? De kanske inte åt D-vitamin :smash:
filmjölk
2014-05-03, 23:58
Det låter helt sjövilt. Stämmer det? De kanske inte åt D-vitamin :smash:
Det kortar ner livet med 10-25år beroende på källa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.