handdator

Visa fullständig version : Salt och definition?

Prost
2014-04-30, 17:40
Jag har läst runt lite ibland och slutsatsen brukar alltid vara att kroppen reglerar saltbalansen automatiskt osv. Jag vet att man kan vänja sig vid olika nivåer. Men kan det tänkas finnas en gräns där mycket salt leder till mer vätskeinlagring under huden trots att nivån hålls konstant? Skulle det kunna vara så att jag skulle se hårdare ut om jag skulle gå ifrån mina 11krm TILLSATT salt till t.ex 5-6krm per dag? Att det kan bli skillnad direkt vid övergången förstår jag men kan man vänta sig att vara konstant lite hårdare?

Någon som kanske har erfarenhet som testat? :-)

Linjedomarn
2014-04-30, 20:32
Tömning och fyllning ger effekt om du har väldigt lågt bf, annars ser man ingen skillnad. Jag kan inte tänka mig att man ser någon skillnad om man inte är jätte torr och sänker sitt dagliga saltintag.

Prost
2014-05-01, 09:41
Tömning och fyllning ger effekt om du har väldigt lågt bf, annars ser man ingen skillnad. Jag kan inte tänka mig att man ser någon skillnad om man inte är jätte torr och sänker sitt dagliga saltintag.

Tack för svaret! Jo tömning och fyllning tvivlat jag inte på ifall det funkar, undrar mest om man kan fövänta sig att hålla sig kontinuerligt hårdare men lägre intag. Annar så fortsätter jag och salta på, har rätt lågt blodtryck etc så känns ok.