Visa fullständig version : Deff: Hur mycket förbränner ett styrketräningspass?
Hej!
Började deffa för en vecka sedan nu och har nu kommit igång och räkna kalorier.
Så... Tränade 1,5 h på gymmet idag, överkropp. Hur mycket kan det i runda slängar förbränna? 300? 400?
Hur mycket brukar ni lägga på i kcal-intag de dagar ni gymmar under deff?
Bra att veta så man kan äta lite extra, så det inte blir för stort underskott. :)
King Grub
2014-04-29, 22:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=145613&highlight=resistance+energy
Så ~1000 kj vilket motsvarar knappt 250 kcal?
Hur mycket brukar du lägga på i kcal-intag de dagar du gymmar under deff?
du kan inte tänka så...
du får helt enkelt väga dig kontinuerligt, logga vad du äter och således få reda på hur mycket just du kan äta om du nu vill gå ner i vikt.
styrketräning i sig förbränner knappt någonting, säg 150-250kcal (ungefär)
Sheogorath
2014-04-30, 11:07
Så ~1000 kj vilket motsvarar knappt 250 kcal?
Hur mycket brukar du lägga på i kcal-intag de dagar du gymmar under deff?
Jag äter lika mycket på styrketräningsdagar som vilodagar. Styrketräningens uppreglerande effekt på muskelproteinsyntesen är inte kaloriberoende. Det är däremot proteinbalansen under vila.
Om jag kör konditionsträning (som förbrukar mycket energi och inte uppreglerar MPS på samma sätt som styrketräning) äter jag å andra sidan mer än jag gör av med för att ge så bra återhämtning som möjligt och således sabba så lite som möjligt för styrketräningen.
Det viktiga i alla sammanhang är att få i sig protein och kolhydrat på ett vettigt sätt i anslutning till träning. Det handlar alltså om hur du fördelar kalorierna under dagen.
Och det är hur många kalorier du äter på en hel vecka som avgör hur vikten förändras på en vecka.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.