handdator

Visa fullständig version : Vanliga bieffekter vid deff?

Buttran
2014-04-27, 16:30
Hej,

Jag har kört min deff sen i början av februari och gått ner från 92,6 till 87,0 kg här nu.

Jag har legat på 2500 kcal tills i söndags då jag minskade ner till 2300, där jag ligger på runt 140 gram protein, 200 gram kolhydrater och 40 gram fett.

I söndags sänkte jag somsagt 200 kcal och har inte hunnit träna sedan i onsdags (förutom idag). Tills onsdags har jag knappt känt av några bieffekter men nu börjar jag känna bla:

*Extrem fysisk trötthet. Inte nödvändigt vid just träningen men efter och innan. Typ armar och ben känns mycket tyngre och jobbigare att lyfta osv.

*Stelhet. Musklerna känns typ stela fast man inte har tränat dem.

*Typ muskel"krypningar" eller ryckningar. Känns som att musklerna typ "hoppar" runt lite och rycker.

Är detta vanliga bieffekter?

Om inte så skulle det ju kunna bero på någon form av vätske/näringsbrist.

Vad tror ni?

Stor Hård Ådrig
2014-04-27, 16:58
För det första ser jag inte hur du får 140g protein, 200g kolhydrater och 40g fett till 2300 kcal. Tycker det låter som konstiga bieffekter du har fått om det nu har något samband med deffen att göra.

Bubblan84
2014-04-27, 17:04
Låter som någon mineralbrist.

Buttran
2014-04-27, 17:05
För det första ser jag inte hur du får 140g protein, 200g kolhydrater och 40g fett till 2300 kcal. Tycker det låter som konstiga bieffekter du har fått om det nu har något samband med deffen att göra.

Hm, aa det låter väldigt lite nu när jag tänker på det... Jag tror jag får i mig ännu mindre, runt 1700-2000 kcal.. kanske därför bieffekterna kommer?

Buttran
2014-04-27, 17:07
Låter som någon mineralbrist.

lite det jag tänkte också. Alltid kört multivitamin innan men har inte kört det på ett par veckor nu. Ibland kräver skolan och jobb att jag käkar nåt snabbt, typ panpizza eller nåt och sen bara kvarg till middag, låter ju inte som någon speciellt bra mat att få i sig bra med vitaminer/mineraler.