Logga in

Visa fullständig version : Dark souls 2.

Woody R
2014-04-26, 17:05
Tycker vi behöver en tråd för detta frustrerande spel.... *grr*

Köpte det igår, sugen på att försöka få tillbaka pengarna men det har börjat gå lite bättre nu.

Hackenschmidt
2014-04-26, 17:30
Vad har du problem med/var är du? Jag tyckte DS2 var mycket snällare än 1an och Demons souls men det beror förmodligen på att jag lagt hundratals timmar på de två tidigare och mekaniken är likadan. Spelet blir bättre när du blir bättre :)

ekmanc
2014-04-26, 18:33
Jag är inne på min andra genomspelning på xbox nu, grymt kul spelserie!

Hackenschmidt
2014-04-26, 18:35
Jag har typ 6 gubbar och har inte ens varit i NG+ än :D men jag pvpar bara just nu. Ska nog göra en ny gubbe för bara PVE

King Grub
2014-04-26, 19:05
Jag har inte vågat prova spelet än. Jag kan inte riktigt med übersvåra spel. Jag blir tokig. :D Men jag vet att det sägs vara ett lysande spel.

Hackenschmidt
2014-04-26, 20:05
Jag har inte vågat prova spelet än. Jag kan inte riktigt med übersvåra spel. Jag blir tokig. :D Men jag vet att det sägs vara ett lysande spel.

Det är inte så ubersvårt, din chicken. Jag tycker att det påminner om gamla NES-spel där man fick kämpa en del för att klara av bossen, men när man väl dödade honom kom endorfinkicken. :)

Dessutom kan man ju få hjälp av andra spelare om det är någon boss man inte klarar.

Det finns spelare som klarat igenom spelet utan att dö en enda gång och utan att knappt vila vid bonfires (ungefär som checkpoints)

Hackenschmidt
2014-04-26, 20:10
Men visst, den här bilden existerar ju av en anledning:
http://images.forwallpaper.com/files/images/3/363a/363a3130/12053/dark-souls-ps3-controller.jpg :d

Någon PC-spelare här som spelar med KB+M? Det måste väl vara bedrövligt, i alla fall var det det på DS1, Jag spelade DS1 en del på PC fast med ps3kontroll.

Hackenschmidt
2014-04-26, 20:28
Hur kan man inte vilja bli utsatt för detta... jag förstår inte (obs alla från DS1 så inga spoilers för DS2)

http://stream1.gifsoup.com/view2/4045991/ornstein-and-smough-o.gif
http://img0.joyreactor.com/pics/post/Dark-Souls-games-fail-gif-905754.gif
http://ecache.ilbe.com/files/attach/new/20130603/12247466/914796455/1341591959/7d892d9c2cedd02672e827251db6dff8.gif
http://pixlgasm.com/wp-content/uploads/2014/03/DS3.gif
http://pixlgasm.com/wp-content/uploads/2014/03/DS4.gif

Hackenschmidt
2014-04-26, 21:27

Jag gjorde en ny gubbe
http://s23.postimg.org/onyn9eror/grub.jpg

Huungg
2014-04-26, 21:32
Jag gjorde en ny gubbe
http://s23.postimg.org/onyn9eror/grub.jpg

hahaha

Woody R
2014-04-27, 01:06
Jag kör med mus å tangentbord, går hyffsat ändå.

Hackenschmidt
2014-04-27, 01:26
Jag kör med mus å tangentbord, går hyffsat ändå.

Cool. Jag har inte hört lika mycket folk som gnäller på det som när DS1 kom till pc i och för sig, men är det inte svårt med finliret, t.ex. när man vill gå sakta?

Langster
2014-04-27, 04:36
Hur kan man inte vilja bli utsatt för detta... jag förstår inte (obs alla från DS1 så inga spoilers för DS2)

http://stream1.gifsoup.com/view2/4045991/ornstein-and-smough-o.gif
http://img0.joyreactor.com/pics/post/Dark-Souls-games-fail-gif-905754.gif
http://ecache.ilbe.com/files/attach/new/20130603/12247466/914796455/1341591959/7d892d9c2cedd02672e827251db6dff8.gif
http://pixlgasm.com/wp-content/uploads/2014/03/DS3.gif
http://pixlgasm.com/wp-content/uploads/2014/03/DS4.gif

De där gifarna får en att minnas hur awesome DS1 är och hur barnsligt lätt tvåan är i jämförelse. I tvåan är det i princip bara bossarna som kan vara ett problem, men bara om man är ensam, vilket man aldrig behöver vara. I ettan var hela världen livsfarlig.

DS 2 är en besvikelse i jämförelse med ettan, men ändå ett väldigt bra spel. Jag har nog spelat tvåan mer, låg på ungefär hälften av NG++ innan jag tröttnade. I ettan orkade jag inte särskilt långt på NG+. DS 1 är så mycket mer intensivt och utmanande att man blir utmattad av det - och det är så jag vill ha det! Tvåan är en rätt avslappnad upplevelse, iaf om man redan spelat ettan och Demon's Souls.

Pherall
2014-04-27, 08:36
Fenomenala spel!

Jag är rätt kass på DS spelen generellt tror jag, men det funkar bra genom att vara tålmodig. Det märks fort om jag börjar vara frustrerad och börjar "stressa" igenom partier, haha. Då är det dags för en paus ^^

Sniggel
2014-04-27, 09:20
Jag gjorde en ny gubbe
KG

Lol! Rätt likt faktiskt :P

Hackenschmidt
2014-04-27, 15:58
De där gifarna får en att minnas hur awesome DS1 är och hur barnsligt lätt tvåan är i jämförelse. I tvåan är det i princip bara bossarna som kan vara ett problem, men bara om man är ensam, vilket man aldrig behöver vara. I ettan var hela världen livsfarlig.

DS 2 är en besvikelse i jämförelse med ettan, men ändå ett väldigt bra spel. Jag har nog spelat tvåan mer, låg på ungefär hälften av NG++ innan jag tröttnade. I ettan orkade jag inte särskilt långt på NG+. DS 1 är så mycket mer intensivt och utmanande att man blir utmattad av det - och det är så jag vill ha det! Tvåan är en rätt avslappnad upplevelse, iaf om man redan spelat ettan och Demon's Souls.

Jag håller delvis med. Inte lika många tillfällen i 2an då man sitter på helspänn, att dö känns inte som en lika stor grej. Fy helvete att dö av sista BKn på vägen in i kyrkan i anor londo t.ex, eller i slutet av Tomb of giants *spy*.

Men samtidigt är det nog inte så barsnligt lätt. Utan att mestadelen av ens färdigheter från DS1 överförs direkt till DS2. En person som aldrig spelat DS1 springer förmodligen in i problem väldigt tidigt i spelet och får förmodligen en liknande upplevelse som vi hade i de andra.

Jag rankar DS1 som bäst, Demons och DS2 känns ganska jämlika just nu men egentligen är nog DS2 bättre.

Pzorz
2014-04-27, 15:59
Fint, jag hade min första nördgasm på länge efter att ha inhandlat detta underbara spel idag. Riktigt jävla skönt lir. Flyter som vatten, ser skapligt ut, har en underbar känsla och det är lätt att dö. Spelar med Xbox-kontroll till datorn och allt fungerar som det ska. Men som folk sagt så är det vänligare mot knapp-pepprande, inte riktigt lika oförlåtande som 1:an var.

Hackenschmidt
2014-04-27, 16:11
Var PVPar ni? Jag har kört en hel del bellbro med en lvl80-gubbe (naken, ful som stryk, +10 dagger) för att försöka få in parry mechanic med mera

Invaderat mest med en lam mundane-gubbe (sl150) med santiers spear och pyromancy och kört lite dragonbro med honom men tröttnade på det ganska fort

En del med ren caster också sl120 (pyro+sorceries) men föredrar primärt melee

Tänkte prova rulers sword på min King Grub-karaktär men tänker inte stanna levlandet med honom utan rulla på och köra vidare i NG+. Jag har hört det är en del PVP där även för SL200+

http://i.minus.com/i3NAGUYUCPWdE.gif

Woody R
2014-04-27, 16:52
Varför blir jag invaderad hela tiden i belltower stället, försöker döda gargoyle men blir invaderad hälften av gångerna påvägen dit, nu har jag dock gett upp att döda gargoyle för jag kan helt enkelt inte.. Får se vars jag ska gå istället...

Hackenschmidt
2014-04-27, 18:33
Varför blir jag invaderad hela tiden i belltower stället, försöker döda gargoyle men blir invaderad hälften av gångerna påvägen dit, nu har jag dock gett upp att döda gargoyle för jag kan helt enkelt inte.. Får se vars jag ska gå istället...

Det är en del av en covenant, går man med i bellbros (guardians of the bell eller vad de heter officiellt) så blir man automatiskt skickad till din värld när du försöker ta dig in i bell tower

Langster
2014-04-27, 22:15
Jag håller delvis med. Inte lika många tillfällen i 2an då man sitter på helspänn, att dö känns inte som en lika stor grej. Fy helvete att dö av sista BKn på vägen in i kyrkan i anor londo t.ex, eller i slutet av Tomb of giants *spy*.

Men samtidigt är det nog inte så barsnligt lätt. Utan att mestadelen av ens färdigheter från DS1 överförs direkt till DS2. En person som aldrig spelat DS1 springer förmodligen in i problem väldigt tidigt i spelet och får förmodligen en liknande upplevelse som vi hade i de andra.

Jag rankar DS1 som bäst, Demons och DS2 känns ganska jämlika just nu men egentligen är nog DS2 bättre.

Barnsligt lätt i jämförelse med ettan. I sig är spelet inte "lätt", fienderna är dödliga osv. Men det finns helt enkelt inte sådant som den där sträckan i anor londo eller tomb of giants. Inte heller bossar som t.ex ornstein & smough.

Som nybörjare kommer man säkerligen få det ganska svårt på dina ställen, men DS2 är utan tvekan den vänligaste introduktion till serien man kan få, de där riktiga peakarna i svårighetsgrad som fanns i både demons och dark souls 1 uteblir och tyvärr också adrenalinrusharna de gav när man väl överkom dem.

Woody R
2014-04-27, 23:05
Summonade två st gubbar när jag bara lollade runt, sen råkades jag hitta the sinner eller vad han heter, fick hjälp att döda han, gav typ 70k souls!

Hackenschmidt
2014-04-30, 09:23
Ibland är ganking ok
85xKFGocUk8

Alexton
2014-04-30, 09:56
Barnsligt lätt i jämförelse med ettan. I sig är spelet inte "lätt", fienderna är dödliga osv. Men det finns helt enkelt inte sådant som den där sträckan i anor londo eller tomb of giants. Inte heller bossar som t.ex ornstein & smough.

Som nybörjare kommer man säkerligen få det ganska svårt på dina ställen, men DS2 är utan tvekan den vänligaste introduktion till serien man kan få, de där riktiga peakarna i svårighetsgrad som fanns i både demons och dark souls 1 uteblir och tyvärr också adrenalinrusharna de gav när man väl överkom dem.

Du har alltid möjligheten att direkt i början gå med i Company of champions for lite mer NG+ feel.

Men håller med att överlag känns spelet lättare pga kortare sektioner och fler bossar. Tagit ned många av bossarna på lvl 1 eftersom de har så lätta patterns att lära sig och inte skadar specielt mycket.

Får hoppas att nästa spel går mer mot mindre bossar och högre kvalitet, kombinerat med större banor och inte en bonfire var 100meter.

Chris
2014-04-30, 13:58
Jag köpte det igår och spelade några timmar, vilket jäkla skillnad från PS3! Laddningstider kortade med 80-90%, bättre upplösning och dubbel framerate.

Har lagt ner typ 150 timmar på PS3an (NG++++), men ger upp nu å går över till PC versionen då den är så oerhört mycket bättre.

Tummen upp för att ganka noobs i bell tower, satt i över en timme igår och bankade nybörjare med min klubba :smash: och farmade titanite chunks det märks att det är många nya som inte pvpat för mycket!

Souls spelen är alltid roligast att köra vid release då det är så mycket mer aktivitet online, går man med i Bell Keepers tar det ju ca 4-5 sekunder innan man blir summonad igen, wünderbar!

Chris
2014-04-30, 14:02

Har du vart i Shrine of Amana? Du kan ju omöjligt påstå att det stället är lättare än anor londo. Darklurker tycker jag också är motsvarande svår som ornstein o Smough var, speciellt om du spelar en melee-gubbe.

Edit: glömde nämna looking glass knight på NG+ där andra spelare invadar dig under bossfighten (bästa bossen de gjort hittils i något souls spel tycker jag)

Det enda som gjort spelet lättare är att fiender despawnar tycker jag, men det gör ändå spelet roligare så att man inte tvingas farma samma område om och om igen. Sen så generellt så finns ju champion covenant också, men den spelar sällan de som gnäller att det är för lätt.

Langster
2014-05-02, 00:13
Har du vart i Shrine of Amana? Du kan ju omöjligt påstå att det stället är lättare än anor londo. Darklurker tycker jag också är motsvarande svår som ornstein o Smough var, speciellt om du spelar en melee-gubbe.

Edit: glömde nämna looking glass knight på NG+ där andra spelare invadar dig under bossfighten (bästa bossen de gjort hittils i något souls spel tycker jag)

Det enda som gjort spelet lättare är att fiender despawnar tycker jag, men det gör ändå spelet roligare så att man inte tvingas farma samma område om och om igen. Sen så generellt så finns ju champion covenant också, men den spelar sällan de som gnäller att det är för lätt.

Jag är låg ju på NG++ när jag tröttnade, så ja, jag har gått igenom allt. Vissa bossar blir faktiskt rätt svåra på NG+ eftersom de då har medhjälpare som de inte hade på första varvet och jag instämmer i att det finns svåra sektioner. Men det enda stället jag hade riktiga problem med var iron castle eller vad det heter, stället med lava, på första varvet, bågskyttarna och smelter demon ställde till det eftersom jag var helt felspeccad för det då. På andra varvet var det dock inga problem, då hade jag hunnit bli rätt OP och hade dessutom nästan obegränsat av alla helande föremål m.m. Shrine of Amana hade jag inga problem med, körde pilbåge, eller kikare+magi på det mesta.
Hursomhelst, i jämförelse med ettan så känns de svårare partierna och bossarna mer irriterande än utmanande. Det är inte alls ett lätt eller ett dåligt spel, jag tycker bara att ettan är överlägsen. Speciellt bandesignen och hur de olika områdena flöt in i varandra. Stämningen var även mycket tyngre i ettan.

Synd att de inte behöll facklans oumbärlighet som de utlovat i trailern, det verkade som att det skulle finnas flera områden där facklan var livsviktig, som i tomb of giants i ettan. Det hade kunnat bli intressant och tvinga en att spela annorlunda utan skölden. I slutändan blev den istället i princip helt onödig.

delizh
2014-05-02, 23:14
Har köpt spelet nu och kommit till Mojala.
Vet inte riktigt vilken väg man skalll gå?
Vad jag märkt så kan man gå flera håll, tex grottor eller liknande, är det att rekommendera att rensa en sådan för att möjligtvis hitta bra items, svärd, kläder osv?

ekmanc
2014-05-03, 00:24
Har köpt spelet nu och kommit till Mojala.
Vet inte riktigt vilken väg man skalll gå?
Vad jag märkt så kan man gå flera håll, tex grottor eller liknande, är det att rekommendera att rensa en sådan för att möjligtvis hitta bra items, svärd, kläder osv?

Hela grejen med spelet är att du inte ska veta det utan utforska på egen hand.

balfong
2014-05-03, 00:44
Jag har lagt nästan 400 timmar på ds1, så jag hade inga problem med svårigheten i det här spelet.
Men jag tycker att det är en bra uppföljare.
Det enda jag har att klaga på är att det känns lite för linjärt, att dom nerfade svårighetsgraden på vissa bossar och shrine of amana.
Sen framförallt det här ruttna soul memory systemet dom satt in, förstör mycket för co-op i spelet tycker jag.

Skickat ifrån matbordet

delizh
2014-05-04, 11:18
Shit, aldrig spelat DS1 men detta är ju fanimej ett svårt spel! :D Dör så jäkla enkelt!!

Chris
2014-05-05, 14:59
Lite rykten just nu om ett demons souls 2 till PS4, verkar lovande :)

https://www.youtube.com/watch?v=FIzpZuq7h2Y

Pzorz
2014-05-05, 15:14
Efter ytterligare några timmars spelande vill jag justera mitt tidigare yttrande om att det var svårt att dö. De två första timmarna var svåra innan man hade vant sig vid kontrollerna, efter det så är det som vilket casual-spel som helst. Synd att de blev ett barnspel.

BelowAverage
2014-05-05, 15:43
Usel prestanda på Pc liksom DS1. Besviken på deras optimering där, som att sälja ett ofungerande spel. Skyhöga systemkrav jämfört med vad som levereras.

Gillade stat-systemet bättre i 1:an, men kanske är detta nya system bättre - man får göra fler uppoffringar iaf.

Inte hunnit köra så långt heller, första intryck är att spelkontrollen känns mindre precis än DS1, men det kanske bara är inbillning.

Pzorz
2014-05-05, 15:49
Jag håller inte med. Jag kör med ett 6950 på maxinställningarna och det är perfekt flyt för mig, något som det inte var i 1:an.

Chris
2014-05-05, 18:38
Usel prestanda på Pc liksom DS1. Besviken på deras optimering där, som att sälja ett ofungerande spel. Skyhöga systemkrav jämfört med vad som levereras.

Gillade stat-systemet bättre i 1:an, men kanske är detta nya system bättre - man får göra fler uppoffringar iaf.

Inte hunnit köra så långt heller, första intryck är att spelkontrollen känns mindre precis än DS1, men det kanske bara är inbillning.

Prova att skilla adaptability så kommer din gubbe röra sig bättre, det är det den staten är till för.

delizh
2014-05-05, 20:44
Hur kan man spela eller när kan man spela ONLINE på DS2 på Xbox 360???

Langster
2014-05-05, 20:55

För det första så måste du ju vara uppkopplad mot det världsomspännande nätverket som kallas internet. Sen måste du även ha ett Xbox live guld abonnemang. Om du uppfyller dessa två kriterier så: närsomhelst.

Det finns olika sätt att spela online. Om du vill ta hjälp av andra så måste du vara människa i spelet, alltså använda en human effigy och inte dö, då kommer du att se vit-gula texter på marken där du kan kalla in andra spelare. Du kan själv placera ut sådan text med dina white soapstones för att bli kallad till någon annans spel och hjälpa den personen.
Du kan närsomhelst bli invaderad av andra spelare som vill döda dig. Du kan invadera andra för att döda dem på en mängd olika sätt i spelet. Läs informationen om de olika föremålen du har i ditt inventory.

Hackenschmidt
2014-05-05, 21:00

Online-komponenten gör halva spelet. Risken att bli invaderad är väldigt liten och ingen stor grej när det väl händer utan mest roligt. I vissa områden kommer du dock bli invaderad konstant, men dessa områden är inga måsten att besöka.

Invadera andra är jättekul. Hjälpa andra att döda bossar är ganska kul det också.

delizh
2014-05-05, 21:09
Uppkopplad till internet är jag och har Xbox live Guld medlemskap :)
Dock så kan jag inte ens klicka på Online funktionen på DS2.
Jag valde att vara en Knight, gubben är typ grön o ser död ut typ, har jag valt helt fel då eller gjort något fel?

Jag ser ofta texter på marken och bloodstaines där "spöken" dyker upp om jag klickar på dem.

Hackenschmidt
2014-05-05, 21:13
Uppkopplad till internet är jag och har Xbox live Guld medlemskap :)
Dock så kan jag inte ens klicka på Online funktionen på DS2.
Jag valde att vara en Knight, gubben är typ grön o ser död ut typ, har jag valt helt fel då eller gjort något fel?

Jag ser ofta texter på marken och bloodstaines där "spöken" dyker upp om jag klickar på dem.

Ser du mycket meddelande och bloodstains så är du online. Ser din gubbe grön och död ut är du förmodligen hollow.

Spoilertaggar:

Du är human till du dör 1 gång, eller blir cursed (senare i spelet). Då blir du hollow. När du är hollow kan du inte få hjälp av andra spelare eller NPCs vid bossfighter. När du är hollow har du mindre HP och ju mer du dör desto mer hollow blir du och får därmed mindre och mindre hp. Om du använder en "human effigy" kommer du bli human igen, till du dör nästa gång.
Tittar du på din HP-bar så ser du förmodligen att den inte fylls hela vägen upp så att säga

delizh
2014-05-05, 21:17
Ser du mycket meddelande och bloodstains så är du online. Ser din gubbe grön och död ut är du förmodligen hollow.

Spoilertaggar:

Du är human till du dör 1 gång, eller blir cursed (senare i spelet). Då blir du hollow. När du är hollow kan du inte få hjälp av andra spelare eller NPCs vid bossfighter. När du är hollow har du mindre HP och ju mer du dör desto mer hollow blir du och får därmed mindre och mindre hp. Om du använder en "human effigy" kommer du bli human igen, till du dör nästa gång.
Tittar du på din HP-bar så ser du förmodligen att den inte fylls hela vägen upp så att säga

Yes, det du säger stämmer.
Jag är helt nybörjare på DS spelen, men souls, vad används det till?

Om jag är online, varför kan jag gå in klicka på online funktionen?

Hackenschmidt
2014-05-05, 21:21

Beror på vad du menar med souls men:
1) souls du har på dig, den mätare nere till höger..du använder dessa till att levla upp, köpa saker. Dör du så hamnar dom på marken till du hämtar dom, dör du en gång till innan du lyckas hämta dom så är de borta för evigt
2) souls i din inventory, typ "Soul of a nameless undead", äter du dom så får du mer souls till 1 ^.

Eftersom du redan är online ;) Någon kan hoppa in i ditt spel nu och försöka döda dig om de vill. Om du kommer till en boss som människa kommer du se massa gula/vita märken på marken utanför bossen, prova trycka på sådan så kommer en annan spelare in och hjälper dig.

delizh
2014-05-05, 22:18
Schyssta svar, tackar! :)

Hur i hela friden hoppar man?? Finns vissa tillfällen där man är tvungen till o hoppa för att plocka upp items från döda folk.

På game options på jump controller står det LS och en pil nedåt, eller B knappen. Inget funkar, man rullar bara runt då.

Hackenschmidt
2014-05-05, 22:29
Har inte xbox, men på PS3 är det iaf spring + tryck ner vänsterspaken

Langster
2014-05-05, 22:35

Alltså, du ska inte klicka på onlinefunktionen i någon meny. Online är inte ett separat läge, det pågår hela tiden i ditt spel. Du kan t.ex. bli invaderad av en mänsklig spelare när som helst när du sitter och spelar, ditt spel avbryts inte av detta, du kommer bara att få ett meddelande om att du är invaderad, och du kommer förr eller senare att stöta på spelaren som kommer att försöka döda dig. Invaderande spelare ser ut som du själv ungefär, men är röd-svarta.

För att få hjälp av en annan spelare måste du som sagt vara människa, det blir du genom att använda en human effigy ur ditt inventory. Dör du en enda gång efter detta är du inte längre människa och du ser då ut som en zombie och du kan då inte fylla på din hälsa till 100% längre, ju fler gånger du dör utan att bli människa desto mindre kan du fylla på din hälsa. Oavsett hur många gånger du dör så blir du människa igen av att använda en human effigy. Se upp med att använda dem för ofta dock, för de finns i ett ganska begränsat antal och det går att få helt slut på dem och då kan spelet bli riktigt svårt. När du väl är människa kan du alltså se vit-gula meddelanden på marken, speciellt vid ingången till bossar och vid vissa svåra partier i spelet. Ställ dig på en sådan och tryck A och välj att summona spelaren som lagt ut märket så kommer denne förhoppningsvis (efter ungefär 30 sekunder) att komma in i ditt spel, dessa spelare är vit-gula.

Langster
2014-05-05, 22:44
Schyssta svar, tackar! :)

Hur i hela friden hoppar man?? Finns vissa tillfällen där man är tvungen till o hoppa för att plocka upp items från döda folk.

På game options på jump controller står det LS och en pil nedåt, eller B knappen. Inget funkar, man rullar bara runt då.

För att hoppa så måste man först springa, det gör du genom att hålla in B och trycka framåt på styrspaken, när du springer så släpper du B och trycker snabbt på B igen. Detta är grundutförandet, jag rekommenderar att du byter till att hoppet utförs genom att du klickar ner styrspaken när du springer istället, att fippla med B kan vara knepigt. Detta hopp måste man kunna utföra på en del ställen för att ta sig över stup t.ex. Men man kan inte hoppa högt och det är väldigt ovanligt att man faktiskt kan hoppa upp på något. Ser du något du vill åt som ligger ovanför dig så finns det oftast en annan väg dit, hoppet kommer antagligen inte att få dig upp dit.

delizh
2014-05-06, 07:19
Kanske skall börja om då nu när jag vet vad bloodspaints(?) på marken är och som kan jag använda mig utav hjälp.

Rekommenderar ni nån speciell gubbe? Jag har aldrig vart något för magi o så utan gillar mest svärd fighter, kör även med svärd o yxa på Skyrim.

Pzorz
2014-05-06, 07:33
Om du spelar spelet kanske du lär dig hur det fungerar. Och Dark souls har inga speciella gubbar utan det är ett öppet spel utan direkta klasser, vill du spela med svärd eller yxa så skaffar du den styrkan eller dex som du behöver.

Langster
2014-05-06, 08:55
Kanske skall börja om då nu när jag vet vad bloodspaints(?) på marken är och som kan jag använda mig utav hjälp.

Rekommenderar ni nån speciell gubbe? Jag har aldrig vart något för magi o så utan gillar mest svärd fighter, kör även med svärd o yxa på Skyrim.

Oavsett vilken gubbe du väljer så kommer du att kunna levla den till vad du känner att du behöver. Det är i princip bara föremålen man börjar med som skiljer de olika gubbarna. Det är kanske enklast att börja med en knight, eftersom magi inte direkt behövs i början och man börjar då med hyfsad utrustning för närstrid. Du kommer dock antagligen att ha användning av magi längre in i spelet då en del fiender är bra mycket enklare att besegra på avstånd, men som sagt, då är det bara att levla intelligensen lite extra när du känner att det behövs.

Och blodsfläckarna hjälper dig inte direkt, av dem ser du bara hur folk har dött där tidigare, det är summon signs, de vit-gula textmarkeringarna på marken du kan få hjälp av andra spelare genom. Har du förstått vad vi skrivit egentligen? :)

Hur långt har du kommit? Om du inte slösat på human effigies så behöver du inte börja om, man förlorar i princip ingenting på att dö och du kommer inte få det lättare av att välja en annan gubbe.

delizh
2014-05-06, 12:07
Oavsett vilken gubbe du väljer så kommer du att kunna levla den till vad du känner att du behöver. Det är i princip bara föremålen man börjar med som skiljer de olika gubbarna. Det är kanske enklast att börja med en knight, eftersom magi inte direkt behövs i början och man börjar då med hyfsad utrustning för närstrid. Du kommer dock antagligen att ha användning av magi längre in i spelet då en del fiender är bra mycket enklare att besegra på avstånd, men som sagt, då är det bara att levla intelligensen lite extra när du känner att det behövs.

Och blodsfläckarna hjälper dig inte direkt, av dem ser du bara hur folk har dött där tidigare, det är summon signs, de vit-gula textmarkeringarna på marken du kan få hjälp av andra spelare genom. Har du förstått vad vi skrivit egentligen? :)

Hur långt har du kommit? Om du inte slösat på human effigies så behöver du inte börja om, man förlorar i princip ingenting på att dö och du kommer inte få det lättare av att välja en annan gubbe.

Jag har inte kommit så långt. När man är i Mojala kan man välja två vägar, en väg leder direkt till två stora bossar(?) med mycket rustning på sig.

Jag gick andra vägen igenom en grotta som leder till en skog, som leder till en borg där en vit/silvrig gubbe/riddare som sitter ned. Därefter kan man gå ner i en grotta som leder upp till en borg.

Vet ej direkt hur många human effiges jag användt, 2-4st kanske efter ni berättade var det var :D.

Du säger att jag kan få hjälp av texterna på marken, hur då? Klickar man på dom kan det stå, "go away", "enemies ahead turn back", "last warning".

Woody R
2014-05-06, 12:36
Tänk på att stats osv inte spelar så stor roll i dark souls 2 motför andra spel, handlar mest om att kunna parera osv, du behöver inte ens ha "gear"

Pzorz
2014-05-06, 12:41
Tänk på att stats osv inte spelar så stor roll i dark souls 2 motför andra spel, handlar mest om att kunna parera osv, du behöver inte ens ha "gear"

:) räcker med att ha en 100 sköld så är saken klar.

Woody R
2014-05-06, 12:42
Joo, provade aldrig sköld, tyckte det såg ganska OP ut när jag kollade streams osv.

Pzorz
2014-05-06, 12:44
Smart. Jag råkade spela förbi 2 bossar innan jag förstod att det blev en jäkla barnlek om man körde med det. Nu kör jag no shield och under 50 % encumbrance för att det ska bli något spela av det. Nog gnällt, men jag skulle nog säga att de har sänkt svårighetsgraden med 50-75% från 1:an. Det är fortfarande en jäkligt skön atmosfär.

Langster
2014-05-06, 13:28
Jag har inte kommit så långt. När man är i Mojala kan man välja två vägar, en väg leder direkt till två stora bossar(?) med mycket rustning på sig.

Jag gick andra vägen igenom en grotta som leder till en skog, som leder till en borg där en vit/silvrig gubbe/riddare som sitter ned. Därefter kan man gå ner i en grotta som leder upp till en borg.

Vet ej direkt hur många human effiges jag användt, 2-4st kanske efter ni berättade var det var :D.

Du säger att jag kan få hjälp av texterna på marken, hur då? Klickar man på dom kan det stå, "go away", "enemies ahead turn back", "last warning".

Nej nej nej! :d Det du klickar på nu är meddelanden, de kan man se närsomhelst och de är orangea och består av 3 rader symboler, det är endast meddelanden som folk lämnat för att hjälpa (eller luras) om vad som finns framför en. Du kan själv lägga ut dessa med ett föremål som jag glömt vad det heter, om folk tycker att ditt meddelande är hjälpsamt (eller roligt) så kan de vote:a på ditt meddelande, du får då tillbaka lite hälsa.
De märken som gör att du kan kalla in andra spelare till din värld är vit-gula och består bara av en rad symboler och dessa måste du alltså vara människa för att se.
Du går åt rätt håll, de stora rustningarna är dock inte bossar utan helt vanliga fiender.

Prince Italo
2014-05-09, 12:56
Jävla besvikelse till spel...
UScsme8didI

mangemani
2014-05-09, 13:07
detta spel anpassar sig bättre med en handkontroll istället för mus/tangentbord, thats for sure.
blev helt tokig då man skulle binda knapparna, var hela tiden någon knapp som redan var upptagen och det såg ut som att hur man än försökte vrida och vända på det så blev det alltid någon konflikt eller så hamnade knapparna helt fel. efter 20 min så plockade man fram xbox kobtrollern och då funkade allt fint.

kunde köra spelet med allt på högsta utan problem, fin fina FPS.
dock så blev jag så less då när jag stod och testade på hur man slogs inne i det där första huset, så råkade jag träffa en utav gubbarna som satt ned och fram sprang en arg piga och slog ihjäl en tungt beväpnad krigare med sin köks slev=/.
respawnade man och sprang in igen så blev man attackerad ännu en gång, om och om igen, så jag la ned då spelet helt verkade sakna logik, jag menar, en tjej i tygklädnad beväpnad med en köks slev borde ha stora problem mot en krigare i utrustning beväpnad med svärd=/

Hackenschmidt
2014-05-09, 13:24
detta spel anpassar sig bättre med en handkontroll istället för mus/tangentbord, thats for sure.
blev helt tokig då man skulle binda knapparna, var hela tiden någon knapp som redan var upptagen och det såg ut som att hur man än försökte vrida och vända på det så blev det alltid någon konflikt eller så hamnade knapparna helt fel. efter 20 min så plockade man fram xbox kobtrollern och då funkade allt fint.

kunde köra spelet med allt på högsta utan problem, fin fina FPS.
dock så blev jag så less då när jag stod och testade på hur man slogs inne i det där första huset, så råkade jag träffa en utav gubbarna som satt ned och fram sprang en arg piga och slog ihjäl en tungt beväpnad krigare med sin köks slev=/.
respawnade man och sprang in igen så blev man attackerad ännu en gång, om och om igen, så jag la ned då spelet helt verkade sakna logik, jag menar, en tjej i tygklädnad beväpnad med en köks slev borde ha stora problem mot en krigare i utrustning beväpnad med svärd=/

Förlåt, men beskrivningen av din upplevlse var jävligt rolig :laugh: :laugh:
Handmaiden's ladle är OP

Woody R
2014-05-09, 13:45
Haha jag dödade också typ alla npc... fick "köpa" tillbaka de mot slutet...

mangemani
2014-05-09, 14:54
Förlåt, men beskrivningen av din upplevlse var jävligt rolig :laugh: :laugh:
Handmaiden's ladle är OP

ja laugh it up för hela situationen var bara komisk:D

Hackenschmidt
2014-05-09, 14:57
Hoppas det var din första död också så du fick achievement/trofe "This is dark souls" när kärringen slog ihjäl dig :D

ekmanc
2014-05-09, 15:22
"Welcome to Dark Souls" tror jag är första achievementen!

Jag är inne på min andra genomspelning just nu, gillar det verkligen även om jag håller med om vissa saker i videon som länkades tidigare. Storyn osv skulle kunna vara mycket bättre.

mangemani
2014-05-09, 15:43
Hoppas det var din första död också så du fick achievement/trofe "This is dark souls" när kärringen slog ihjäl dig :D

yes, var min första död, första svinget med svärdet ever och hon hoppade på mig och nått achievement som jag ej hann läsa, fick jag.

delizh
2014-05-09, 18:53
Hur uppgraderar man vapnena och rustningen?

agazza
2014-05-09, 19:03
Jag gjorde en ny gubbe
[IG]http://s23.postimg.org/onyn9eror/grub.jpg[/IMG]

ha! irl LoL

ekmanc
2014-05-09, 23:12
Hur uppgraderar man vapnena och rustningen?

Gå till Blacksmith Lenigrast till att börja med i Majula och se till att ha titanite med dig.

Hackenschmidt
2014-05-10, 11:22
http://s11.postimg.org/xq0zbb9kx/1399283562306.gif

Alexton
2014-05-10, 11:48
Dragit igenom dark souls 2 som knight, hexer och archer. Måste säga att det helt klart känns som det sämsta i serien.
Så många bland bossar som har precis samma moves och dödas på exakt samma sätt. Har en level 1 gubbe som har tagit sig igenom 90% av spelet utan större problem.

För många bossar som känns tråkigt designade och alldeles för många dubbel fights där en stor del bara handlar om tur.
Man känner att det inte är samma lead som designat det här spelet som de andra.

Ado2000
2014-05-19, 11:18
Jag köpte det igår och spelade några timmar, vilket jäkla skillnad från PS3! Laddningstider kortade med 80-90%, bättre upplösning och dubbel framerate.

Har lagt ner typ 150 timmar på PS3an (NG++++), men ger upp nu å går över till PC versionen då den är så oerhört mycket bättre.

Tummen upp för att ganka noobs i bell tower, satt i över en timme igår och bankade nybörjare med min klubba :smash: och farmade titanite chunks det märks att det är många nya som inte pvpat för mycket!

Souls spelen är alltid roligast att köra vid release då det är så mycket mer aktivitet online, går man med i Bell Keepers tar det ju ca 4-5 sekunder innan man blir summonad igen, wünderbar!

Det är fan bäst, gick med där i NG+ nu (önskar att jag hade gjort det innan) å gankar nästan allt jag kommer över.

Har dom inte lyckats öppna porten så brukar jag klättra upp till högsta våningen å väntar på dom där å kackla frenetisk då de inte vågar komma upp eller då de kommer upp å blir rushade av mig å alla munchkins där uppe å hoppar ner igen å dör :D. Har aldrig känt mig så ond som jag gör när jag är i bell tower.

Måste slippa på mina PvP skills då jag får på huvet ibland jag med. Det jag kör med är Heide Lance. Twå-handar den å sen bara pepprar R1. Förvånad över hur bra den bryter poise. Ska se om jag inte ska respecca mina gubbe så att jag kan använda chariot lance istället som ska va ännu bättre. 60p i INT känns lite väl saftigt.

Ado2000
2014-05-19, 11:19
Förresten vilket är den bästa staffen för sorceries just nu använder jag amana staff +10 finns det något bättre ? Inget som kräver faith helst då den ligger på minimum

Hackenschmidt
2014-05-21, 10:26
På lördag blir det drunk souls med en polare!

Tanken än så länge är:
gemensam char, deprived
du dör: ta en klunk och skicka över kontrollen
dödar du en boss: polaren tar en klunk
lyckad invasion/försvarar mot invader: motståndaren tar två klunkar
misslyckad invasion/dödad av invader: ta två klunkar och skicka över kontrollen

Ado2000
2014-05-21, 23:05
Då var man klar med NG+, fan vad kul det var å ganka folk men det var en i synnerhet då det hände att man invadeade samma person flera gånger.

Just en person i synnerhet var rätt rolig då jag hade hamnat hos honom 3-4 gånger å vi var alltid två mot honom. Stackarn lyckades lura oss till slut dock genom att gömma sig i ett rum å låta en av oss komma å jaga honom medans han sprang förbi den andra å in till bossen :D. Trodde efter ett tag att han var ute efter å pvp genom å va i Belfry Luna å vänta på att någon kommer som vissa gör men det visa sig till slut att han bara hade rejäl oflyt fram tills han lyckades lura oss :D.

Ado2000
2014-05-22, 21:19
Nådde rank 3 i Bell Keeper covenant till slut, alltså dödade 100 trespassers, dock så dödade man ett par gubbar flera gånger om så det var inte 100 unika dock :D