handdator

Visa fullständig version : Fylla på med kolhydrat.

Yeahboy
2014-04-26, 13:33
Hej!

Jag har sedan föra måndagen börjat med något som liknar den termogeniska dieten.

Mina makronutrienter ser ut såhär mitt i veckan:

Träningsdarar: P: cirka 280 gram K: cirka 100 gram F: cirka 45 gram.
Vilodagar P: cirka 300 gram K: cirka 50 gram F: cirka 50 gram.

En dag i veckan så har jag tänkt att fylla på med kolhydrat och skulle gärna få lite tips på om så jag har lagt upp det ser bra ut.

Lördag(påfyllning) P: 295 gram K: 300 gram F 50 gram. Detta landar på cirka 3000 kalorier. Jag undrar om jag kanske går för högt i kalorier denna dagen och gör mer skada än nytta. Min första tanke är att jag skulle kunna sänka mitt proteinintag, men kött är ju så gott*popcorn*

Kön: Man
Längd: 186 cm
Vikt: cirka 85 kilo
Målvikt: 78 kilo
BF% cirka 15-16

Min "balans" ligger på cirka 2500 och detta är när jag bara går i skolan och går på gym, ingen annan aktivitet. Är på gymmet 4-5 dagar i veckan, men det bli oftast mot de lägre nu under dieten. Jag har även lagt till en form av intervallträning på löpbandet där jag springer 1 min och går sedan en minut och detta upprepas sedan tills jag har hållit på en kvart, sen går jag i cirka en kvart till. Detta gör jag 3 ggr i veckan.

Min fråga är då

Ser det ok ut?
Skadar påfyllningen mer än vad den hjälper?
Är det något som skulle ändras så att jag lyckas nå mitt mål om cirka 8 veckor.

Svar uppskattas

Mvh.

Tobbey
2014-04-26, 15:01
Gå upp till balans på påfyllningsdagen och käka i runda slängar 150g protein den dagen, försök hålla nere fettet maximalt så du får in så mycket kolhydrat som möjligt på din kcal-mängd. Tror det skulle funka bra för dig, du kan säkert träna hårdare och bättre på glykogenet av kolhydraterna i 2-3 dagar iaf.

Yeahboy
2014-04-26, 15:40
Gå upp till balans på påfyllningsdagen och käka i runda slängar 150g protein den dagen, försök hålla nere fettet maximalt så du får in så mycket kolhydrat som möjligt på din kcal-mängd. Tror det skulle funka bra för dig, du kan säkert träna hårdare och bättre på glykogenet av kolhydraterna i 2-3 dagar iaf.

Ja att sänka proteinet till fördel för mer kolhydrater är nog bra.
Frågan är om dessa dagarna gör mer skada än nytta. Det är ganska skönt att släppa på tyglarna en dag, men om det verkligen gör dieten långsammare så är det kanske inte värt det.

aja, får tänka på det tills nästa vecka. Har redan börjat påfyllningen idag och ska se om det stoppar min något nämnvärt.