Logga in

Visa fullständig version : Lite deff frågor

tWistish
2014-04-23, 20:22
Tjena!

Har deffat sedan 1a mars nu och har märkt hyffsat bra resultat, men grejen är att jag har gått ned ca 5-6 kg på 7,5 veckor och undrar om det är för mycket, på mina dagar rör jag mig inte så mycket mer än gymmet och en morgonpromenad för tillfället , ligger också på minst 190 g protein / dag, anledningen till att jag undrar är för att jag nästan vill komma ner till tävlingsnivå till 1a juni utan att tappa massa muskler

väger 94 atm och har kanske 10-13 % kroppsfett

blev lite wall of text men tackar för alla svar

vicarious
2014-04-23, 20:42
Det går inte veta om du tappat muskler om du inte gjort kroppsmätningar före och innan. Men om du inte blivit svagare så har det nog gått bra.

tWistish
2014-04-23, 22:08
Det går inte veta om du tappat muskler om du inte gjort kroppsmätningar före och innan. Men om du inte blivit svagare så har det nog gått bra.

okej, näe har samma styrka som innan, men det blir inte märkvärt mkt muskler som kan tappas isf ?

nissepelle
2014-04-23, 22:22
Varje kg fett du har på kroppen kan oxideras till ett värde av 70kcal per dygn, om jag inte minns fel. Det innebär att du, om du har 10kg fett på kroppen kan ligga på ett teoretiskt underskott om 700kcal/dag och enbart tappa fett. Men antagligen har du närmare 20kg fett på kroppen och därför är siffran nog närmare 1400kcal/dag.