handdator

Visa fullständig version : Simpel och billig frukost med mycket nyttigheter?

Facetard
2014-04-23, 20:10
Tjena!

Jobbar som hantverkare och gör alltid mackor på kvällen, Skogaholms limpa, åtta stycken med smör och tre skivor ost på, till det blir det vatten.

Men det är enformigt i slutändan eftersom jag äter det två gånger per dag, fyra åt gången.

Skulle behöva tips på frukost som är billig, dämpar och är fylld med nyttigheter i sig, kalorioinnehållet är inte så himla viktigt då jag försöker ligga på ett litet överskott varje dag.

Gröt går FET bort, jag hatar gröt, kan inte tvinga i mig en portion utan att tillsätta socker och kanel i stora mängder, till en portion behöver jag väl fem skedar socker för att det ska kunna glida ner.

Har funderat på kvarg och mussli i eller något annat gott, kom med förslag!

Alfers
2014-04-23, 20:40
Jag ser ju direkt vad problemet är.
Tjena!

Jobbar som hantverkare och gör alltid mackor på kvällen, Skogaholms limpa, åtta stycken med smör och tre skivor ost på, till det blir det vatten.

Du behöver kaffe.

Dewon
2014-04-23, 20:42
Är det alla typer av gröt du ogillar? Det finns ju havregrynsgröt, mannagrynsgröt osv.

GLC
2014-04-23, 20:49
Skulle behöva tips på frukost som är billig, dämpar och är fylld med nyttigheter i sig,

Ägg! Äter några kokta ägg varje morgon. Innehåller mycket gott och mättar bra. Till det kaffe.

Facetard
2014-04-23, 20:49
Jag ser ju direkt vad problemet är.

Du behöver kaffe.

cofffee
Ogillar kaffe, inte min grej, vatten eller te brukar det bli.

Är det alla typer av gröt du ogillar? Det finns ju havregrynsgröt, mannagrynsgröt osv.

Ja, tyvärr...

Ägg! Äter några kokta ägg varje morgon. Innehåller mycket gott och mättar bra. Till det kaffe.

Käkade hela ägg förut, efter ett tag skivade jag dom, hade dom på mackorna med lite majonnäs.
Funderat på stekta ägg på mackorna istället, älskar stekta ägg *drool*

Jeml
2014-04-23, 21:56
Alltså du kan ju helt enkelt variera pålägget på mackorna...