Visa fullständig version : Inga Tricepsformer
BigDaddy
2004-03-20, 18:06
tjenis..läget då......ja har ett stort problem, mina triceps, ja kör skit strikt och tungt o allt det där men ja har inga former alls. Det syns pyttelite bara, trots att de e en av mina starkaste muskler. Ja har shyssta biceps o dem syns bra. Va e de för fel, e de genetisk eller vad.:confused:
Du har säkerligen för små triceps och/eller för mkt bodyfat för att tricepskonturerna ska synas bra.
Biceps har en tendens att synas bra på vem som helst, även otränade personer.
BigDaddy
2004-03-20, 18:11
kan stämma, vikka övningar rekommenderar du. riktiga bra övningar..
Sparrisen
2004-03-20, 18:13
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?threadid=10208
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10208&highlight=arne
Kolla Arne P's omfattande tricepsträningsartikel.
Du kan ladda ner artiklarna i .PDF-format längst nere på den sidan för att kunna se bilderna han referrerar till i texten.
EDIT: fanskapet SwedeForce hann före mig!
Ja och så kanske du borde prova att strecha för det gör så att muskeln blir större och ser bättre ut!!
//Wilton:thumbup:
StingraY-
2004-03-20, 18:48
Originally posted by BigDaddy
tjenis..läget då......ja har ett stort problem, mina triceps, ja kör skit strikt och tungt o allt det där men ja har inga former alls. Det syns pyttelite bara, trots att de e en av mina starkaste muskler. Ja har shyssta biceps o dem syns bra. Va e de för fel, e de genetisk eller vad.:confused:
Lägg upp en bild så får vi se hur det ser ut
Sparrisen
2004-03-20, 19:09
Originally posted by AnabolicProtein
EDIT: fanskapet SwedeForce hann före mig!
:thefinger
Tricklev
2004-03-21, 05:15
Originally posted by wilton
Ja och så kanske du borde prova att strecha för det gör så att muskeln blir större och ser bättre ut!!
Hoppas du skämtar, men pga av att man aldrig vet så får jag la säga, dom blir inte större eller längre visuelt.
RobbeliRobban
2004-03-21, 11:31
Jag tycker det här är ett bra program för stora triceps, strunta i att triceps har olika huvud, som du kanske kan komma åt med underliga vridningar och enarmscable. Kör istället enbart en av följande övningar, dips, smalbänk, press runt huvvet, skullcrusher (helst en av de två förstnämnda) kör så många set du överhuvudtaget orkar rent mentalt.
Du kommer inte bli poppis på gymmet om du håller dipsmaskinen i en halvtimme, men du kommer att få grymma triceps (och även pecs)
Åse Columbus
2004-03-21, 13:30
En tanke bara....
många som jag ser som kör triceps tungt, kan pga tyngden inte trycka ut ordentligt i bottenläge.....ja skulle lätta på vikten och se till att räta ut armen ordentligt i lockout läge....
Originally posted by Tricklev
Hoppas du skämtar, men pga av att man aldrig vet så får jag la säga, dom blir inte större eller längre visuelt.
PÅ vilket sätt skulla jag skämta då??:confused:
är det inte så.. om man strechar så blir där bättre blodtillförsel eller något sånt? samt spänst och och vighet o annat gott =)
Originally posted by Jense
är det inte så.. om man strechar så blir där bättre blodtillförsel eller något sånt? samt spänst och och vighet o annat gott =)
Fan vad du är duktig Jense för du har alldeles rätt!!! :hbang:
shirunai
2004-03-21, 15:07
men wilton du sa att musklerna blev annorlunda visuellt sett, haha ;D
Originally posted by shirunai
men wilton du sa att musklerna blev annorlunda visuellt sett, haha ;D
Ja den blir ju det genom att göra den större ju!!:hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.