Visa fullständig version : Räcker 400g kycklingfile per dag?
retskrad
2014-04-23, 15:43
Om man bulkar, för att täcka proteinbehovet, räcker det med 400 g kycklingfile och resten från mjölk, kvarg, ägg, ost osv?
Xtreme-G
2014-04-23, 15:59
Vid bulk är proteinintaget inte lika viktigt vad jag har förstått. 400 g kycklingfilé blir ungefär 80 gram protein vilket bör vara omkring 1 g/kg kroppsvikt. Efter det bör det inte vara så svårt att komma upp i 2 g/kg kroppsvikt (vilket kan vara ett rimligt riktvärde) med tanke på energiöverskottet och att du dricker mjölk så, ja det tror jag absolut.
lillmesen
2014-04-23, 16:30
vad väger du, hur mycket äter du av det där andra? Vad äter du mer?
vicarious
2014-04-23, 16:36
Det finns inga riktlinjer för hur mycket protein man måste få i sig från kyckling, så svaret på din fråga är ja det räcker. Det är varken för mycket eller för lite.
jontexer
2014-04-23, 16:40
1.3g protein/kg kroppsvikt behöver du få i dig om jag kommer ihåg rätt. så räkna ut hur mycket du stoppar i dig så blire nog bra
retskrad
2014-04-23, 17:50
Jag var bara orolig över att jag får i mig för lite protein från kött.
Protein som protein, det är skitsamma. Iaf ifrån de källor du nämner.
lillmesen
2014-04-23, 19:13
hur gör vegetarianer och veganer tror du?
Det viktiga är att proteinet från kosten blir fullvärdigt. För det behövs inte ens kött, eller ens animalier (ost/ägg t ex).
R Scarpa27
2014-04-23, 20:08
enkelthet svar : JA... /slut på diskussion :D
det finns annat kött än kyckling också :P
Jag har raderat lite trams. Vänligen kom ihåg att detta inte är Allmänt. Kom också ihåg att du själv som nybörjare/okunnig garanterat ställt frågor du själv idag som självutnämnd expert skulle tycka var fåniga. Lite hyfs, tack.
Alltidxx
2014-04-23, 22:21
hur gör vegetarianer och veganer tror du?
Vad menar du? Veganer bör ha koll på vilka aminosyror som finns i vilka källor för att knåpa ihop ett fullvärdigt protein. Knappast lika bekymmerslöst som för någon som äter kött, fisk, ägg.
lillmesen
2014-04-24, 05:19
Vad menar du? Veganer bör ha koll på vilka aminosyror som finns i vilka källor för att knåpa ihop ett fullvärdigt protein. Knappast lika bekymmerslöst som för någon som äter kött, fisk, ägg.
trådskaparen var orolig över att hen inte fick i sig tillräckligt med proteiner från kött; precis som du skriver så behöver man inte oroa sig, hen åt ju även ägg och mjölkprodukter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.