Visa fullständig version : Hjälp med upplägg. LCD-kur. Tankar?
God dag!
Nu är det en hård deff på gång och jag hade tänkt mig en halvdan LCD-kur. Tänkte först börja med en månad och sedan utvärdera.
Mina stats:
25år
~ 183cm
~ 83kg
~ 20% body fat
Annat: Mycket stillasittande jobb! (rör mig ingenting i princip).
Så här kommer mitt upplägg se ut:
Mån: Styrketräning 1h
Tis: Kondition - springa 5km eller cykla 40min.
Ons: Styrketräning 1h
Tors: Kondition - springa 5km eller cykla 40min.
Fre: Styrketräning 1h
Lör: Crosstraining-pass
Sön: Kondition - springa 5km eller cykla 40min
Kost:
Morgon: Multivitamin, omega3, kaffe x3 (dricker 3 koppar kaffe innan träning)
Lunch: Tränar på luncherna så tar vassleproteinisolat efter.
Middag: Kyckling (300g), Råris (150g) och broccoli (250g)
Kvällsmål: Vassleproteinisolat och 120g ägg
Detta är alltså en slags LCD-kur med fast föda till middag samt ägg till kvällsmål. Tankar om detta?
Jag har sett att många tar EAA, kasein och lägger till mineralsalt, bakpulver och liknande - vad behöver man egentligen?
EnergiÖverskott
2014-04-22, 08:14
Det där är inte en deff. Det där är en ren idiotsvält.
Vill du ha en snabb quickfix så läs igenom hela VLCD-tråden som finns på detta forum i kosttillskottsdelen och gör enligt det upplägget.
Det där är inte en deff. Det där är en ren idiotsvält.
Vill du ha en snabb quickfix så läs igenom hela VLCD-tråden som finns på detta forum i kosttillskottsdelen och gör enligt det upplägget.
Har läst igenom den tråden, men vad är det som gör den så mycket bättre och min till en "idiotsvält"?
BobaFett
2014-04-22, 09:20
Du väger redan optimalt för din längd.
Ät som du gör nu och träna hård styrketräning så blir det nog bra.
Instämmer med de andra i tråden, idioti.
Du väger redan optimalt för din längd.
Ät som du gör nu och träna hård styrketräning så blir det nog bra.
Instämmer med de andra i tråden, idioti.
Visst det gör jag kanske, men jag är fortfarande tjock. Och vill få bort så mycket som möjligt till sommaren. Sedan bygger jag gärna ett år igen på balans/lågt överskott.
Varför skulle min diet vara idioti till skillnad från VLCD? Min är ju som en mix av VLCD fast med lite fast föda.
Detta är alltså en slags LCD-kur med fast föda till middag samt ägg till kvällsmål. Tankar om detta?
Jag har sett att många tar EAA, kasein och lägger till mineralsalt, bakpulver och liknande - vad behöver man egentligen?
Varför just LCD-diet och inte en "vanlig" deff? Hur mycket förbrukar du på en dag? Risken är att du kommer att tappa väldigt mycket muskler om du svälter kroppen så och även om du kommer att kunna bygga upp detta sedan igen så antar jag att det är främst fettet du vill bli av med och inte bara kilon på vågen?
EAA & kasein är extra protein (eller aminosyror i EAA fallet), det är bara någonting som kan behövas ifall du inte får i dig tillräckligt med protein ifrån maten, men även detta innehåller kcal. Vill du hålla kcal lågt så är väl EAA att föredra framför kasein, men det mättar inte heller någonting.
Mineralsalt och bakpulver vet jag inte, jag är inte så påläst om VLCD.
Varför just LCD-diet och inte en "vanlig" deff? Hur mycket förbrukar du på en dag? Risken är att du kommer att tappa väldigt mycket muskler om du svälter kroppen så och även om du kommer att kunna bygga upp detta sedan igen så antar jag att det är främst fettet du vill bli av med och inte bara kilon på vågen?
EAA & kasein är extra protein (eller aminosyror i EAA fallet), det är bara någonting som kan behövas ifall du inte får i dig tillräckligt med protein ifrån maten, men även detta innehåller kcal. Vill du hålla kcal lågt så är väl EAA att föredra framför kasein, men det mättar inte heller någonting.
Mineralsalt och bakpulver vet jag inte, jag är inte så påläst om VLCD.
Men har ju mycket fett så har svårt att se att jag kommer tappa mycket muskler :/ Tack för förklaringen ang. eaa och kasein :)
LCD är jag inne på för att jag vill tappa vikt snabbt helt enkelt. VLCD verkar ju vara samma koncept förutom att jag käkar lite kyckling och ägg också...
Om jag kör en modifierad VLCD då? Typ:
Frukost: 10g EAA, 6g omega3, multivitamintablett
Innan träning (innan lunch) 10g EAA
Efter träning (till lunch) 30g vassle
3h efter lunch - 30g vassle
Middag (3-4h senare) – 300g kyckling, 200g broccoli, 10g mineralsalt
Kvällsmål: 10g EAA
Landar på drygt 1000kcal.
Deadandlivin
2014-04-23, 02:00
Kör inte VLCD rakt ut varenda dag. Du kommer gå i väggen om efter ett par veckor eller tillochmed dagar.
Prova att köra en helt vanlig deff där du lägger dig på 500-700 kcal underskott och så kan du slänga in 2-3 dagar i veckan där du kör din LCD diet för att snabba på vikt nedgången. Du behöver absolut inte mera än de.
Lipservice
2014-04-23, 09:45
Om jag kör en modifierad VLCD då? Typ:
Frukost: 10g EAA, 6g omega3, multivitamintablett
Innan träning (innan lunch) 10g EAA
Efter träning (till lunch) 30g vassle
3h efter lunch - 30g vassle
Middag (3-4h senare) – 300g kyckling, 200g broccoli, 10g mineralsalt
Kvällsmål: 10g EAA
Landar på drygt 1000kcal.
Du får ju inte i dig något fett överhuvudtaget.. 1000kcal, min 6 månaders bebis äter mer. Din ämnesomsättning kommer bli muppig eftersom du ställer dig i svält.
Ät ett par ägg och ta mjölk till vasslen så du kommer upp i åtminstone 1500kcal. Annars säger jag som dem andra, korkat upplägg.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.